نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

پایان نامه ارشد حقوق بین الملل با موضوع نیروی دریایی ایران و حقوق بین الملل دریاها

دسته بندی :حقوق 19 اردیبهشت 1393 نواندیشان 4568
پایان نامه ارشد حقوق بین الملل

پایان نامه کارشناسی ارشد حقوق گرایش بین الملل با عنوان نیروی دریایی ایران و حقوق بین الملل دریاها که توسط یاور پاشازاده و به راهنمایی دکتر حسن ثریائی آذر و مشاوره دکتر صالح رضایی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه در تابستان ۱۳۹۰ ارائه شده رو با عضویت طلایی در تالار گفتگو می توانید دانلود کنید.

چکیده:
حقوق دریاها یا حقوق بین المللی دریاها یکی از شاخه های نوین حقوق بین الملل و مجموعه مقرراتی است که کشورها باید آنها در روابط بین الملل خود در مناطق مختلف دریایی رعایت کنند. حقوق دریاها چه در زمان صلح و چه در زمان جنگ لازم الاجراست، اما ممکن است استثنائاً برخی از قواعد آن در زمان جنگ به حالت تعلیق در آید و یا قواعد خاصی در زمان جنگ اجرا گردد.

حقوق دریاها را نباید با حقوق دریایی یکی دانست، زیرا حقوق دریایی به عنوان یکی از شاخه های حقوق خصوصی داخلی (بویژه حقوق بازرگان) مجموعه قوانین و مقرراتی است که بر روابط اشخاص و کشورها در دریا و موضوعات مربوط به دریا ناظر و حاکم است. از جمله موضوعات مطروحه در حقوق دریایی، میتوان به حمل و نقل دریایی، بیمه دریایی، وضعیت حقوق کشتی ها و ایمن دریاها نام برد.

حقوق دریایی که در نظام حقوق انگلوساکسون به آن Admiralty Law و Maritime Law و در نظام حقوق فرانسه به آن Droit Maritime گفته می شود. بطور کلی مجموعه قوانین و مقررات و عرف دریایی است که حاکم بر روابط افراد و دول که کلیه موضوعات و مسائل و فعالیت های مزبور به دریا است؛ اعم از کشتیرانی خصوصی، نیروی دریایی نظامی و کشتی های جنگی. به این ترتیب دیده می شود که حقوق دریایی در معنی عام خود ناظر به کلیه روابط افراد و دول در دریا و موضوعات مربوط به دریا است.

این روابط گاه در حقوق عمومی و گاه در حقوق خصوصی مورد مطالعه قرار می گیرند. چنانچه روابط افراد و دول در دریا و موضوعات مربوط به دریا در حقوق خصوصی مورد بحث قرار گیرد معنی اخص آن ظاهر می شود. در این صورت حقوق دریایی در معنی اخص، مجموعه قوانین و مقررات و عرف دریایی است که حاکم بر روابط افراد و دول در امر حمل و نقل بار و مسافر در دریا و موضوعات و مسائل مربوط به کشتیرانی بازرگانی و ایمنی در دریاست.

نام فایل: پایان نامه ارشد حقوق بین الملل با موضوع نیروی دریایی ایران و حقوق بین الملل دریاها

دانلود فایل: لینک مستقیم

پسورد: www.noandishaan.com

منبع: نواندیشان
مقالات، مطالب، طرح ها و پروژه های خود را برای قرارگیری در سایت علمی آموزشی نواندیشان از اینجا بفرستید.
نواندیشان

انجمن نوانديشان ، یک انجمن علمی، غیردولتی و مستقل است که در حوزه های علمی و تخصصی مختلف، فعالیت خود را از شهریور 1388 شروع کرد. این انجمن در راستای نیل به کمک در بهبود وضعيت علمي و پژوهشي و تحقيقاتي کشور ایجاد شده است و به دنبال فراهم کردن بستر ارتباطی مناسب میان متخصصین ایرانی جهت آشنایی با همدیگر و گسترش همکاریها و راه هاي رسيدن از علم به عمل است.

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0