نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

شهروند خوب ، انسان خوب | آیا شهروند خوب همان انسان خوب است؟

دسته بندی :مقالات شهرسازی 7 بهمن 1393 نواندیشان 2643
شهروند خوب

مقاله آیا شهروند خوب همان انسان خوب است مرثیه ای در سوگ منابع طبیعی و محیط زیست می باشد که به قلم مجید سراجی کرمانی به مناسب سومین همایش شورایعالی حفظ حقوق بیت المال در اراضی و منابع طبیعی که در تاریخ ۲۰ اسفند ۱۳۸۷ در هتل المپیک تهران برگزار شد، نوشته شده است.

انسان فرزانه ای که ۲۳۰۰ سال پیش می زیست و ما او را ارسطو می نامیم پرسش درخور تأملی بیان نمود. شاید بیشماری نابسامانی های امروز از آنجا باشد که در سه دهه قبل آن زمان که جان فشانی های انسان هایی مومن این سرمایه های بزرگ ملی و طبیعی را در پهنه سرزمین ایران برای ما به ارمغان آورد از اندیشیدن درباره این پرسش و پیامدهای پاسخی که باید داد، غفلت نمودیم.

آیا شهروند خوب همان انسان خوب است؟

ارسطو شهروندان را به ناویان قیاس می نماید که یکی پارو می زند، دومی سکان نگه می دارد و سومی دیده بان است اما همه آنها وظیفه ای یکسان درباره ایمنی و سلامت کشتی دارند و هرکس در تأمین آن سهمی دارد. بدینسان شهروندان شریکان اجتماعی اند.

پس از بیان نکته هایی، ارسطو چنین نتیجه می گیرد که فضیلت شهروند خوب نمی تواند همان فضیلت انسان خوب باشد. از جدایی که ارسطو میان فضیلت های انسانی و شهروندی نهاده است پیداست این اندیشمند فرهیخته بر این باور بوده است که درستی، پاکدامنی، راستگویی و پارسایی به عنوان فضیلت های نیک انسانی به تنهایی کافی نیست که دارند این صفات را شایسته بر عهده گرفتن نقشی در اداره و رهبری کشتی اجتماع نماید. بلکه اقدام به این مهم نیازمند فضیلت های شهروندی از قبیل تخصص، تجربه، دانش، مدیریت، دقت، ابتکار و دلسوزی، قانون مداری، انضباط اجتماعی، شناخت منافع ملی و آینده نگری در انجام وظیفه ای است که جامعه با اعتماد به شهروند به دست او سپرده است.

مقاله آیا شهروند خوب همان انسان خوب است را از طریق لینک زیر می توانید دانلود کنید:

ارسال کننده: مجید سراجی کرمانی

نام فایل: شهروند خوب ، انسان خوب | آیا شهروند خوب همان انسان خوب است؟

دانلود فایل: لینک مستقیم

منبع: نواندیشان
مقالات، مطالب، طرح ها و پروژه های خود را برای قرارگیری در سایت علمی آموزشی نواندیشان از اینجا بفرستید.
نواندیشان

انجمن نوانديشان ، یک انجمن علمی، غیردولتی و مستقل است که در حوزه های علمی و تخصصی مختلف، فعالیت خود را از شهریور 1388 شروع کرد. این انجمن در راستای نیل به کمک در بهبود وضعيت علمي و پژوهشي و تحقيقاتي کشور ایجاد شده است و به دنبال فراهم کردن بستر ارتباطی مناسب میان متخصصین ایرانی جهت آشنایی با همدیگر و گسترش همکاریها و راه هاي رسيدن از علم به عمل است.

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0