نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

بررسی و مستند سازی شیوه های بازاریابی و فروش بنگاههای کارافرین یا SME

دسته بندی :مدیریت و حسابداری 10 آبان 1389 نواندیشان 3188
بنگاه های کارافرین

هم اکنون افزون بر ۳۵۰ میلیون واحد صنعتی – تجاری با بیش از دو میلیارد نفر کارمند در جهان فعالیت می‌کنند که بیش از ۹۰ درصد آن‌ها را مؤسسات کوچک و متوسط تشکیل می­دهند. برخی کارشناسان معتقدند، توجه به بنگاه­های کوچک و متوسط (SMEs)، باعث رونق فضای کسب وکار و بهبود رقابت در بازار، همچنین، سبب شناسایی و توسعه فرصت­های جدید در هر کشوری خواهد شد. به اعتقاد آنان، بهره‌گیری از ویژگی‌های مؤثر این صنایع در رفع بسیاری از معضلات و دشواری‌های اقتصادی دنیای جدید – که در پوشش مدرنیزم شکل گرفته است – بیانگر این واقعیت است که فربه کردن بنگاه‌های اقتصادی، تنها راه افزایش نرخ رشد نیست. صنایع یا بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط، سازمان‌های محدود اقتصادی هستند که با ایده کارآفرینی و به‌کارگیری سرمایه‌های کوچک، در فرآیند تولید شرکت می‌کنند. این واحدهای کوچک با تثبیت بازار اقتصادی، از طریق تنوع و وفور مشاغل و تولید، تصویر مناسبی از ثبات نرخ رشد را به نمایش می گذارند و با توجه به ویژگی های خاص خود قادرند، تعامل مثبتی برای کاهش نارسایی‌های سیستم بازار فراهم کرده، نقش کلیدی در جهت رسیدن دولت به اهداف توسعه های خود ایفا کنند. بنابراین، با توجه به نقش حیاتی این صنایع و بنگاه­ها در رشد اقتصادی و توسعه­ای کشور، لازم است دائماً به صورت دینامیک فرصت­های جدید شناسایی و بازارهای جدیدی برای فروش محصولات این صنایع شناسایی و ایجاد شود و مکانیزم بازاریابی و فروش در این صنایع به صورت خاص طرح ­ریزی و حمایت شود. از طرفی، شناسائی خلاء های موجود در بازار، مشتری گرا ئی، اهمیت دادن به کیفیت کالا و خدمات (مدیریت کیفی)، سازماندهی کاری مناسب، استفاده از نیروی کار ماهر و حضور اینترنتی را می­توان از جمله عوامل موثر درموفقیت شرکتهای کوچک و متوسط دانست.
در این مقاله، سعی شده است جایگاه و اهداف بنگاه­های کوچک و متوسط را در ایران، توضیح داده، ضمن بررسی مختصر شیوه­های بازاریابی این بنگاه­ها، راهبرد استراتژیک بخش بازاریابی این بنگاه­ها به منظور ارائه نقشه راه ساختار بخش بازاریابی و فروش، تدوین شود.
در این مقاله، کلمات شرکت، بنگاه، صنعت، تا هنگامی که تأکید نشده است، معادل بنگاه ها (صنایع)ی اقتصادی کوچک و متوسط (SME) آورده شده است.

برای مشاهده مقاله به ادامه مطلب مراجعه کنید…

عنوان مطلب: بررسی و مستند سازی شیوه های بازاریابی و فروش بنگاههای کارافرین یا SME

مشاهده کامل مطلب: لینک به تالار گفتگو

منبع: نواندیشان
نواندیشان

انجمن نوانديشان ، یک انجمن علمی، غیردولتی و مستقل است که در حوزه های علمی و تخصصی مختلف، فعالیت خود را از شهریور 1388 شروع کرد. این انجمن در راستای نیل به کمک در بهبود وضعيت علمي و پژوهشي و تحقيقاتي کشور ایجاد شده است و به دنبال فراهم کردن بستر ارتباطی مناسب میان متخصصین ایرانی جهت آشنایی با همدیگر و گسترش همکاریها و راه هاي رسيدن از علم به عمل است.

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0