نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

پایان نامه ارشد کامپیوتر با موضوع استفاده از کارتهای crc در معماری کلان

دسته بندی :مهندسی کامپیوتر 28 فروردین 1394 نواندیشان 3918
استفاده از کارتهای crc در معماری کلان

پایان نامه استفاده از کارتهای crc در معماری کلان توسط زینب شکرزاده و به راهنمایی دکتر فریدون شمس و مشاوره دکتر تشنه لب برای دریافت درجه کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات در سال تحصیلی ۱۳۸۵ ارائه شد.

فهرست مطالب پایان نامه استفاده از کارتهای crc در معماری کلان

فصل اول – معرفی
فصل دوم – آشنایی با ادبیات تحقیق
فصل سوم- اهمیت سناریوها
فصل چهارم- کاربرد کارت های شاخص (سناریو) در استخراج سناریوها
فصل پنجم- مطالعه مورد
فصل ششم – نتیجه گیری

چکیده:

معماری نرم افزار مرحله ای از فرآیند کلان مهندسی نرم افزار است که امروزه در تولید سیستمهای نرم افزاری بزرگ و حجیم امری ضروری محسوب می شود. با افزایش حجم برنامه های کاربردی و با پیچیده تر شدن آنها, مشکلات طراحی و ساخت , بخصوص توسعه و نگهداشت پیش می آید که یکی از روشهای حل این مشکلات استفاده از معماری است.
در سیستمهای مبتنی بر معماری دیگر از روشهای سنتی ساخت نرم افزار استفاده نمی شود و به جای تمرکز روی کد, میدان دید وسیع و سطح تجرید بالاتر رفته و طراحی روی ساختار سطح بالای سیستم انجام می شود. بعبارتی معماری نرم افزار روی ساختار سطح بالا , اتصال دهنده آنها و تعاملات آنها متمرکز شده و از جزئیات صرفنظر می کند و به این ترتیب سطح تجرید سیستم نیز بالا می رود و توسعه دهندگان نرم افزار نیز از پرداختن به جزئیات آسوده می شوند و بر مولفه ها, رابطهای آنها و متصل کننده ها متمرکز شده و در نتیجه طراحی نرم افزار نیز مطلوب تر خواهد بود.
از سوی دیگر تولید نرم افزار کاری است که هزینه و زمان زیادی را می طلبد پس بنابراین باید قبل از صرف هزینه و زمان اضافی از مطلوب بودن معماری اطمینان حاصل نمود. این کار نیز از طریق روشهای ارزیابی معماری قابل اجرا می باشد. یکی از روشهای ارزیابی معماری, روشهای مبتنی بر سناریو است. اما خود این روشهای ارزیابی معماری با پیچیدگیها و مشکلات خاصی روبرو هستند.
یکی از مشکلات و معضلاتی که در زمینه روشهای ارزیابی براساس سناریو وجود دارد فقدان ابزاری برای یافتن سناریو و تمرکز بیشتر در این زمینه است. در این تحقیق این موضوع مورد توجه قرار گرفته است. راه حل ارائه شده مبتنی بر ایده استفاده از ابزار ساده ای بنام کارتهای crc است که موسوم به کارتهای شاخص یا کارتهای سناریو هستند.
این کارتها با افزایش تعامل بین ذینفعان باعث بالا رفتن دقت و سرعت آنها در بدست آوردن سناریوهای ارزیابی شده و علاوه براین با توجه به افزایش تعامل ذینفعان باعث تفهیم بیشتر معماری و در نتیجه افزایش قابلیت اطمینان در نرم افزار مورد ساخت می شود.
در راه حل ارائه شده در این پایان نامه ابتدا معماری و مستندات اولیه آن مورد مطالعه قرار می گیرند و با در دست داشتن این اطلاعات در یکی از روشهای ارزیابی براساس سناریو راه حلی برای بدست آوردن سناریوهای ارزیابی سیستم ارائه می شود. در بدست آوردن سناریوها از ابزاری بنام کارتهای شاخص یا سناریو استفاده می شود تا دقت و سرعت در این روشها افزایش یابد. در این راه حل با مدلسازی کارتهای سناریو هر ذینفعی سناریوی مورد نظر خود را در کارتها نوشته و طبق قالب پیشنهادی این کارتها, اطلاعات مربوط به کارتها را پر می کند و سپس از طریق کارتهای جمع آوری شده در واقع سناریوهای ارزیابی تکمیل می شوند و کار با روش ارزیابی براساس سناریو ادامه می یابد.
به منظور بررسی صحت استفاده از کارتهای شاخص مطالعه موردی انجام گرفته و ارائه شده است. اما علیرغم این مطالعات هنوز جای انجام کارهای زیادی در زمینه استفاده از ابزارهای ساده مانند کارتهای شاخص در زمینه معماری نرم افزار وجود دارد که بعنوان راههای آینده در انتهای پایان نامه پیشنهاد شده اند.

نام فایل: پایان نامه ارشد کامپیوتر با موضوع استفاده از کارتهای crc در معماری کلان

دانلود فایل: لینک مستقیم

پسورد: www.noandishaan.com

منبع: نواندیشان
مقالات، مطالب، طرح ها و پروژه های خود را برای قرارگیری در سایت علمی آموزشی نواندیشان از اینجا بفرستید.
نواندیشان

انجمن نوانديشان ، یک انجمن علمی، غیردولتی و مستقل است که در حوزه های علمی و تخصصی مختلف، فعالیت خود را از شهریور 1388 شروع کرد. این انجمن در راستای نیل به کمک در بهبود وضعيت علمي و پژوهشي و تحقيقاتي کشور ایجاد شده است و به دنبال فراهم کردن بستر ارتباطی مناسب میان متخصصین ایرانی جهت آشنایی با همدیگر و گسترش همکاریها و راه هاي رسيدن از علم به عمل است.

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0