نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جزوه آموزش الکترونیک و ساخت ربات

آموزش الکترونیک

جزوه آموزش الکترونیک و ساخت ربات

در این جزوه که توسط مهندسین پژمان شاه حسینی و ستاره اسپروز تهیه شده آشنایی مقدماتی با علم رباتیک مطرح شده است . علم رباتیک یعنی تلفیقی از مکانیک ، الکترونیک و برنامه نویسی . اگر شما قصد دارید در این علم پیشتاز باشید بایستی از الکترونیک شروع کنید . زیرا محوریت این علم است که مکانیک و برنامه نویسی را بهم پیوند می دهد. در این جزوه سعی شده است در ابتدا اشنایی مقدماتی با مبانی الکترونیک و نحوه طراحی مدارها صورت گیرد و سپس آموزش طراحی این مدارت بر روی برد ۱۰۰۰ سوراخ و در عین حال لحیم کاری تمرین گردد چرا که برای اتصال قطعات مختلف و برد کنترل بایستی تسلط کامل بر این مهارت را بدست آورده باشید و در فصل آخر به آموزش ساخت یک ربات مسیریاب ساده بدون استفاده از ابزار برنامه نویسی پرداخته شده است .

فهرست موضوعات:
وسایل اندازه گیری الکتریکی و برد آزمایشگاهی
تولید نور
ایجاد سر و صدا
چرخش چرخ ها و دوران
منبع ولتاژ و تولید ولتاژ ۵ ولت
گیت LM324 و عملکرد آن
گیت منطقی NOT و عملکرد آن در مدار
گیت منطقی AND و عملکرد آن در مدار
گیت منطقی Buffer و عملکرد آن در مدار
لحیم کاری
ساخت ربات مسیریاب

نام فایل: جزوه آموزش الکترونیک و ساخت ربات

دانلود فایل: لینک مستقیم

پسورد: www.noandishaan.com

منبع: نواندیشان
مقالات، مطالب، طرح ها و پروژه های خود را برای قرارگیری در سایت علمی آموزشی نواندیشان از اینجا بفرستید.
مهدی عارف خیابانی

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

  1. امیرحسین گفته؛
    14:58 1395/02/26

    سلام خیلی ممنون که زحمت کشیدید و واسه ما جزوه پیدا میکنین و زحمت اپولود میکشین در خصوص این جزوه خواستم توضیحاتی عرض کنم اولا مخاطب این جزوه مشخص نیست یعنی اول فکر میکنی برای رده سنی زیر ده ساله بعد از اون ور مدارات شبیه سازی شده که منظور بنده فایلهای پروتئوسه گذاشته شده دوم این که من بعد از یه سری سرچ وتحقیق متوجه شدم این سری جزوه ها برای اموزش مهندسی الکترونیکه خواستم عرض کنم من خودم از دانشگاه پلی تکنیک مدرک برق دارم و واقعا به من یکی که خیلی بر میخوره که مهندسی الکترونیک این قدر مظلوم واقع شه و یه سری ادم بی سواد بخوان این طوری این مهندسی رو به جامعه معرفی کنن به وضوح مشخصه رشته الکترونیک یه رشته برنده و فارغ التحصیلای این رشته از دانشگاه های خوب نقش خیلی مهمی در صنعت کشور دارن و هیچ وقت اسباب بازی و لگو فروش نمیشن تحت عنوان یه مهندس اونم !!!خواستم بگم دوست عزیز شما که شما که اسباب بازی فروشید اسم مهندس الکترونیک رو خودتت نزار اونم مهندس برق شما هم سنگ ادمایی مثل ما که درس خوندیم نمیشید من و دوستام همه توی شرکتای برند کار میکنیم هیچ وقت هم در شان خودمون نمیدونیم که به عنوان یه مهندس برق به همچین کارای پایینی تنزل کنیم شما هم یه خورده درس بخونید بد نیست .با ابروی الکترونیک هم این قدر بازی نکنید من از طرف همه مهندسای برق اینو میگم

    • سلام دوست عزیز بنده مهدی عارف فارغ التحصیل دانشگاه امیرکبیرم اما هیچوقت به خودم اجازه نمیدم تا این حد مغرورانه با مسائل برخورد کنم. نمیدونم شما بر چه اساسی به این شکل صحبت میکنید ببخشید شایسته یک مهندس نیست زحمتی که بهرحال کشیده شده تا به دوستان علاقمند این رشته کمک کنه رو به این شکل زیر سوال ببرید. اینکه عده ای بدون هیچ چشمداشتی علاقمند به کمک به دوستان حالا به هر اندازه که میتونن جای تقدیر داره. این مورد رو با توجه به تجربه سالها پیش خودم در ارائه همچین مجموعه هایی که واقعا باعث شور و نشاط برای دانش اموزان شد دیدم . خواهشا نظر خودتون رو به تمام مهندسان برق مرتبط ندونید یک مهندس واقعی در عین داشتن اطلاعات بالا فروتنی خودش رو داره.

  2. سعید گفته؛
    11:29 1395/04/27

    اقا امیر برادر من ! در جایی که مهندسای برق زیادی در حال حاضر شغلشون شده مسافر کشی ،مغازه داری ،سبزی فروشی ،حتی کارگری و در اینجا اسباب بازی فروختن اصلا جای تعجب نداره . من نمی دونم چرا شما نمیخواین قبول کنید؟ ما الان به لطف دانشگاه ازاد و پیام نور و ….هزاران مهندس برق داریم و واقعا به حد اشباع رسیده شده این مهندسی! دوست من یه بندگان خدایی هستن روی همین بسته های آموزشی؟! دارن خیلی مانور میدن و بر خلاف نظر شما احساس فتح بالاتر از خوارزم هم بهشون دست داده شما شادی رو ازشون نگیرین. گناه دارن !چرا شما دل این بندگان خدا رو میشکنید؟روی صحبتاتون تجدید نظر کنید.

  3. روانسری گفته؛
    15:54 1395/06/14

    خوشا به حالت ای روستایی

  4. انتی خالکوب گفته؛
    22:13 1395/06/29

    جواب ندادی چون جوابی برای کارات نداشتی بدی….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0