نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

آموزش نحوه تولید کمپوست از کود گوسفند

دسته بندی :مهندسی کشاورزی 2 شهریور 1394 نواندیشان 2942
تولید کمپوست از کود گوسفند

در این تاپیک درباره نحوه تولید کمپوست از کود گوسفند صحبت خواهد شد که مراحل تولید آن و آنالیز مربوطه در ادامه مطلب ارائه خواهد شد.

استفاده از کود گوسفند برای باغ ایده بسیار خوبی است که به تازگی به آن توجه زیادی شده است و مزایای بسیاری دارد. از زمان های بسیار بسیار دور مردم در سرتاسر جهان از کود حیوانات به عنوان یک ماده ارزشمند ارگانیک و تاثیرگذار استفاده می کردند. کود گوسفند همین طور به نام کود سرد خوانده می شود، چراکه مقدار کمی نیتروژن دارد که همین مورد کود گوسفند را برای هر نوع باغبانی بسیار ویژه کرده است.

مزایای استفاده از کود گوسفند:

کود گوسفند مانند دیگر کود های دامی یک منبع طبیعی از مواد مغذی برای گیاهان است که با سرعت کمی در دسترس قرار می گیرد (slow-release fertilizer). مواد مغذی موجود در کود گوسفند شامل طیف گسترده ای از مواد مورد نیاز گیاهان است. مقدار بالایی فسفر و پتاسیم که از عناصر اصلی و ضروری برای رشد گیاهان است در آن وجود دارد. این عناصر به گیاه کمک می کنند تا ریشه هایی قوی را توسعه دهند، سیستم ایمنی قوی در برابر آفات پیدا کنند و به یک گیاه شاداب با تولید بالا تبدیل شوند.
کود گوسفند همچنین به عنوان یک مالچ (کود گیاهی) طبیعی (ارگانیک) استفاده می شود. کود گوسفند به عنون روکشی سطحی برای باغ نیز استفاده می شود، زیرا قابلیت جذب بالای آب در عین زهکشی مناسب و توانایی توسعه کرم های خاکی و فعالیت میکروارگانیسم های (باکتری ها، قارچ ها و دیگر یاخته ها) مفید را داراست که همگی این موارد برای گیاهان پرفایده است.

تهیه کود گوسفند:

اکثر پرورش دهندگان گوسفند همیشه کود برای فروش دارند و شما می توانید با قیمت ناچیزی آن را تهیه کنید. اما مسئله مهم این است که باید بدانید کود گوسفندانی که از مرتع تغذیه می کنند ارزش تغذیه ای کمتری نسبت به گوسفندانی که با کنسانتره و خوراک آماده تغذیه می شوند دارد. اما در هر صورت شما در قبال ماده ای ارزشمند هزینه بسیار کمی خواهید پرداخت. قیمت کود گوسفند در مناطق مختلف متفاوت است.

نام فایل: آموزش نحوه تولید کمپوست از کود گوسفند

مشاهده کامل مطلب: لینک به تالار گفتگو

منبع: نواندیشان
مقالات، مطالب، طرح ها و پروژه های خود را برای قرارگیری در سایت علمی آموزشی نواندیشان از اینجا بفرستید.
نواندیشان

انجمن نوانديشان ، یک انجمن علمی، غیردولتی و مستقل است که در حوزه های علمی و تخصصی مختلف، فعالیت خود را از شهریور 1388 شروع کرد. این انجمن در راستای نیل به کمک در بهبود وضعيت علمي و پژوهشي و تحقيقاتي کشور ایجاد شده است و به دنبال فراهم کردن بستر ارتباطی مناسب میان متخصصین ایرانی جهت آشنایی با همدیگر و گسترش همکاریها و راه هاي رسيدن از علم به عمل است.

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0