نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

تهیه نقشه از گانیمد بزرگترین قمر منظومه شمسی

دسته بندی :فیزیک و نجوم 14 اسفند 1392 نواندیشان 1487
گانیمد

دانشمندان اعلام کردند پس از ۴۰۰ سال از زمان کشف بزرگ‌ترین قمر منظومه شمسی «گانیمد» نخستین نقشه از سطح آن تهیه شد. دانشمندان ناسا با دریافت تصاویر و تهیه نقشه جدید اعلام کردند، امکان حیات بیگانه در گانیمد امکان پذیر است.

«گانیمد» بزرگ‌ترین قمر منظومه شمسی است و از عطارد و پلوتو بزرگ‌تر بوده و فقط اندکی از مریخ کوچک‌تر است. محققان و دانشمندان ناسا با بررسی تصاویر کاوشگر ویجر ۱ و ۲ و همچنین فضاپیمای گالیله، امکان حیات بیگانه روی گانیمد بزرگ‌ترین قمر سیاره مشتری را بررسی کردند. طبق آخرین گزارش ناسا، این بار دانشمندان و ستاره‌شناسان «گانیمد»، بزرگ‌ترین قمر مشتری و شگفت‌انگیزترین و حجیم‌ترین قمر منظومه شمسی را قابل سکونت اعلام کرده‌اند. این قمر اسرارآمیز با میدان مغناطیسی بسیار قوی دارای اقیانوس زیرزمینی است.
نقشه ارائه‌شده، چهارمین نقشه‌ای است که یک قمر سیاره‌ای را پوشش می‌دهد و نقشه‌های دیگر متعلق به «ماه» زمین و «آیو» و «کالیستوی» مشتری هستند. نخستین نقشه جغرافیایی جهان از این قمر عظیم و پوشیده از یخ پس از ۴۰۰ سال از زمان کشف آن توسط گالیله ارائه شده و ویژگی‌های جغرافیایی متنوع این جرم کیهانی را به نمایش می‌گذارد و همچنین هرج و مرج ظاهری سطح پیچیده آن را به نوعی نظم می‌بخشد. این نقشه به دانشمندان علوم سیاره‌ای در رمزگشایی از تکامل این جهان یخی کمک خواهد کرد و مشاهدات فضاپیمایی آینده از آن را ارتقا خواهد بخشید
«جفری کالنیز» از استادان دانشگاه «ویتون» واقع در ماساچوست امریکا، تصویری از این قمر شگفت‌انگیز را منتشر کرد که نشانه‌هایی از امکان زندگی و آب‌های موجود در آن را به روشنی نشان می‌دهد. «گانمید» بزرگ‌ترین و هفتمین قمر سیاره مشتری است که ویژگی‌ها و ساختار منحصر به فردی دارد. پس از مریخ، ناحیه درونی قمرهای یخی مشتری بهترین نامزدها برای محیط‌های قابل‌سکونت حیات در منظومه شمسی به شمار می‌آیند.

منبع: نواندیشان
مقالات، مطالب، طرح ها و پروژه های خود را برای قرارگیری در سایت علمی آموزشی نواندیشان از اینجا بفرستید.
نواندیشان

انجمن نوانديشان ، یک انجمن علمی، غیردولتی و مستقل است که در حوزه های علمی و تخصصی مختلف، فعالیت خود را از شهریور 1388 شروع کرد. این انجمن در راستای نیل به کمک در بهبود وضعيت علمي و پژوهشي و تحقيقاتي کشور ایجاد شده است و به دنبال فراهم کردن بستر ارتباطی مناسب میان متخصصین ایرانی جهت آشنایی با همدیگر و گسترش همکاریها و راه هاي رسيدن از علم به عمل است.

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0