نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

تاثیر جلبک ها بر سلامتی انسان

دسته بندی :زیست شناسی 9 مرداد 1391 M.delnavaz 2505
جلبک سبز

بر اساس مقالات علمی ارائه شده، محققان خواص بسیاری را برای جلبکهای خوراکی برشمرده‌اند که از آن جمله می‌توان به موارد زیراشاره كرد

در بین انواع جلبکهای دریایی که بالغ بر 180گونه است، کلرلا، یک نوع جلبک سبز تک سلولی است که سالهاست در بسیاری از کشورها به عنوان ماده غذایی پرارزش مورد استفاده قرار می‌گیرد. حتی امروزه از کلرلا بعنوان غذای فشرده و جیره غذایی برای کوهنوردان، گردشگران کویر، سربازان، نظامیان و حتی فضانوردان استفاده می‌شود. متاسفانه در کشور ما به رغم وجود تنوع زیستی، استفاده از جلبکهای خوراکی چندان شناخته شده نیست.

– بررسی‌های متعددی در اروپا، آمریکا و ژاپن نشان داده که کلرلا به بدن کمک می‌کند تا هیدروکربن و سموم فلزی را مانند جیوه، کادمیم، سرب، ddt و pcb دفع کند.

– میزان بالای کلروفیل آن برای رفع بوی نامطبوع دهان، بهبود وضعیت دستگاه گوارش و رفع یبوست موثر است. علاوه بر این، كلروفیل در درمان كم خونی، نوع هیپوكروم چنان نقشی را ایفا می‌كند كه قرابت شیمیایی آن را با هموگلوبین (از لحاظ تاثیر و همكاری ) به خوبی توجیه می‌كند.

– کلرلا با تقویت سیستم دفاعی بدن مانع موفقیت ویروس‌ها، باکتری و مواد شیمیایی می‌شود.

– ‌کلرلا خاصیت قلیایی دارد و به متعادل نگه داشتن ph بدن کمک می‌کند. به دلیل رعایت نشدن رژیم غذایی سالم مانند استفاده از فست فودها، غذاهای بیش از اندازه پخته شده، غذاهای فرآوری شده و نوشابه‌ها، میزان ph خون و مایعات بدن اغلب افراد متعادل نیست. اغلب بیماری‌ها در محیط اسیدی بیشتر بروز می‌کند اما در محیط قلیایی دوام نمی‌آورند.

– ید و آهن موجود در آن در عملکرد درست غده تیروئید موثر است.

– به شادابی و رنگ طبیعی مو کمک می‌کند.

– برای سلامت پوست مفید است و پوست را در ترمیم عوارض اشعه ماورا بنفش خورشید یاری می‌دهد.

– دارای درصد بالایی از انواع پروتئین و اسیدهای عالی ضروری است.

– چربی کلرلا بسیار اندك بوده و كم كالری است. از سوی دیگر با کنترل اشتها، در کنترل وزن بدن مفید است.

مصرف جلبکهای دریایی به بهبود بیماریها کمک می کند

– یک متخصص غدد گفت: استفاده از نوع خاصی از جلبکهای دریایی به نام “کلرلا” به عنوان تکمیل کننده رژیم غذایی و همچنین ارتقای سلامتی و تسریع در بهبود بیماریها مفید است.

دکتر رحیم امداد در خصوص استفاده از جلبکهای دریایی گفت: امروزه استفاده از نوع خاصی از جلبکهای دریایی به نام “کلرلا” به عنوان غذایی کامل حاوی پروتئین، تمام اسید آمینه های ضروری، ویتامینها، مواد معدنی، اسیدهای چرب غیراشباع امگا و کلروفیل به عنوان عصاره سلامت در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا مرسوم شده است.

این متخصص غدد با اشاره به مزایای تغذیه ای این نوع جلبکها گفت: جلبکهای دریایی که امروزه به صورت پودر در دسترس بیماران قرار می گیرد، دارو نیستند بلکه تکمیل کننده رژیم غذایی افراد هستند که برای ارتقای سلامتی و تسریع بهبود بیماریها مفید است.

وی استفاده از کلرلا را برای بیماران مبتلا به کولیت، دیابت و چاقی مفید دانست و افزود: در این شرایط حمایت تغذیه ای از بیماران و تلاش در جهت تغییر سبک زندگی این افراد بسیاری ضروری است و کلرلا یکی از فاکتورهای تاثیر گذار تلقی می شود.

امداد، کلرلا را در تنظیم اشتهای افراد موثر دانست و افزود: بدون تردید جلبکهای سبز از قبیل کلرلا “قرصهای لاغری” نیستند که جلوی اشتها را بگیرند. کلرلا جلوگیری از اشتها نمی کند بلکه با تامین انرژی مواد مغذی مورد نیاز بدن در ماندگاری و ثبات رژیم غذایی فرد موثر است.

این متخصص غدد، کلرلا را در کمک به تصفیه دستگاه گوارش مفید ارزیابی کرد و گفت: کلرلا به دلیل داشتن درصد بالایی از کلروفیل موجب تحریک حرکات دودی شکل دستگاه گوارش شده و زمینه را برای تصفیه این دستگاه پرکار بدن فراهم می سازد. بدون تردید هنگامی که دستگاه گوارش به خوبی کار کند بدن قادر خواهد بود مواد زائد که باعث افزایش وزن می شوند را دفع کند

M.delnavaz

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0