نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

دانلود پایان نامه بررسی نقل و انتقال ماسه بر اساس تجزیه و تحلیل داده های باد در ایستگاه کرمان (پایان نامه کارشناسی ارشد جغرافیای طبیعی)

دسته بندی :سایر رشته های علوم پایه 28 آبان 1391 نواندیشان 2184
پایان نامه کارشناسی ارشد جغرافیای طبیعی

شرایط اقلیمی خشک، فقر پوشش گیاهی و همواری نسبی سطح زمین از مهمترین عواملی هستند که باعث غلبه فرآیندهای فرسایش بادی در منطقه کرمان شده اند، بدیهی است که ویژگی های سرعت، جهت و فراوانی باد و از طرفی ویژگی های سطح زمین و رسوب از عوامل موثر در فرسایش بادی است. هدف این تحقیق بررسی دینامیک باد در نقل و انتقال ماسه ها و مکان گزینی ریگ کرمان می باشد. آمار باد ایستگاه سینوپتیک کرمان و نیز قطر ذرات ماسه داده های این پژوهش و نقشه های مختلف، عکس های هوایی، تصاویر ماهواره ای، ادوات آزمایشگاهی و مدل های ریاضی و نیز نرم افزارهای رایانه ای ابزارهای این پژوهش را تشکیل می دهند. برای دستیابی به هدف، ماسه های نمونه برداری شده با سرعت های آستانه باد برازش داده شده و سپس با شاخص بدست آمده در عملیات آزمایشگاهی تلفیق و مقایسه شده است. همچنین به منظور بررسی تطبیقی تأثیر باد بر روی مورفولوژی ماسه ها از روش مشاهده غیرمستقیم بر روی تصاویر ماهواره ای و عکس های هوایی استفاده شده است. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل آماری جهات فصلی باد نشان می دهد که در محدوده کرمان بادهای غالب عمدتا در دو نیمه شمالی و غربی می وزند. بررسی راستای ورزش عمومی باد و گلبادهای منطقه و تطبیق آنها با توپوگرافی منطقه نشانگر کانالیزه شدن باد در امتداد دره های کوهستانی و علت راستای غالب و تداوم نسبتاً زیاد آن در این منطقه و کشیدگی ریگ کرمان در این راستا شده است. تلفیق داده های حاصل از مورفولوژی ماسه ها و آنالیز باد منطقه نشانگر راستای غالب نقل و انتقال ماسه ها از جهات جنوب غربی و غربی می باشد که با توجه به موقعیت و فراوانی ذرات ریز در سطح مخروط افکنه چاری، عمده ذرات از این منطقه به ریگ منتقل می شود.

واژگان کلیدی: فرسایش بادی، مکان گزینی، منشأ ماسه، کرمان

این پایان نامه توسط سمیه ذهاب ناظوری و با راهنمایی دکتر مجتبی یمانی و مشاوره دکتر مهران مقصودی برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته جغرافیای طبیعی گرایش کاربرد ژئومورلوژی در برنامه ریزی محیطی در دانشگاه تهران ارائه شده است که امیدوارم برای دوستان مفید واقع شود.

[vc_message message_box_color=”green” icon_fontawesome=”fa fa-download”]نام فایل: پایان نامه بررسی نقل و انتقال ماسه بر اساس تجزیه و تحلیل داده های باد در ایستگاه کرمان (پایان نامه کارشناسی ارشد جغرافیای طبیعی)

دانلود فایل: لینک مستقیم

پسورد: www.noandishaan.com

[/vc_message]

[vc_message message_box_color=”blue” icon_fontawesome=”fa fa-link”]منبع: نواندیشان[/vc_message]

نواندیشان

انجمن نوانديشان ، یک انجمن علمی، غیردولتی و مستقل است که در حوزه های علمی و تخصصی مختلف، فعالیت خود را از شهریور 1388 شروع کرد. این انجمن در راستای نیل به کمک در بهبود وضعيت علمي و پژوهشي و تحقيقاتي کشور ایجاد شده است و به دنبال فراهم کردن بستر ارتباطی مناسب میان متخصصین ایرانی جهت آشنایی با همدیگر و گسترش همکاریها و راه هاي رسيدن از علم به عمل است.

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0