نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

Ibm قدرت مغز را به چیپ های ازمایشی خود آورده است

دسته بندی :فناوری و تکنولوژی روز 12 شهریور 1390 نواندیشان 1410
قدرت مغز در چیپ های آزمایشی IBM

سرویس خبری IDG – شرکت IBM نمونه های اولیه ای از جیپ هایی ساخته است که می توانند عملکرد مغز را تقلید کنند که البته به گفته شرکت سازننده یک گام بی سابقه در ایجاد کامپیوترهای هوشمند است که می توانند داده ها را به سرعت جمع اوری , پردازش و درک کنند.
مدیر پروژه تحقیقاتی IBM (Dharmendra Modha) گفت : چیپ های نمونه دارای توانایی هایی مانند توانایی های مغز هستند و کامپیوتر ها را قادر می سازند تا با جمع اوری مقدار زیادی از داده ها و تجزیه و تحلیل انها تصمیم گیری کنند درست شبیه ادمها که یکسری از رویداد ها را جمع اوری و درک می کنند . چیپ های ازمایشی , تقریبا نزدیک به(شبیه به ) سیستم های عصبی مدل سازی شده اند و ساختار مغز و عمل از طریق الگوریتم های پیشرفته و مدارات شبیه سازی گشته اند . Modha می گوید IBM امیدوار است با انجام مهندسی معکوس مغز وقرار دادن {توانایی مغز در داخل یک چیپ } بتوانند کامپیوتر هایی را ایجاد وجعل کنند که به طور عالی موازی ,رویداد گرا و کم مصرف در زمینه انرژی باشند . ماشین ها با یک حرکت تند و سریع از کامپیوترهای مدرن که دارای محدودیت های مقیاس بندی و برنامه نویسی یک مجموعه از نیازمندیها بوسیله انسان هستند به سمت تولید نتایج کوچ خواهند کرد .
Modha می گوید : “در کامپیوترهای امروزی یک سری محدودیت های بنیادی و اساسی وجود دارند که به نظر می رسد به پایان خود نزدیک می شوند و باید کنار زده بشوند .”
” نرخ روز افزون کلاک ناپایدار است . درمقابل مغز یک کامپیوتر̹, نهایی و فوق العاده می باشد.”
شبیه مغز , چیپ های پیش ساخته شرکت IBM می توانند به صورت خودکار رابط های جدیدی برای حس کردن و درک و عمل روی اطلاعات تغذیه شده توسط حس بینایی , شنوایی , چشایی بویایی و لامسه یا از طریق دیگر منابع مانند مانیتورهای فراهم کننده وضعیت هوا و اب برقرار کنند .
Modha می گوید : چیپ ها برای کشف الگوهای مبتنی بر احتمالات و تجمع و پیوستگی ها کمک خواهند کرد درحالی که همگی درحال رقابت با میزان فشردگی و مصرف پایین انرژی مغز هستند
وی همچنین می گوید درحال حاضر ما به دنبال معماری جدیدی هستیم که بتواند امکان نقب زدن مابین مرز جهان فیزیکی و دیجیتالی به روش کارآمد را برای ما فراهم کند به گفته Modha چیپ ها می توانند به مدیریت منابع آبی از طریق تجزیه و تحلیل داده های زمان واقعی و تشخیص الگو کمک نمایند . کامپیوترها می توانند هشدارهای مربوط به سونامی را از طریق شبکه ای از حسگر های ناظر بر کمیت های دما , فشار , ارتفاع موج و جزر ومد دریا تولید کنند. ویژگی های شناختی چیپ ها می تواند به بقال ها در شناسایی محصول بد کمک نماید ویا گوشی های هوشمند با ویژگی هایی بهتر در تعامل با محیط ارایه دهد . IBM و شرکای پژوهشی ان درحال حاضر برخی از نتایج حاصل از پروژه از قبیل قدم زدن در داخل یک ماز (راه پرپیچ و خم ), بازی کردن در Pong ,یا تشخیص نمونه و الگو در داخل یک داده را تولید کرده اند . درحال حاضر محققان در حال کار برروی تشخیص تصویر در ویدیو هستند .

نام فایل: Ibm قدرت مغز را به چیپ های ازمایشی خود آورده است

مشاهده کامل مطلب: لینک به تالار گفتگو

منبع: نواندیشان
مقالات، مطالب، طرح ها و پروژه های خود را برای قرارگیری در سایت علمی آموزشی نواندیشان از اینجا بفرستید.
نواندیشان

انجمن نوانديشان ، یک انجمن علمی، غیردولتی و مستقل است که در حوزه های علمی و تخصصی مختلف، فعالیت خود را از شهریور 1388 شروع کرد. این انجمن در راستای نیل به کمک در بهبود وضعيت علمي و پژوهشي و تحقيقاتي کشور ایجاد شده است و به دنبال فراهم کردن بستر ارتباطی مناسب میان متخصصین ایرانی جهت آشنایی با همدیگر و گسترش همکاریها و راه هاي رسيدن از علم به عمل است.

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0