نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

پایان نامه کارشناسی ارشد فیزیولوژی دانشگاه تربیت مدرس

دسته بندی :پزشکی 6 خرداد 1393 نواندیشان 4651
پایان نامه ارشد فیزیولوژی

پایان نامه بررسی نقش آروماتاز در میانجیگری اثر تستوسترون بر حافظه فضایی و یادگیری در ناحیه CA1 هیپوکامپ موش صحرایی در دانشگاه تربیت مدرس توسط فرشاد مرادپور برای کسب درجه کارشناسی ارشد در رشته فیزیولوژی ارائه گردید.

چکیده این پایان نامه را در متن زیر می توانید مطالعه کنید:

هورمونهای جنسی از مهمترین عوامل ایجاد تفاوت یادگیری و حافظه در بین دو جنس نر و ماده می باشند. تراکم گیرنده های آندروژنی و استروژنی و مکانیسم کامل تولید تستوسترون و استروژن در مراکز اصلی حافظه و یادگیری بویژه هیپوکامپ نشان دهنده نقش این گیرنده ها و آنزیم های گروه P450 در یادگیری و حافظه فضایی است . به همین منظور در این تحقیق ما علاوه بر بررسی اثر تستوسترون و استروژن بر یادگیری و حافظه فضایی با تزریق مهارکننده آروماتاز (آناسترازول) مسیر اثر تستوسترون بر یادگیری و حافظه فضایی را در MWM مورد بررسی قرار دادیم. ابتدا ناحیه CA1 حیوانات بصورت دو طرفه کانول گذاری شد . پس از طی دوره بهبودی، گروه های مختلف، تستوسترون با دوزهای ،۴۰ ، و ۸۰ میکروگرم، استروژن بادوزهای ۱، ۲/۵، ۵، ۱۰ و ۱۵ میکروگرم و آناسترازول در دوزهای ۰/۲۵، ۰/۵ و ۱ میکروگر م و ترکیبی از دوز موثر تستوسترون و آناسترازول و همچنین دوز موثر استروژن و آناسترازول حل شده در ۰/۵ میکرولیتر DMSO دریافت کردند . نتایج تزریق تستوسترون ۸۰ میکروگرم و استروژن ۱۵ میکروگرم، افزایش در مسافت طی شده و زمان لازم برای پیدا کردن سکوی پنهان نشان دادند. نتایج حاصله از تزریق آناسترازول در دوز ۰/۵ میکروگرم کاهش در زمان و مسافت طی شده را نشان دا د. نتایج حاصل از تزریق توام موثر تستوسترون و آناسترازول و همچنین تزریق توام استروژن و آناسترازول نشان می دهد که، آناسترازول می تواند اثر تستوسترون بر حافظه را تغییر داده و به حد کنترل تعدیل نماید ، اما بر اثر استروژن بی تاثیر است. نتایج حاصل از این تحقیق نشان میدهد که تستوسترون در حضور P450arom به استروژن تبدیل می شود و استروژن باعث تخریب حافظه و یادگیری در MWM می گردد.

کلید واژه: تستوسترون، استروژن، آناسترازول، آروماتاز، CA1، هیپوکامپ

نام فایل: پایان نامه کارشناسی ارشد فیزیولوژی دانشگاه تربیت مدرس

دانلود فایل: لینک مستقیم

پسورد: www.noandishaan.com

منبع: نواندیشان
مقالات، مطالب، طرح ها و پروژه های خود را برای قرارگیری در سایت علمی آموزشی نواندیشان از اینجا بفرستید.
نواندیشان

انجمن نوانديشان ، یک انجمن علمی، غیردولتی و مستقل است که در حوزه های علمی و تخصصی مختلف، فعالیت خود را از شهریور 1388 شروع کرد. این انجمن در راستای نیل به کمک در بهبود وضعيت علمي و پژوهشي و تحقيقاتي کشور ایجاد شده است و به دنبال فراهم کردن بستر ارتباطی مناسب میان متخصصین ایرانی جهت آشنایی با همدیگر و گسترش همکاریها و راه هاي رسيدن از علم به عمل است.

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0