نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

آموزش PCS7

آموزش PCS7

آموزش PCS7

قصد داریم به کمک هم برنامه نویسی DCS های شرکت زیمنس رو کار کنیم. مباحث رو سعی میکنیم از مباحث بیسیک تا مباحث پیشرفته پیش ببریم. امیدوارم که دوستان همراهی کنن تا بتونیم یک سورس عالی هم برای خودمون هم برای دوستان داشته باشیم. اول از همه مختصری از تفاوتهای dcs و plc رو بگم تا دوستان بیشتر با این نوع سیستم آشنا بشن

تفاوت سیستمهای کنترل PLC و DCS
PLCها برای Factory Automation و کنترلهای ترتیبی یا Interlocking بکار می روند در حالیکه DCS ها برای Process Automation و یا کنترل فرآیند کاربرد دارند.
*** PLC ها برای تعداد I/O زیر ۱۰۰۰ به صرفه هستند در حالیکه از DCS ها بیشتر در مواردی استفاده میشه که تعداد I/O بیش از ۱۰۰۰ دارند.
*** کاربرد PLC ها بیشتر در صنایع خودرو سازی و DCS ها در صنایع پتروشیمی می باشد.
*** در یک سیستم DCS پس از طراحی ساختار کلی سیستم و مشخص شدن تعداد وظایف هریک از میکروکنترلرها، توابع مورد نیاز را از کتابخانه انتخاب کرده و به شکل یک پازل کنار هم قرار می دهند تا فرآیند را کنترل کند درحالیکه برنامه نویسی PLC تقریبا از صفر آغاز می شود.
*** سیستمهای DCS ذاتا redundant هستند و در تمام سطوح اعم از کارتهای I/O ، شبکه های ارتباطی، میکروکنترلرها و منابع تغذیه دارای پشتیبان هستند در حالیکه PLC ها فاقد چنین مزیتی می باشند.
*** در DCS ها المانها به طور اتوماتیک توسط سیستم در صفحات گرافیکی نصب و ارتباطات لازم بین آنها به طور خودکار برقرار می گردد. تشخیص اینکه چه عنصر گرافیکی در کدام صفحه قرار گیرد براساس سلسله مراتب ( Hierachy) طراحی شده در ابتدا صورت میگیرد و در نتیجه وظیفه طراح به تنها جانمایی این المانها و ترسیم عناصر گرافیکی ثابت محدود می گردد.
*** برای شبکه بندی (Networking) در PLC ابتدا باید سخت افزار ارتباطی ( کارت شبکه) را به آنها اضافه کرد و سپس تنظیم نسبتا زیادی را انجام داد، درحالیکه یک سیستم DCS به طور پیش فرض دارای شبکه ارتباطی است.
*** سازندگان PLC در دنیا به بالای ۵۰ کمپانی می رسند در حالیکه سازندگان DCS تنها محدود به ۷ تا ۸ کمپانی معروف می باشند.

تعدادی از DCS های مطرح دنیا:
سیستم Experion PKS ساخت شرکت Honeywell سازنده اولین DCS دنیا
سیستم Industrial IT ساخت شرکت ABB
سیستم Delta V ساخت شرکت Fisher-Rosemount
سیستم I/A series ساخت شرکت Foxboro
سیستمCentum 3000 ساخت شرکت Yokogawa
سیستم PCS7 ساخت شرکت Siemens

PCS7 نرم افزار سیستمهای DCS زیمنس می باشد. سیستمهای DCS برای کنترل فرآیند های پیچیده(ازقبیل شیمیائی ، نفت ،گاز،برق،داروسازی و…) که درآنها تعداد ورودیها و خروجیها خیلی زیاد است بکار می روند. سازندگان معروف این سیستمها Siemens، Honeywell، Yokogawa، ABB، Foxboro، می باشند که درایران محصولات Siemens و Yokogawa بیشترین کاربرد را در زمینه صنعت اصلی کشورمان یعنی نفت و پتروشیمی دارند.

یکی از بهترین منابع برای آموزش PCS7 استفاده از انواع help اون هست که میتونید با یک سرچ براحتی از اینترنت پیدا کنید . برخی از این منابع رو برای استفاده دوستان اینجا میذارم پیشنهاد میکنم برای اینکه بحث رو به خوبی بتونیم باهم به پیش ببریم اول از همه این دو فایل رو دانلود کنن و بعد در مراحل بالاتر در صورت امکان نرم افزار PCS7 رو تهیه کنن تا به همراه هم PCS7 یاد بگیریم.

عنوان مطلب: آموزش PCS7

دانلود فایل: simatic getting started pcs7 | basic library pcs7

پسورد: www.noandishaan.com

آموزش نرم افزار PLC و نسخه کامل نرم افزارهای Siemens SIMATIC STEP 5 و Siemens SIMATIC STEP 7 و آموزش نصب آن و فایل پروژه های آموزش داده شده را نیز از طریق لینک زیر می توانید تهیه کنید.

آموزش تصویری PLC

منبع: نواندیشان
مهدی عارف خیابانی

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

  1. bahman گفته؛
    07:43 1392/09/25

    سلام از اینکه اینقدر به پیشرفت و ارتقائ علم دوستان هموطن کمک میکنید بسیلر سپاس گذارم. اگه مقدوره یه جزوه کامل آموزش نرم افزار پی ال سی دلتا را برای اینجانب ایمیل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0