تبلیغات
تبلیغات


برخی از محصولات فروشگاه نواندیشان
پکیج آموزشی الکترونیک - مخابرات پکیج آموزشی قدرت - کنترل مجموعه کامل Solidworks
نقشه gis منطقه 1 تهران نقشه کد کامل تهران به صورت قطعه بندی شده نقشه gis منطقه 5 تهران
نقشه gis منطقه 2 تهران جزوه آموزش ADO نقشه gis منطقه 6 تهران
نقشه gis منطقه 3 تهران مجموعه مقالات مهندسی مکانیک ساخت و تولید نقشه gis منطقه 12 تهران

درخواست و دانلود مقالات علمي رايگان | انجام پروژه های معماری | مسابقات تالارها | ترجمه مقالات تخصصی با قیمت دانشجویی
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 4 , از مجموع 4

موضوع: آموزش ساخت فایبرگلاس

  1. #1
    عضو جدید

    تاریخ عضویت
    26-02-2012
    نوشته ها
    62
    مهندسی هوانوردی
    سپاس
    2
    6 سپاس در 6 پست
    امتياز:262Array

    New آموزش ساخت فایبرگلاس

    با سلام به همه دوستان دوستانی که از نحوه کار با فایبرگلاس و قالب گیری اون اطلاع دارند لطف کنند به صورت ساده تو این تاپیک درباره اون مطلب بزارند
    با تشکر

  2. # ADS
    Circuit advertisement
    تاریخ عضویت
    Always
    نوشته ها
    Many
     

  3. #2

    تاریخ عضویت
    16-12-2009
    نوشته ها
    3,935
    مهندسی مکانیک
    ساخت و تولید
    امتياز طلايي
    51
    سپاس
    11
    70 سپاس در 43 پست
    امتياز:23534Array


    پیش فرض

    خودم اطلاعی ندارم ولی یک از دوستان زحمتشو کشیده:


    اول از همه قیمت ها و مواد مورد نیاز رو میگم :

    پشم شیشه هر کیلو 3000 تومان که معادل 2متر میشه (ارزان ترین)
    اسید یا خشک کن هرکیلو 6000 تومان
    رزین و کبالت هرکیلو 2900 تومان که با هم ترکیب شده است
    واکس برای هر متر سطح کار معادل 500 تومان
    کاردک پلاستیکی و یا چیزی شبیه که فاقد لبه های تیز باشد .

    * البته در اینجا کلاً قیمت اجناس و مواد اولیه بالا هست

    و اما نحوه استفاده :

    آموزش فایبر گلاس

    1- ابتدا قالب مورد نظر خود را که از قبل آماده و طراحی کرده ، سطح آن را صاف و تمیزمی نمائیم ( قالب را میتوانید از یک جعبه آماده و حتی توسط گچ خودتان طراحی نمائید )
    2- پشم شیشه را به اندازه های مورد نظر برش داده و آماده نمائید ( پشم شیشه ها را اندکی بزرگتر از سایز واقعی برش بزنید خصوصاً در مورد قالب هایی که شکل نامنظم و یا فرو رفتگی و برجستگی هستند .
    3 – سطح روی قالب را که از قبل تمیز شده را به واکس آغشته نمائید ( سطح را زیاد واکسی نکنید ) علت استفاده از واکس جدا شدن راحت تر فایبر گلاس از قالب پس از خشک شدن است .
    3- سپس مقدار یک استکان اسید یا همان خشک کن را در یک کیلو رزین حل نمائید ،
    * تذکر1 هنگام کار با فایبرگلاس از دستکش پلاستیکی و ماسک مناسب استفاده نمائید .
    * تذک2 ( اسید عمل خشک شدن رزین را سرعت می بخشد بنابراین اگر مقدار اسید حل شده از حد معمول زیاد تر باشد به علت فرار بودن احتمال آتش سوزی وجود دارد )
    * تذکر3 رزین را به مقدار مورد نیاز با اسید ( خشک کن ) ترکیب کنید و آن را نیز باید سریع استفاده کنید .
    * تذکر4 تا آنجائیکه امکان دارد مواد را پس ازترکیب در منزل نگهدار نکنید .
    4 – و حال رزین آماده شده را توسط یک برس ( برس رنگ آمیزی مناسب ) به روی سطح قالب بکشید تا خوب سطح آغشته به رزین شود (این کار را باید سریع و با دقت انجام دهید چون رزین زود خشک میشود )
    5- حال قطعه ای از پشم شیشه را که از قبل آماده و مناسب با قالب برش داده ایم را به سطح قالب و روی رزین ها می چسبانیم سپس هوای باقی مانده زیر پشم شیشه را با یک کاردک پلاستیکی و یا چیزی شبیه آن خارج میکنیم و با کاردک تمام سطح را خوب فشار می دهیم تا خوب به لایه رزین بچسبد ( به خاطر داشته باشید باید این کارها را با سرعت و دقت انجام دهید )
    6- بعد از چسباندن لایه اول دوباره سطح روی پوشش ایجاد شده را به رزین آغشته و بازهم پشم شیشه و باز هم هوا گیری و عمل فشردن را انجام میدهیم .
    این کار را تا سه یا چهار و حتی بیشتر بسته به نیازمان و اینکه قطعه کار قرار است چه فشاری را تحمل کند انجام می دهیم ( بهتر است یک یا دو روز قطعه کار را به حال خود رها کنید تا خوب خشک شود البته به دور از گرد و غبار ).
    بعد از اتمام کار و خشک شدن کامل قطعه کار می توانید لبه های اضافی را با قیچی مخصوص یا قیچی های آشپزخانه که لبه های پر قدرتی دارند و یا با کاتر جدا نمائید و با سوهان نیز آن را صاف کنید .
    در صورت تمایل می توانید سطح قطعه را نیز رنگ آمیزی نمائید .
    باید توجه داشته باشید که همه چیز به تمرین و تجربه شما بستگی دارد .
    انجام پروژه های نرم افزاری , ترمیک و تخصصی

    ترجمه متون تخصصی


    [لینک فقط برای اعضای ثبت نام شده قابل مشاهده می باشد ]







  4. #3

    تاریخ عضویت
    16-12-2009
    نوشته ها
    3,935
    مهندسی مکانیک
    ساخت و تولید
    امتياز طلايي
    51
    سپاس
    11
    70 سپاس در 43 پست
    امتياز:23534Array


    پیش فرض

    اینم از سایت هوافضا:

    مواد لازم:

    مواد و وسایل لازم برای اینکار عبارتند از،

    فوم کاتر و فوم (یونولیت) با ظریب تراکم مناسب (هرچقدر فوم فشرده تر باشد وزن آن بیشتر و قدرت آن هم بیشتر میشود)

    قلم مو با پهنای مناسب کار

    چسب اپوکسی 2ساعته یا پلی استر (چسب اپوکسی پلی آمید قدرت فوق العاده بالاتری نسبت به پولی استر داره و البته پولی استر قیمت بسیار پائینتری نسبت به اپوکسی داره)

    چسب اپوکسی همان چسب دوقلوی 5دقیقه ای است که با قدرت بالاتر و به صورت صنعتی مصرف میشود و زمان خشک شدن آن که 2ساعت هست باعث میشه تا فرصت کار را داشته باشید

    پارچه گلس Glass که پارچه ای از جنس پشم شیشه هست و به صورت بافت درشت و با ضخامت های مختلف به فروش میرسه و شما با توجه به ظرافت و قدرت و وزن کار خود پارچه مناسب را تهیه میکنید.





    روش کار:

    برای شروع کار ساخت یک بال هواپیما رو به این روش توضیح میدم.

    برای ساختن بال اگر به نقشه نگاه کنید معمولا نقشه نیم بال ارائه میشه چون نیمه دیگر هم قرینه هست و نیازی به توضیح نیست و در ساخت هواپیما هم بال را دو تکه میسازند و در نهایت دو بال را که قرینه یکدیگر هستند به هم متصیل میکنن.

    برای این که بال رو بسازید ابتدا باید مدل ریب ابتدا و انتهای یک نیم بال را روی چوب یا ورق فلزی و یا مقوای کلفت در بیارید که انتخاب هر یک از این مواد به حوصله شما بستگی داره و اگه روی ورق فلزی در بیارید از همه بهتره، پس از آماده کردن مدل ها که راهنمای سیم فوم کاتر ما میشن باید فومی که انتخاب کردید به شکل همان بال یا قطعه ای که قرار است به صورت پلی استر ساخته بشه در بیارید و برای این کار با محاسبات و اندازه گذاری هایی که خودتون باید با توجه به نقشه و شیب بال و زاویه آن مشخص شده دو ریب ابتدا و انتها رو به قطعه فومی که قبلا طول آن را دقیقا با طول بال یکی کرده اید میچسبانید و سپس به کمک یک نفر دیگر فوم مورد نظر رو برش میدی تا مدل فومی بال به وجود بیاد، بال طرف دیگه رو هم به همین طریق در بیارید و دو بال فومی رو به هم اتصال بدید تا یک بال کامل و دقیقا با همون طرحی که در نقشه مشخص شده آماده شود.

    حالا کار اصلی شروع میشه، ریب هایی که در هنگام برش روی فوم چسبونده بودید از فوم جدا کنید و کنار بذارید.

    دو جزء چسب اپوکسی را با یکدیگر با نسبتی که روی آن درج شده با هم به خوبی مخلوط کنید (دقت کنید که نباید زیاد معتلش کنید چون چسب اپوکسی بعد از زمان ژل تایم دیگه به شما فرصت کار نمیده و ضمنا باید چسب رو انتخاب کنید که غلظت آن برای کارتون مناسب باشه و نه انقد شل باشه که شره کنه و نه اینقد سفت باشه که داخل درز ها نتونه نفوظ کنه.

    با قلم موئی که برای این کار تهیه کردید و هیچ آلودگی ندارد و کاملا خشک است، بدنه فوم رو به چسب آلوده کنید، بعد از اینکار قبل از اینکه چسب خشک شده باشد و بلافاصله (در حالتی که چسب کاملا مایع است) پارچه گلاس رو به اندازه نیاز بریده و روی سطح میکشید (با کمی کار متوجه میشوید که به دلیل خاصیت شکل پذیری پارچه خیلی راحت روی سطح میشینه و در قسمت های گرد شده بدون چروک قرار میگیره) با دست پارچه رو روی سطح کامل صاف کنید و اگه دستتون چسبی میشه میتونید با همون قلم مو روی پارچه بکشید و آون رو صاف کنید. کل سطح را (دور تا دور) پارچه کشی کنید و سعی کنید که قسمتی که دو بال به یکدیگر متصل شدن رو با پارچه یک تیکه و چسب بیشتر محصور کنید، حالا که کل بدنه با پاچه پوشیده شده است باید دوباره با همون چسب اپوکسی، چسب مالی کنید و سطح کل بدنه رو با چسب طوری پر کنید که تار و پود پارچه ها زیر چسب قرار بگیرن.

    حالا این کار رو میتونید با توجه با سایز هواپیما و استحکام مورد نیاز دوباره تکرار کنید یعنی یک لایه پارچه دیگر رو سطح قرار بدید و مراحل بالا رو دوباره تکرار کنید، اگه بخواین میتونید برای لایه زیری از یک پارچه ضخیم استفاده کنید و بعد از کشیدن اون پارچه، از یک لایه دیگر از پارچه بسیار نازک و ظریف استفاده کنید برای لایه رویی تا سطح مورد نظر ظریفتر درست بشه ولی در هر حال بعد از خشک شدن چسب اپوکسی (1روز بعد) با سنباده باید سطح مورد نظر رو صاف کنید و اگه از یک لایه نازک خارجی استفاده کرده باشید این کار بسیار بهتر انجام میشه ولی اگه ضخامت پارچه ها نازک نبود باید عمل سنباده کشی رو بیشتر انجام بدید. همه اینا بستگی به وزنی داره که شما مجاز هستید حداکثر قطعه خود رو به اون وزن برسونید.

    همچنین میتونید در چسب رنگ اضافه کنید تا بعد از خشک شدن رنگ دلخاهتونو داشته باشه البته بعد از سنباده کشی مات میشه که بازم با سنباده نرم و پوستاب و پولیش میتونید سطح مورد نظر رو دوباره براق کنید و یا میتونید بعد از خشک شدن سطحتون رو رنگ بزنید ولی اطلاع داشته باشید که فیلم سولار به بدنه کامپوزیت نمیچسبه.

    در صورتی که لبه ایرفول یا شهپر هواپیما که باید از جنس سخت تری باشد معمولا از جنس بالسا یا حتی چوب سخت ساخته میشه، میتونید قبل از شروع به نصب پارچه و چسب کاری این قطعات چوبی رو به همون قطعه فومی بچسبونید و سپس عملیات خود را روی کل این قطعات انجام بدید.

    در انتهای کار میمونه این که تکلیف فوم زیر کار رو روشن کنید. در بال معمولا فوم زیر رو از بین نمیبرن چون خودش باعث استحکام بیشتر میشه و فضای داخل اونم استفاده ای نداره ولی اگر در بدنه و یا هر قسمت دیگه دلتون بخاد که فوم زیر وجود نداشته باشه و یک قطعه فایبر گلاس تو خالی داشته باشید میتونید بعد از خشک شدن کامل چسب ها، در داخل بدنه بنزین بریزید تا فوم رو در خودش حل کنه و هیچ اثری ازش باقی نمیذاره.



    برای تعمیر یک بدنه فایبر گلاس هم به همین روش هایی که گفتم میتونید اقدام کنید و با تکه گذاری در قسمت های آسیب دیده، آنها رو تعمیر کنید.
    انجام پروژه های نرم افزاری , ترمیک و تخصصی

    ترجمه متون تخصصی


    [لینک فقط برای اعضای ثبت نام شده قابل مشاهده می باشد ]







  5. #4

    تاریخ عضویت
    16-12-2009
    نوشته ها
    3,935
    مهندسی مکانیک
    ساخت و تولید
    امتياز طلايي
    51
    سپاس
    11
    70 سپاس در 43 پست
    امتياز:23534Array


    پیش فرض

    در کل ساختن فایبر گلاس معمولا به صورت انحصاری هستش به طوری که جایی دیدم فقط فورمولهای ساخت فایبر گلاس رو 500 هزار تومن میفروختن
    بهتره با استاد های علم مواد مشورت بکنی البته استادای جدیدالفارغ
    انجام پروژه های نرم افزاری , ترمیک و تخصصی

    ترجمه متون تخصصی


    [لینک فقط برای اعضای ثبت نام شده قابل مشاهده می باشد ]







اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. آموزش توتال استیشن های South و آموزش مقدماتی Land
    توسط Amir R. Haddadi در انجمن مهندسی نقشه برداری
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: 08-05-2013, 23:31
  2. دانلود: کتاب درسی آموزش Excel 2007 تهیه شده توسط وزارت آموزش و پرورش
    توسط Mohammad Aref در انجمن کتاب های کامپیوتر
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 26-03-2012, 19:00
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 22-12-2011, 20:27
  4. پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: 10-08-2011, 18:58

کلمات کلیدی این موضوع

Bookmarks

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
صفحه اصلی سایت|تالار گفتگوی نواندیشان|فنی و مهندسی|علوم انسانی و علوم پایه|فرهنگ و هنر|مراکز علمی|آپلودسنتر|فروشگاه نواندیشان