نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ادویه های فصل سرما | ادویه های مفید برای فصل سرما

دسته بندی :مهندسی کشاورزی 29 دی 1393 نواندیشان 1631
ادویه های فصل سرما

در فصل سرما، سوخت و ساز بدن به طور چشمگیری کند می شود، میزان نیاز به خواب افزایش پیدا می کند و میزان انرژی نیز افت می کند. در این مطلب با ادویه های فصل سرما آشنا می شوید.

هر یک از انواع ادویه خواص و طعم منحصر به فردی دارد. ادویه در مقایسه با میوه و سبزی، آنتی اکسیدان بیشتری دارد که با بیماری های مختلف مقابله می کند. از آن جا که هرادویه، خاصیت ویژه ای دارد، بهتر است قبل از مصرف از خواص آن مطلع شوید. ادویه در پیشگیری و درمان بیش از ۱۵۰ بیماری موثر است. ادویه سرشار از آنتی اکسیدان است و خاصیت ضدالتهابی دارد و باعث کاهش وزن می شود. در فصل سرما، سوخت و ساز بدن به طور چشمگیری کند می شود، میزان نیاز به خواب افزایش پیدا می کند و میزان انرژی نیز افت می کند. در این فصل بدن به گرما نیاز دارد اما چه ادویه ای این گرما را در بدن ایجاد می کند: (البته میزان مصرف ادویه بر حسب مزاج فرد متغیر است.)

ادویه های فصل سرما

*هل: خاصیت خلط آور دارد که بدن را گرم نگه می دارد. عوارض آسم، سرماخوردگی و سرفه، برونشیت، گرفتگی

*جوزهندی: دارای خواص متعددی است که به ویژه در فصل سرما برای بدن مفید است. این ادویه درد را التیام می بخشد و التهاب را کاهش می دهد.

*زنجبیل: مصرف روزانه این ادویه در فصل سرما توصیه می شود. درمان طبیعی سرماخوردگی و آنفلوآنزاست. التهاب و درد را نیز کاهش می دهد.

*سیر: این گیاه با عفونت های متعددی مانند آنفلوآنزا، عفونت گوش و گلو مقابله می کند. میزان خلط را کاهش می دهد. گردش خون را بهبود می دهد، برونشیت و سرفه را درمان می کند.

*میخک: این ادویه ، غنی از ماده مغذی حاوی ویتامین C و A، آهن، منگنز ، پتاسیم، کلسیم، فیبر و پروتئین است. خاصیت ضدعفونی، ضداسپاسمی و ضدالتهابی دارد و مسکن نیز محسوب می شود.

*زیره سیاه: منبع غنی آهن است. برای سیستم گوارشی بدن بسیار مفید است. خاصیت ضدعفونی دارد و در درمان سرماخوردگی و رفع علایم آن از جمله سرفه موثر است و خلط را خشک می کند…….

منبع غنی آهن است. برای سیستم گوارشی بدن بسیار مفید است. خاصیت ضدعفونی دارد و در درمان سرماخوردگی و رفع علایم آن از جمله سرفه موثر است و خلط را خشک می کند.

*رازیانه : گیاهی مفید برای فصل سرماست. ضدالتهاب و آنتی اکسیدان است. کاهش دهنده کلسترول است و بدن را گرم نگه می دارد.

*زردچوبه : خاصیت ضدعفونی کننده دارد و از بدن در برابر هر نوع عفونتی محافظت می کند. گردش خون را بهبود می دهد.

*دانه کنجد: خاصیت گرم دارد و در فصل سرما، بدن را گرم نگه می دارد. قدرت سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد تا بتواند با بیماری های فصل سرما مقابله کند.

*فلفل: علاوه بر گرم نگه داشتن بدن در سرما، از دیواره معده در برابر عفونت ها محافظت و مشکلات روده و معده را درمان می کند.

*نعناع: دارای خاصیت ضدعفونی کننده و ضدالتهاب است و به طور موثر گلودرد و عفونت های دیگر را درمان می کند.

*بابونه: منبع عالی برای آرام کردن اعصاب، معده و سیستم گوارشی است. برطرف کننده گلودرد، سرماخوردگی، علایم آنفلوآنزا و… است.

*ریحان: این گیاه غنی از ویتامین A و مواد ضد التهابی است

منبع: نواندیشان
مقالات، مطالب، طرح ها و پروژه های خود را برای قرارگیری در سایت علمی آموزشی نواندیشان از اینجا بفرستید.
نواندیشان

انجمن نوانديشان ، یک انجمن علمی، غیردولتی و مستقل است که در حوزه های علمی و تخصصی مختلف، فعالیت خود را از شهریور 1388 شروع کرد. این انجمن در راستای نیل به کمک در بهبود وضعيت علمي و پژوهشي و تحقيقاتي کشور ایجاد شده است و به دنبال فراهم کردن بستر ارتباطی مناسب میان متخصصین ایرانی جهت آشنایی با همدیگر و گسترش همکاریها و راه هاي رسيدن از علم به عمل است.

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0