نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

آموزش مصاحبه

دسته بندی :مهندسی صنایع 10 تیر 1392 نواندیشان 1448
مصاحبه

مصاحبه و به ویژه مصاحبه های استخدامی و نحوه پیروزی و موفقیت در آنها یکی از نگرانیها و دغدغه های همگان بوده و هست.از اینرو آگاهی داشتن از دانش و فن مصاحبه و چگونگی اداره و انجام صحیح آن ضروری مینماید.
با توجه به ویژگی انعطاف پذیری مصاحبه ،میتوان این روش را بنیادی ترین و بهترین روش برای جمع اوری اطلاعات کاری برای کارفرمایان دانست.
ارتباط و تماس نزدیک میان مصاحبه گر و مصاحبه شونده ،فضایی مناسب و سرشار از همکاری ایجاد میکند و مصاحبه گران میتوانند اطلاعات واقعی و حقیقی خود را بدست اورند.
اهمیت مصاحبه در ایجاد فضایی آزاد و صمیمانه است که در ان مصاحبه شونده احساس اطمینان و اعتقاد میکند. شروع مصاحبه با صحبت از موضوع مورد علاقه مصاحبه شونده میتواند سبب ایجاد محیطی آرام و مناسب برای بدست آوردن اطلاعات مفید تر باشد.مصاحبه را می توان به نوع عمده زیر دسته بندی کرد.

۱-مصاحبه منظم
در این نوع مصاحبه ،مصاحبه گر از قبل سوالها ی ضروری و مورد نظر را تنظیم میکند و در زمان مصاحبه ،آنها را در اختیار مصاحبه شونده قرار میدهد.در واقع در این نوع مصاحبه تمامی مصاحبه شوندگان موقعیت مشابهی از نظر سوالات دارند.این مشخص بودن سوالها ،طبقه بندی و تجزیه و تحلیل پاسخها را بسیار آسان میسازد و روش را علمی تر جلوه میدهد.

۲- مصاحبه آزاد
مصاحبه آزاد یا غیر رسمی بسیار انعطاف پذیر است.بدین معنی که اگر لازم باشد مصاحبه گر میتواند در حین انجام آن تغییراتی در موقعیت به وجود آورد.به این ترتیب جوانب کار مناسب حال مصاحبه شونده بوده و در اغلب موارد اطلاعات واقعی تری ارائه میشوند.نگرشها،توانائیها و تجربیات حرفه ای کارجو و عقاید و سایر ویژگیهای او آزادانه تر ارائه خواهند شد . اگر نکته ای قابل بحث و بررسی بیشتر برای مصاحبه گر باشد،میتواند جهت مصاحبه را عوض کرده ،به بررسی و مطالعه دقیقتر آن بپردازد.

برای مشاهده آموزش کامل مصاحبه به لینک زیر مراجعه کنید:

[vc_message message_box_color=”green” icon_fontawesome=”fa fa-download”]عنوان مطلب: آموزش مصاحبه

مشاهده کامل مطلب: لینک به تالار گفتگو

[/vc_message]

[vc_message message_box_color=”blue” icon_fontawesome=”fa fa-link”]منبع: نواندیشان[/vc_message]

 

نواندیشان

انجمن نوانديشان ، یک انجمن علمی، غیردولتی و مستقل است که در حوزه های علمی و تخصصی مختلف، فعالیت خود را از شهریور 1388 شروع کرد. این انجمن در راستای نیل به کمک در بهبود وضعيت علمي و پژوهشي و تحقيقاتي کشور ایجاد شده است و به دنبال فراهم کردن بستر ارتباطی مناسب میان متخصصین ایرانی جهت آشنایی با همدیگر و گسترش همکاریها و راه هاي رسيدن از علم به عمل است.

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0