نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

تعاریف، اهمیت و خسارات ورم پستان در گله های شیری

دسته بندی :پزشکی, مهندسی کشاورزی 5 اسفند 1394 نواندیشان 2096
ورم پستان

مقاله تعاریف، اهمیت و خسارات ورم پستان در گله های شیری نوشته دکتر مجتبی اسمعیل پور از دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار رو به صورت Word از لینک داده شده می تونید دانلود کنید.

چکیده:

ورم پستان به التهاب بافت پستان صرف نظر از دلیل آن گفته می شود ولی اکثریت مطلق موارد ورم پستان، باکتریایی است. بر اساس بسیاری از منابع، ورم پستان شایع ترین بیماری تولید و از نظر اقتصادی مهمترین بیماری در صنعت پرورش گاو شیری به شمار می آید. ورم پستان واگیردار عمدتاً توسط چهار باکتری (استرپتوکوکوس آگالاکتیه، استافیلوکوکوس اورئوس، مایکوپلاسما بوویس و کورینه باکتریوم بوویس) رخ می دهد و چهره غالب آن عمدتاً تحت بالینی است. ورم پستان محیطی به طور عمده توسط دو گروه باکتریایی (کُلیفُرم ها و استرپتوکوک های محیطی) رخ می دهد و خسارات اکثراً ناشی از شکل بالینی آن است. در زمینه ورم پستان تحت بالینی به ازای هر بار دو برابر شدن سل کانت شیر مخلوط چهار کارتیه هر گاو (از آستانه۵۰ هزار سلول در میلی لیتر) با افت تولید به طور متوسط نیم کیلوگرم روبرو خواهیم شد. در ایران میانگین ملی سل کانت شیر گاوها  در سال ۱۳۸۵ در حدود ۴۵۰ هزار سلول در میلی لیتر تخمین زده شده است و تقریباً ۸۸% گله ها سل کانت بیش از ۲۰۰ هزار داشته اند. افت تولید شیر (تنها از ناحیه ورم پستان مخفی) در سال ۸۵ تقریباً ۱۵۰ هزار تُن در سطح ملی تخمین زده شده است (تقریباً۴۲۰ کیلوگرم در هر دوره شیرواری). برقراری برنامه های مستمر پاداش و جریمه توسط کارخانه های لبنی و نیز برگزاری دوره های آموزشی از جمله اقداماتی است که در جهت کنترل ورم پستان، افزایش کیفیت شیر و در نتیجه افزایش سطح تولید و درآمد دامپروران از یک طرف و افزایش سطح بهداشت عمومی و رضایت مصرف کنندگان محصولات لبنی از طرف دیگر توصیه می شود.

تعاریف کلیدی: ورم پستان,سلول های سوماتیک , پاتوژن, ورم پستان بالینی

نویسنده و ارسال کننده: مجتبی اسمعیل پور

نام فایل: تعاریف، اهمیت و خسارات ورم پستان در گله های شیری

دانلود فایل: لینک مستقیم

پسورد: www.noandishaan.com

منبع: نواندیشان
نواندیشان

انجمن نوانديشان ، یک انجمن علمی، غیردولتی و مستقل است که در حوزه های علمی و تخصصی مختلف، فعالیت خود را از شهریور 1388 شروع کرد. این انجمن در راستای نیل به کمک در بهبود وضعيت علمي و پژوهشي و تحقيقاتي کشور ایجاد شده است و به دنبال فراهم کردن بستر ارتباطی مناسب میان متخصصین ایرانی جهت آشنایی با همدیگر و گسترش همکاریها و راه هاي رسيدن از علم به عمل است.

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

  1. بازتاب هاتعاریف، اهمیت و خسارات ورم پستان در گله های شیری | آی آموزش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0