نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

خودروهای بدون راننده از سال آینده در جاده‌های بریتانیا

دسته بندی :فناوری و تکنولوژی روز 18 مرداد 1393 نواندیشان 1568

خودروهای بدون راننده از هیجانات روزهای آینده به شمار می‌رود و به طور قابل توجهی ایمنی جاده‌ها را افزایش خواهد داد. ظاهرا بریتانیا هم به این تکنولوژی علاقمند شده و بدین ترتیب بودجه‌ی ۱۰ میلیون پوندی را به منظور تست خودروهای بدون راننده در جاده‌های عمومی از ژانویه‌ی سال ۲۰۱۵، در نظر گرفته است.

دولت بریتانیا از تمامی شهرهای مهم این کشور خواسته تا به این طرح بپیوندند و سازمان‌های تحقیقاتی هم با پیشنهادات خود می‌توانند بسترهای آزمایشی را برای این خودروها ارائه دهند. انتظار می‌رود که این آزمایشات بین ۱۸ تا ۳۶ ماه طول بکشد.

در حال حاضر، حق رانده شدن خودروهای خودران تنها در جاده‌های اختصاصی بریتانیا وجود دارد، اما طرح جدید قصد حضور این نوع از خودروها را به صورت کاملا اتوماتیک در جاده‌های عمومی شهرها دارد.

خودروهای بدون راننده2

کلر پری، وزیر حمل و نقل بریتانیا، می‌گوید: “خودروهای بدون سرنشین پتانسیل بالایی جهت ایجاد تغییرات اساسی در شبکه‌ی حمل و نقل بریتانیا دارند. این نوع از خودروها می‌توانند ایمنی را افزایش داده و از بار ترافیک و آلودگی به خصوص گاز دی‌اکسیدکربن بکاهند.”

مدتی‌ست که نام خودروهای بدون راننده بر سرزبان‌ها افتاده است، به طوری که تولیدکنندگانی مانند آئودی، بی‌.ام.و، مرسدس، تویوتا، فورد و ولوو بر روی این تکنولوژی در حال کار می‌باشند. کمپانی جگوار نیز به تازگی پیش‌نمایشی از خودروی هوشمند خودران خود را به نمایش گذاشت که قابلیت یادگیری رفتار و عادات راننده را دارد.

نیسان اخیرا موفق به برگزاری اولین تست جاده‌ای عمومی از خودروی بدون راننده‌ی خود در بزرگراهی در کشور ژاپن شده است و از برنامه‌های خود برای تولید خودروهای بدون راننده تا سال ۲۰۲۰ خبر داده است. در عین حال، برخی از ایالت‌های امریکا مانند کالیفرنیا، نوادا و فلوریدا توانستند قوانینی برای عبور و مرور خودروهای خودران در جاده‌ها وضع کنند.

بسیاری از خبرهای این بخش مربوط به گوگل می‌باشد، خودروی خودران این شرکت توانسته ۸۰۴۰۰۰ کیلومتر را در تست‌های جاده‌ای طی کند. این غول تکنولوژی، سال ۲۰۱۷ را به عنوان تاریخ ورود کامل خودروی خود به جاده‌ها اعلام نموده است.

گرک کلارک، وزیر علوم انگلستان، گفته است: “بریتانیا توانایی رهبری تکنولوژی خودروهای بدون راننده را در جهان دارد. در این تکنولوژی، قدرت ما در ساخت خودروها، ماهواره‌ها، داده‌های عظیم و طراحی شهری ترکیب می‌شود. و البته این بخش از تکنولوژی، پتانسیل بالایی در ایجاد شغل‌های بیشتر در آینده دارد.”

خودروهای بدون راننده3

منبع: topinearth.com
مقالات، مطالب، طرح ها و پروژه های خود را برای قرارگیری در سایت علمی آموزشی نواندیشان از اینجا بفرستید.
نواندیشان

انجمن نوانديشان ، یک انجمن علمی، غیردولتی و مستقل است که در حوزه های علمی و تخصصی مختلف، فعالیت خود را از شهریور 1388 شروع کرد. این انجمن در راستای نیل به کمک در بهبود وضعيت علمي و پژوهشي و تحقيقاتي کشور ایجاد شده است و به دنبال فراهم کردن بستر ارتباطی مناسب میان متخصصین ایرانی جهت آشنایی با همدیگر و گسترش همکاریها و راه هاي رسيدن از علم به عمل است.

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0