نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مفاهیم ایزو iso واشنایی با ساختارایزو

دسته بندی :مدیریت و حسابداری 12 دی 1389 spow 1538
مفاهیم ایزو iso

ایزو ۹۰۰۱
برای شرکتهایی است که در ارتباط با طراحی، توسعه، تولید، نصب و خدمات بعد از فروش فعالیت دارند. آنهایی که مشتریانشان برای تهیه نقشـه ها و طرحها به آنها مراجعه می کنند،‌ مثل شرکتهایی که در زمینه طراحی خطوط انتقال نفت و گاز فعالیت دارند و یا آنهایی که فعالیتهای معماری انجام می دهند.

ایزو ۹۰۰۲
ایزو ۹۰۰۲ طیف وسیعی از شرکتهای تجاری را دربر می گیرد و متداولترین نوع استاندارد بین المللی است. برای گروهی به کار می رود که فعالیتهای تولید، نصب و خدمات بعد از فروش دارند ولی درگیر عملیات طراحی نیستند. ایزو ۹۰۰۲ شرکتهایی را که تولید کننده اجناس بوده یا خدماتی باشند، شامل می شود. توزیع کننده ها و شرکتهای سرمایه گذاری نیز شامل این موارد می باشد.

ایزو ۹۰۰۳
ایزو ۹۰۰۳ کمترین مورد استفاده را از سری استانداردهای ایزو ۹۰۰۰ دارد و فقط در مورد شرکتهایی به کار می رود که تطابق نیازمندیها با محصولات آنها را از طریق آزمایش و بازرسی نهایی محصول انجام می شود.
استاندارد بین المللی، ده صفحه اسناد سات که در طی بیست قسمت مواردی را که هر شرکتی به عنوان خط مشی تضمین کیفیت باید در نظر بگیرد معرفی می کند.
ایزو ۹۰۰۰ اولین بار در سال ۱۹۷۹ منتشر گردید و امروزه توسط بسیاری از سازمانهای تجاری به کار گرفته می شود؛ در حقیقت امروزه بسیاری شرکتها، پیمانکاران فرعی خود را که برای این سازمانها کالا یا خدمات تولید می کنند، موظف می سازند که برای ادامه همکاری رعایت نکات ایزو ۹۰۰۰ را بنمایند.ایزو ۹۰۰۰ در هر نوع سازمانی می تواند بدون توجه به تعداد کارکنان و سهم آنها از بازار مورد استفاده قرار گیرد. رعایت نکات ایزو ۹۰۰۰ برای صادر کنندگان کالا به ویژه آنها که به اروپا کالا صادر می کنند حائز اهمیت است. اعتبارنامه ایزو ۹۰۰۰ یک سند مثبت و با ارزش است که اعطاء آن به یک شرکت موجب که در مؤسسات تجاری این باور به وجود آید که آن شرکت به خوبی سازماندهی شده، مدیریت می شود و کارها بر اساس روشهای مستند شده و مبتنی بر رضایت کامل مشتری و تأمین همه نیازهای او پیش می رود.

شرح استاندارد بین المللی ایزو ۹۰۰۰

۳- شرح استاندارد بین المللی ایزو ۹۰۰۰
هر یک از بیست قسمت ایزو ۹۰۰۰ کد ویژه ای دارد که با چهار شروع می شود. اینها از ۱-۴ تا ۲۰-۴ با شماره مشخص شده اند که در متن زیر شرح داده خواهد شد. بر این اساس، دو سند معتبر تهیه می شود یکی نظامنامه کیفیت و دیگری روشهای اجرایی؛ این اسناد ثابت می کنند که یک سـازمـان به تضمین کیفیت اعتقـاد داشـته و ضوابـط اجرایی آن را رعایت می کند.
نظام نامه کیفیت
این سند بیانیه ای است که تعهد شرکت را نسبت به خط مشی تضمین کیفیت نشان می دهد و باید تمام قسمتهای اصلی و فرعی استاندارد بین المللی را که به سازمان مربوط می شود، دربر داشته باشد.
۱- دامنه

نام فایل: مفاهیم ایزو iso واشنایی با ساختار ایزو

مشاهده کامل مطلب: لینک به تالار گفتگو

پسورد: www.noandishaan.com

منبع: نواندیشان
spow

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0