نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

بومی سازی کاتالیست استراتژیک

دسته بندی :مقالات مهندسی شیمی 21 تیر 1392 نواندیشان 1405
کاتالیست استراتژیک

کاتالیست بومی سازی شده واحد VCM پتروشیمی بندرامام منجر به ٢ میلیون یورو صرفه جویی در سال خواهد شد. همگام با بومی سازی کاتالیست های مورد نیاز در صنعت پتروشیمی و با هدف ارتقای دانش فنی ساخت داخل و تلاش مهندسان و متخصصان توانمند کشورمان کاتالیست مورد نیاز در واحد وینیل کلراید منومر(VCM) داخلی سازی شد که گامی مهم در قطع واردات این نوع کاتالیست از کشورهای خارجی به شمار می رود.

کاتالیست اکسی کلریناسیون، سالیانه بالغ بر٢٠ تن در شش راکتور بخش اکسی کلریناسیون واحد وینیل کلراید منومر(VCM) شرکت کیمیا بندرامام کاربرد دارد و درسالیان گذشته در انحصار یک شرکت آلمانی قرار داشت.
این گزارش می افزاید: در پی بروز مشکلاتی در تحویل این کاتالیست از سوی شرکت تولید کننده، پژوهشگران و متخصصان پتروشیمی بندرامام با همکاری اساتید دانشگاه های کشور و شرکت پژوهش و فناوری شرکت ملی صنایع پتروشیمی پس از طی مراحل فنی و آزمایشگاهی موفق به بومی سازی آن شدند.

این کاتالیست بازدهی مشابه نمونه خارجی دارد در حالیکه هزینه آن حدود ٢۵ درصد نمونه خارجی است و ضمن این که زمان تحویل آن از یک سال به سه ماه کاهش یافته است ، استفاده از این کاتالیست زمینه صرفه جویی اقتصادی ٢ میلیون یورو در سال را فراهم می کند.

بر پایه این گزارش در فرایند تولید وینیل کلراید که ماده اولیهPvc است گازHCL آزاد می شود واین گاز در راکتورهای حامل کاتالیست اکسی کلراید با ا تیلن ترکیب و اتیلن دی کراید ( EDC) تولید می کند.

[vc_message message_box_color=”blue” icon_fontawesome=”fa fa-link”]منبع: مجله بسپار[/vc_message]

نواندیشان

انجمن نوانديشان ، یک انجمن علمی، غیردولتی و مستقل است که در حوزه های علمی و تخصصی مختلف، فعالیت خود را از شهریور 1388 شروع کرد. این انجمن در راستای نیل به کمک در بهبود وضعيت علمي و پژوهشي و تحقيقاتي کشور ایجاد شده است و به دنبال فراهم کردن بستر ارتباطی مناسب میان متخصصین ایرانی جهت آشنایی با همدیگر و گسترش همکاریها و راه هاي رسيدن از علم به عمل است.

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0