نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

پلی یورتان

دسته بندی :مهندسی پلیمر 16 بهمن 1392 نواندیشان 2496
پلی یورتان

اینجا مختصری راجع به پلی‌یورتان آورده میشه.
به مرور زمان پست‌ها تکمیل میشه.
جمله بندی‌های ترجمه خودمه از مقاله‌های مختلف، ممکن‌ه که سخت‌ متوجه بشید. البته سعی می‌کنم به مرور زمان اصلاح کنم تا روون‌تر شه…
اگه کسی خوند و متوجه نشد بگه توضیح میدم.
اگه ایرادی هم دیدید لطف می‌کنید تذکر بدید.

بایر و همکارانش در آلمان در سال ۱۹۳۷ پلی یورتان را اولین بار در رقابت با کروترز کشف کردند. سعی شد ماده ای شبیه به پلی آمید دوپونت کشف شود که تحت پتنت آنها نباشد. کار اولیه شامل واکنش ایزوسیانات آلیفاتیک با یک دی‌آمین برای تشکیل یک پلی اوره‌آ بود که غیرقابل حل و آبدوست بود. در ادامه تحقیقات مشخص شد واکنش گلیکول با آلیفاتیک دی ایزوسیانات یک ماده جدید با خواص مناسب می‌دهد .
پلی یورتان در مقیاس صنعتی در سال ۱۹۴۰ آغاز به کار کرد. اما فروش تجاری آن تحت تاثیر جنگ جهانی دوم کم بود. تا اینکه در سال ۱۹۵۲ با تولید تولوئن دی ایزوسیانات به صورت تجاری آغاز شد و با اعمال آن در الاستومر پلی یورتان خواص آن بهبود یافت و توجه به سیستم پلی یورتان افزایش یافت. در سال ۱۹۵۲-۱۹۵۴ ،بایر سیستم پلی استر-پلی ایزوسیانات را توسعه داد. در سالهای بعد انواع دیگری از پلی یورتان ها توسط گودریچ و کمپانی دوپونت به بازار ارائه شد.
امروزه پوشش های پلی یورتان در کاربردهای تجاری متنوعی مانند پوشش‌ها ، فوم ها ، چسب ها ، الاستومرها استفاده می‌شود. در اتومبیل ها پوشش های پلی یورتان ضمن حفظ پایداری پوشش ، براقیت زیادی نیز می دهد. خواص ضد خش و مقاومت برابر خوردگی از دیگر خصوصیات پوشش های پلی یورتان است. انواع مختلفی از پلی یورتان در ساختمان ، کف ساختمان ، خرپاهای استیل و ساپورت های بتن، اسپری می شود تا استقامت آن‌ها در برابر اثر تخریب عوامل محیطی افزایش یابد.

گروه تکرارشونده در پلی یورتان ، اتصال یورتان است که واکنش پایه ای برای تشکیل این اتصال واکنش دی ایزوسیانات با دی‌ال است.


شکل۱- واکنش الکل با ایزوسیانات و تولید یورتان

اگرچه گروههای تکرارشونده در پلی یورتان گروه یورتان است ، اما دیگر گروهها مانند اوره‌آ، استر، اتر، و آروماتیک ها هم ممکن است در ساختار پلی یورتان حضور داشته باشند. از دلایل توسعه پلی یورتان تنوع، در انتخاب نوع مونومر ها نیز است. سه جزء اصلی در پلی یورتان شامل ماکرو دی‌ال، دی‌ایزوسیانات و افزایش دهنده زنجیر می‌باشد

برای مشاهده آموزش کامل و دنبال کردن آن به لینک زیر مراجعه کنید:

نام فایل: پلی یورتان

مشاهده کامل مطلب: لینک به تالار گفتگو

منبع: نواندیشان
مقالات، مطالب، طرح ها و پروژه های خود را برای قرارگیری در سایت علمی آموزشی نواندیشان از اینجا بفرستید.
نواندیشان

انجمن نوانديشان ، یک انجمن علمی، غیردولتی و مستقل است که در حوزه های علمی و تخصصی مختلف، فعالیت خود را از شهریور 1388 شروع کرد. این انجمن در راستای نیل به کمک در بهبود وضعيت علمي و پژوهشي و تحقيقاتي کشور ایجاد شده است و به دنبال فراهم کردن بستر ارتباطی مناسب میان متخصصین ایرانی جهت آشنایی با همدیگر و گسترش همکاریها و راه هاي رسيدن از علم به عمل است.

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

  1. IranPU گفته؛
    10:01 1393/04/09

    با سلام
    ضمن تشکر از انتشار مطالب بسیار مفید و ارزنده، از شما بابت بازدید از وب سایت پایگاه تخصصی صنایع پلی یورتان ایران به ادرس http://iranpu.com دعوت می نماییم. همچنین اگر مایل به انتشار مطالب و اخبار مرتبط با صنایع پلی یورتان می باشید ما استقبال می کنیم.

    موفق و موید باشید

  2. علیرضا گفته؛
    23:47 1395/05/07

    سلام.لطفا اگر ممکنه لینک دانلود کتاب (آشنایی با پلی یورتان ها )رو برای من بفرستید.ممنون میشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0