نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

آموزش نحوه رسم نمودار گانت در اکسل | سایت نواندیشان

نمودار گانت

نمودار گانت چیست؟

نمودار گانت یک نمایش گرافیکی از مدت زمان فعایت ها در راستای پیشرفت زمان است. نمودار گانت یک ابزار مفید برای برنامه ریزی و کنترل پروژه هاست و برای بررسی پیشرفت پروژه بسیار مفید است.

نمودار گانت یک نوع نمودار میله ای(بار چارت) است که بیانگر برنامه زمانبندی پروژه می­ باشد، همچنین نشان دهنده تاریخ شروع و پایان و خلاصه ای از پروژه­ ها می­ باشد. یکی دیگر از مشخصات اصلی این نمودار نشان دادن وابستگی فعالیت­ها (پیش نیاز و پس نیاز) و تقدم و تاخر آنها می­ باشد. گانت چارت می­تواند برای نشان دادن وضعیت فعلی برنامه زمانبندی پروژه با بهره گیری از درصد پیشرفت پروژه بکار گرفته شود.

تاریخچه پیدایش بارچارت به دوران جنگ جهانی اول بر می­گردد، جایی که یک آمریکایی به نام هنری گانت برای نخستین بار، بار چارت را برای برنامه‌ریزی و کنترل پروژه‌های موسسه کشتی ‌سازی‌ اش بکار برد. از آن زمان نام گانت قبل از عنوان بار چارت اضافه شد. هنری گانت به کمک ابزار ابداعی خود در طول جنگ جهانی اول توانست زمان ساخت کشتیهای خود را به میزان قابل توجهی کوتاه نماید. امروزه گانت چارت بدلیل ساده و قابل فهم بودن آن، به عنوان روشی جالب و پرطرفدار به شکل وسیعی در جهان به منظور کنترل پروژه‌ها به کار برده می‌شود.

طبق آمارگیری­ های انجام شده در میان کاربران نرم افزار برنامه‌ ریزی و کنترل پروژه Microsoft Project نشان داد که هشتاد درصد مدیران در دنیا ترجیح می‌دهند‏ برای برنامه ‌ریزی و کنترل پروژه ‌هایشان از گانت چارت استفاده کنند.

اکثر روشهای مرسوم برای برنامه ریزی و کنترل پروژه که امروزه استفاده می شود‏ توسط وزارت دفاع، صنایع نظامی و سازمان هوافضای ایالات متحده در خلال سالهای دهه ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ میلادی ابداع و توسعه یافته ‏اند که از جمله آنها می توان به روش ارزش بدست آمده، مهندسی ارزش و ساختار شکست کار اشاره کرد. صنعت ساختمان نیز در پیدایش و توسعه روش هایی از قبیل مسیر بحرانی، نمودار پیش‏ نیازی، استفاده از نمودار شبکه‏ ای و تسطیح منابع سهم بسزایی داشته است. همچنین پروژه‌های عظیمی همچون پروژه فضایی آپولو و یا ساخت نیروگاه های اتمی در این دوران اجرایی شده است.

نام فایل: آموزش نحوه رسم نمودار گانت در اکسل

مشاهده کامل مطلب: لینک به تالار گفتگو

آموزش تصویری Excel در قالب ۲ دی وی دی همراه با نسخه کامل ۳۲ و ۶۴ بیتی نرم افزار Microsoft Office 2016 و آموزش نصب و فعالسازی آن و همچنین فایل مثالهای آموزش داده شده را از لینک زیر می توانید تهیه کنید.

آموزش تصویری Excel

منبع: نواندیشان
مقالات، مطالب، طرح ها و پروژه های خود را برای قرارگیری در سایت علمی آموزشی نواندیشان از اینجا بفرستید.
نواندیشان

انجمن نوانديشان ، یک انجمن علمی، غیردولتی و مستقل است که در حوزه های علمی و تخصصی مختلف، فعالیت خود را از شهریور 1388 شروع کرد. این انجمن در راستای نیل به کمک در بهبود وضعيت علمي و پژوهشي و تحقيقاتي کشور ایجاد شده است و به دنبال فراهم کردن بستر ارتباطی مناسب میان متخصصین ایرانی جهت آشنایی با همدیگر و گسترش همکاریها و راه هاي رسيدن از علم به عمل است.

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0