نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

طرح بالارفتن قطارها از آسمانخراش‌ها

دسته بندی :فناوری و تکنولوژی روز 24 فروردین 1393 نواندیشان 1954
هاب قطار عمودی سریع‌السیر

ایستگاه‌ها در شهرهایی مانند لندن و نیویورک سازه‌های وسیعی هستند، با این حال، بر اساس یک پیشنهاد جدید، قطارها برای شکل‌دادن اولین ایستگاه‌های عمودی از یک طرف آسمانخراش‌ها بالا خواهند رفت. این موضوع فضا را در مراکز شهری آزاد خواهد گذاشت و به مسافران امکان هدایت‌شدن به خارج از ایستگاه را به صورت کارآمد می‌دهد.

به گفته کریستفور کریستوفی و لوکاس مازاراسا، ارائه‌دهندگان این ایده، پروژه جدید «هاب قطار عمودی سریع‌السیر» نام گرفته و می‌تواند یک آسمانخراش عظیم را جایگزین ایستگاه‌های کنونی کند. در این شیوه، واگن‌های قطار با رسیدن به ایستگاه، مانند یک چرخ شهربازی به سمت فوقانی آسمانخراش اوج می‌گیرند و آهنرباهای موجود در طرفین ساختمان نیز به آن‌ها امکان بالارفتن را می‌دهد.

«هاب قطار عمودی سریع‌السیر» با هدف حل چالش‌های اجتناب‌ناپذیری ارائه شده که شهرها تا سال ۲۰۷۵ با آن روبرو خواهند شد و راهکاری پایدار را برای آینده تولیدات حمل‌و‌نقل در اختیار می‌گذارد. هدف از این هاب، جایگزینی ایستگاه‌های ترن معمولی و ایجاد نقاط ارتباطی کلیدی جدید برای تبادل افراد و کالاها با شبکه سریع‌السیر ابداعی اعلام شده است.

برج قطار قصد دارد تاثیر کنونی ایستگاههای قطار سنتی بر استفاده از زمین را حذف کند. در این طرح، مسافران به لابی اصلی می‌روند و این امر امکان بالارفتن آن‌ها از میان یک دهلیز و پلت فرم‌ها و از آنجا ورود به درون واگن‌ها را می‌دهد.

به گزارش ایسنا؛ زمانی که ترن حرکت می‌کند و از شکل افقی به شکل عمودی بالا می‌رود، واگن‌ها شبیه به چرخ شهربازی شده و به مسافران داخل واگن امکان ماندن در وضعیت عمودی را می‌دهند. سازه‌ای مغناطیسی نیز که در هر طرف آن تعبیه شده، واگن‌ها را پشتیبانی خواهد کرد و این موضوع نیاز به ریل‌های زیرین را حذف کرده و به واگن‌ها و مسافرانشان امکان اتصال به برج را می‌دهد.

منبع: ایسنا
مقالات، مطالب، طرح ها و پروژه های خود را برای قرارگیری در سایت علمی آموزشی نواندیشان از اینجا بفرستید.
نواندیشان

انجمن نوانديشان ، یک انجمن علمی، غیردولتی و مستقل است که در حوزه های علمی و تخصصی مختلف، فعالیت خود را از شهریور 1388 شروع کرد. این انجمن در راستای نیل به کمک در بهبود وضعيت علمي و پژوهشي و تحقيقاتي کشور ایجاد شده است و به دنبال فراهم کردن بستر ارتباطی مناسب میان متخصصین ایرانی جهت آشنایی با همدیگر و گسترش همکاریها و راه هاي رسيدن از علم به عمل است.

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

  1. aflak گفته؛
    13:40 1393/01/25

    سلام عالی باتشکر از سایت جالب شما لطفا واس من دو سه تا اپارتمان دوبلکس واس طرح 5 بفرستید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0