نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

طرح جامع استهبان | دانلود طرح توسعه و عمران شهر استهبان

طرح جامع استهبان

طرح جامع استهبان یا همان طرح توسعه و عمران شهر استهبان رو به صورت فایل word خلاصه گزارش و ضوابط طرح به همراه فایل نقشه های کد و پاورپوینت را از لینک زیر می توانید دانلود کنید.

توضیحات مختصر طرح جامع استهبان

شهر استهبان، مرکز شهرستان استهبان، در پهنه شرقی استان فارس واقع گردیده است. مطالعات طرح جامع این شهر در اواخر اسفند سال ۱۳۸۸ با ابلاغ سازمان مسکن و شهرسازی استان فارس در دستور کار مهندسین مشاور پرداراز قرار گرفت که در نوشتار حاضر، خلاصه ‏ای از مطالعات شناخت شهر و تدوین راهبردها و الگوی مقدماتی توسعه، ارایه گردیده است. شهر استهبان مرکز شهرستان در مسیر راه شهرستان های فسا و نیریز واقع شده و فاصله آن تا مرکز استان (شیراز) ۱۷۵ کیلومتر است. مسیرهای دسترسی به این شهر از طریق راه استهبان – نی ریز به طول ۳۵ کیلومتر، راه استهبان – سروستان به طول ۹۰ کیلومتر و راه استهبان- فسا به طول ۶۰ کیلومتر می باشد. بر اساس آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن کشور در سال ۱۳۸۵، شهر استهبان جمعیتی برابر با ۳۴۵۶۴ نفر را دارا می‏باشدکه از این جمعیت، ۱۷۷۲۵ نفر را مردان و ۱۶۸۳۹ نفر را زنان تشکیل می‏دهند.

استهبان واژه ای پهلوی از عبارت سته بان، به معنای نگهبان شهر است. در گذشته، نام این شهر اصطهبانات بوده‌است که در آبان ۱۳۵۳ خورشیدی به نام کنونی آن، یعنی استهبان تغییر کرده‌است. استهبان به نامهای دیگری مانند اصبهبذات؛ اصطبهان؛ اصطهبانات؛ استنبات ،سَوُنات ، صابونات و استهبان خوانده شده است.
در واقع کمابیش در منابع متعدد تاریخی و جغرافیایی نامی از سرزمین استهبان آورده شده‌است، فارسنامه ناصری گوید که نام این شهر استهبانات بوده که پس از استیلای عرب به اصطهبانات تغییر یافته‌است. حدودالعالم با استناد از المسالک و الممالک اصطخری شهر را اصطهبان و همچنین اصطهجان می‌نامد، ابن بلخی در فارسنامه خود به اصطهبان اشاره دارد ولی نزههالقلوب آن را اصطهبانان ذکر می‌کند، ابن حوقل و مقدسی نیز در کتب خود اصطهبانات را آورده‌اند. منابع فوق حاکی است که در طول ده سده شکل بیانی آن ثابت مانده و فقط از لحاظ نوشتن دچار تغییری جزئی گردیده‌است، این امر نشان می‌دهد در طول سال‌های بسیار اصالت این واژه حفظ شده و تغییر نکرده‌است. مردم این شهر، استهبان را صابونات نیز می‌نامند.

نام فایل: طرح جامع استهبان | طرح توسعه و عمران شهر استهبان

دانلود فایل: گزارش | پاورپوینت | نقشه

پسورد: www.noandishaan.com

منبع: نواندیشان
مقالات، مطالب، طرح ها و پروژه های خود را برای قرارگیری در سایت علمی آموزشی نواندیشان از اینجا بفرستید.
نواندیشان

انجمن نوانديشان ، یک انجمن علمی، غیردولتی و مستقل است که در حوزه های علمی و تخصصی مختلف، فعالیت خود را از شهریور 1388 شروع کرد. این انجمن در راستای نیل به کمک در بهبود وضعيت علمي و پژوهشي و تحقيقاتي کشور ایجاد شده است و به دنبال فراهم کردن بستر ارتباطی مناسب میان متخصصین ایرانی جهت آشنایی با همدیگر و گسترش همکاریها و راه هاي رسيدن از علم به عمل است.

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0