نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

دانلود ﮔﺰﺍﺭﺵ ﮐﺎﺭ ﺁﺯﻣﺎﯾﺸﮕﺎﻩ ﮐﻨﺴﺮﻭ ﺳﺎﺯﯼ

دسته بندی :مهندسی کشاورزی 20 مهر 1393 نواندیشان 4425
گزارش کار آزمایشگاه کنسرو سازی

ﮔﺰﺍﺭﺵ ﮐﺎﺭ ﺁﺯﻣﺎﯾﺸﮕﺎﻩ ﮐﻨﺴﺮﻭ ﺳﺎﺯﯼ که شامل چندین گزارش کار مختلف هست رو با ورود به لینک داده شده می تونید دانلود کنید.

ﮔﺰﺍﺭﺵ ﮐﺎﺭ ﺁﺯﻣﺎﯾﺸﮕﺎﻩ ﮐﻨﺴﺮﻭ ﺳﺎﺯﯼ ﺳﺲ

تکنولوژی تولید سس (sauce marking):

دارای انواع مختلف که پایۀ اکثر آنها سس مایونز (Mayonnaise) است. سس مایونز در واقع نوعی ماده غذایی نیمه جامد امولسیونه و یک سیستم کلوییدی است که از ترکیب روغنهای گیاهی، اسیدهای خوراکی مانند سرکه و آبلیمو، اسید سیتریک، اسید مالیک، زرده تخم مرغ و برخی مواد افزودنی مجاز ساخته می شود.

مواد اولیه سس:

۱- روغن: ۸۰-۳۰ % و در بیشتر موارد حدود ۶۰% ویژگی های فیزیکی و شیمیایی مهم می باشد. عوامل زیادی مانند اکسیژن،هوا،نور،دما،سطح مجاورت با هوا،رطوبت،مواد ازته وموادمعدنی موجب تندی وفساد روغن میشوند.بایدازتناسب آن اطمینان حاصلکرد و پاره ای از ویژگی های مورد نظرراباید درآن اعمال کرد. روغن باید زمستانه شود (winterized) تا در آن شرایطی ایجاد شود که در دمای ۴-۰ منجمد شود و در یخچال سفت نگردد. بررسی آزمون مقاومت در برابر سرما قبل از مصرف مقداری روغن را مدتی حدود ۵/۵ ساعت در دمای ۰ درجه قرار می دهند و طی این مدت باید شفاف باقی مانده و کدر نشود. ایجاد کدورت در روغن در چنین شرایطی دلیلی بر وجود صمغ ها است که می تواند تأثیر نامطلوبی بر کیفیت سس داشته باشد.

ﮔﺰﺍﺭﺵ ﮐﺎﺭ ﺁﺯﻣﺎﯾﺸﮕﺎﻩ ﮐﻨﺴﺮﻭ ﺳﺎﺯﯼ خیارشور

خیار از خانواده کدوئیان و خیارشور درواقع یکی از فرآورده های تخمیری است که تهیه آن شامل دو مرحله شور کردن وتخمیر است.

مرحله اول اضافه کردن نمک برای متوقف کردن میکروارگانیسم های ناخواسته و همچنین دادن طعم مطلوب به محصول است و مرحله دوم تخمیر اسیدلاکتیک می باشد که توسط گروه هایی از باکتری های اسیداستیک که به طورطبیعی درخیاروجوددارند ویا همراه مقدارکمی سرکه طبیعی به آن اضافه می گردند و یا به صورت سوسپانسیون سوش های خالص میکروبی وارد عمل می گردند انجام می شود.

گزارش کار آزمایشگاه کنسرو سازی

ﮔﺰﺍﺭﺵ ﮐﺎﺭ ﺁﺯﻣﺎﯾﺸﮕﺎﻩ ﮐﻨﺴﺮﻭ ﺳﺎﺯﯼ بازرسی های پس از باز کردن کنسرو

بازرسی های پس از باز کردن کنسرو:

مراحل بازرسی و ارزیابی به شرح زیر می باشد:

۱- فساد بدون گاز یا ترشح مسطح Flat Sour (PH) : محتوی به شدت کاهش می یابد. این نوع فسادبیشترمربوط به میکروبهای ترموفیلاست که اغلب ازطریق دستگاه هایآلوده،گردوغباروادویه ها وارد محصول شده و آن را فاسد می نماید و گاهی موجب سیاه شدن بدنه قوطی نیز می گردد. این نوع فساد گاهی در اثر سردکردن طولانی هم اتفاق می افتد و همچنین عدم کفایت فرآیند دمایی نیز ممکن است ایجاد چنین فسادی کند.

۲- تغییراتی از قبیل زنگ زدگی سطح داخلی قوطی: در اثر عدم تناسب بدنه قوطی با محتوی آن یا حضور اکسیژن در محتوی قوطی اتفاق می افتد. تغییر رنگ، بو و طعم محصول که در اثر واکنش های میکروبی و شیمیایی اتفاق می افتد و پس از باز کردن قوطی در اولین مرحله آشکار می گردد و معرف باقی ماندن اکسیژن در محتوی قوطی هم هست که با آهن بدنه قوطی وارد فعل و انفعال شده و موجب اکسید شدن آن گردیده است.

نام فایل: ﮔﺰﺍﺭﺵ ﮐﺎﺭ ﺁﺯﻣﺎﯾﺸﮕﺎﻩ ﮐﻨﺴﺮﻭ ﺳﺎﺯﯼ

دانلود فایل: لینک از تالار گفتگو

منبع: نواندیشان
مقالات، مطالب، طرح ها و پروژه های خود را برای قرارگیری در سایت علمی آموزشی نواندیشان از اینجا بفرستید.
نواندیشان

انجمن نوانديشان ، یک انجمن علمی، غیردولتی و مستقل است که در حوزه های علمی و تخصصی مختلف، فعالیت خود را از شهریور 1388 شروع کرد. این انجمن در راستای نیل به کمک در بهبود وضعيت علمي و پژوهشي و تحقيقاتي کشور ایجاد شده است و به دنبال فراهم کردن بستر ارتباطی مناسب میان متخصصین ایرانی جهت آشنایی با همدیگر و گسترش همکاریها و راه هاي رسيدن از علم به عمل است.

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0