نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مهاجرت تن ماهیان | مقاله ای پیرامون تن ماهیان scrombidae

دسته بندی :زیست شناسی 27 بهمن 1393 نواندیشان 4388
تن ماهیان

تن ماهیان به خانواده scrombidae تعلق دارند و از نظر جغرافیایی به دو گروه تقسیم می شوند: تن ماهیان مناطق معتدله – تن ماهیان مناطق استوایی. این مقاله PDF راجع به مهاجرت تن ماهیان می باشد که از لینک داده شده می توانید دانلود کنید.

قسمتی از مقاله مهاجرت تن ماهیان

گونه های مناطق معتدله برای تخمک گذاری به ابهای گرم مهاجرت میکنند در حالی که تن ماهیان مناطق استوایی برای تخمک ریزی مهاجرت نمی کنند. زندگی و مهاجرت این شناگران قوی مناطق پلاژیک اقیانوس ها و دریاهای ازاد به صورت گله ای می باشد.ماهی تون فاقد کیسه شنا بوده و یا کیسه شنا تا حدودی تحلیل رفته است ولی با حرکت سریع و مداوم خود این نقص فیزیولوژیک را جبران می کند.

تن ماهیان در بیشتر اب های جهان دیده می شوند و با مهاجرت زیادی که دارند شناخته می شوند. برخلاف سایر ماهیان تا حدودی خونگرم بوده و دمای بدن معمولا بالاتر از دمای اب محیط افزایش می یابد. به همین دلیل حساسیت کمتری نسبت به تغییرات کم درجه حرارت دارند. براساس اعتقاد دانشمندان این ویژگی،کارایی چشم و مغز را افزایش می دهد و دمای بالا کمک می کند که غذا را تندتر به انرژی تبدیل کند.

در روز به اندازه ی ۲۲ درصد وزن خود غذا می خورند. این ماهیان شکارچی فعال هستند و خود نیز شکار ماهیان بزرگتر می شوند. عمده تغذیه تون ماهیان شامل ساردین ماهیان سرپایان فانوس ماهیان و سخت پوستان می باشد. تون ماهیان در تمام طول سال قابل بهره برداری هستند.دریای عمان و خلیج فارس با ذخایر ذیقیمت خود یکی از نعمت های طبیعی و بالقوه ی کشور ما به شمار می رود.

نام فایل: مهاجرت تن ماهیان | مقاله ای پیرامون تن ماهیان scrombidae

دانلود فایل: لینک مستقیم

پسورد: www.noandishaan.com

منبع: نواندیشان
مقالات، مطالب، طرح ها و پروژه های خود را برای قرارگیری در سایت علمی آموزشی نواندیشان از اینجا بفرستید.
نواندیشان

انجمن نوانديشان ، یک انجمن علمی، غیردولتی و مستقل است که در حوزه های علمی و تخصصی مختلف، فعالیت خود را از شهریور 1388 شروع کرد. این انجمن در راستای نیل به کمک در بهبود وضعيت علمي و پژوهشي و تحقيقاتي کشور ایجاد شده است و به دنبال فراهم کردن بستر ارتباطی مناسب میان متخصصین ایرانی جهت آشنایی با همدیگر و گسترش همکاریها و راه هاي رسيدن از علم به عمل است.

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0