نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

پایان نامه خوشه بندی ترکیبی مبتنی بر زیر مجموعه ای از نتایج اولیه

دسته بندی :مهندسی کامپیوتر 28 فروردین 1394 نواندیشان 4628
پایان نامه خوشه بندی ترکیبی

پایان نامه خوشه بندی ترکیبی مبتنی بر زیر مجموعه ای از نتایج اولیه توسط حسین علیزاده و به راهنمایی دکتر بهروز مینایی بیدگلی برای دریافت درجه کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر گرایش هوش مصنوعی و رباتیک از دانشگاه علم و صنعت ایران در اسفندماه ۱۳۸۷ ارائه شد که فایل pdf اونرو از فایل پیوست می تونید دانلود کنید:

چکیده:
خوشه بندی داده ها یکی از مراحل اصلی در داده کاوی است که وظیفه کاوش الگوهای پنهان در داده های بدون برچسب را بر عهده دارد. به خاطر پیچیدگی مسئله و ضعف روش های خوشه بندی پایه، امروزه اکثر مطالعات به سمت روی روش های خوشه بندی ترکیبی هدایت شده است. پراکندگی در نتایج اولیه یکی از مهمترین عواملی استکه میتواند در کیفیت نتایج نهایی اثرگذار باشد. همچنین، کیفیت نتایج اولیه نیز عامل دیگری است که در کیفیت نتایج حاصل از ترکیب موثر است. هر دو عامل در تحقیقات اخیر خوشه بندی ترکیبی مورد توجه قرار گرفته اند. اما پاسخ به بعضی سوالات در این زمینه همچنان با ابهامات زیادی روبروست. این که در حضور یک مجموعه از نتایج خوشه بندی های اولیه، آیا استفاده از زیرمجموعه ای از نتایج می تواند بهتر از استفاده از کل نتایج باشد یا نه؟ کدام زیرمجموعه از نتایج اولیه می تواند منجر به بهبود عملکرد خوشه بندی ترکیبی شود؟ نتایج اولیه با چه معیاری نسبت به هم ارزیابی شوند؟ در این پایان نامه سعی شده است تا پاسخی درخور به این سوالات داده شود. در اینجا یک چهارچوب جدید برای بهبود کارایی خوشه بندی ترکیبی پیشنهاد شده است که مبتنی بر استفاده از زیرمجموعه ای از خوشه های اولیه می باشند. به علاوه، برای هر مرحله از این چهارچوب پیشهادی تعدادی روش جدید ارائه شده است. ایده های اصلی در روش های پیشنهادی برای انتخاب زیرمجموعه ای از خوشه ها، استفاده از خوشه های پایدار به علاوه استفاده از مفاهیم پراکندگی و کیفیت در نتایج اولیه می باشند. برای ارزیابی خوشه ها، از معیار پایداری مبتنی بر اطلاعات متقابل به علاوه چند معیار پیشنهادی دیگر استفاده شده است. همچنین برای ساخت ماتریس همبستگی با در دسترس بودن تنها تعدادی از خوشه ها، دو روش جدید پیشنهاد شده است. نتایج تجربی روی چندین مجموعه داده استاندارد نشان می دهد که روش های پیشنهادی می توانند به طور موثری نتایج خوشه بندی های اولیه و همچنین روش ترکیب کامل را بهبود دهند. مقدار متوسط بهبود روی ۱۱ مجموعه آزمایش شده نسبت به روش ترکیب کامل ۲٫۳ % می باشد. به علاوه چندین مجموعه داده مصنوعی نیز تولید و در آزمایش ها مورد استفاده قرار گرفته اند.

واژه های کلیدی: خوشه بندی ترکیبی، ارزیابی خوشه، اطلاعات متقابل، زیرمجموعه ای از نتایج اولیه، خوشه بندی انباشت مدارک، ماتریس همبستگی.

فهرست مطالب پایان نامه خوشه بندی ترکیبی:

فصل ۱: مقدمه
فصل ۲: مروری بر منابع
فصل ۳: روش پیشنهادی
فصل ۴: نتایج و تفسیر آنها
فصل ۵: جمع بندی و کارهای آینده
مراجع
پیوست ها

نام فایل: پایان نامه خوشه بندی ترکیبی مبتنی بر زیر مجموعه ای از نتایج اولیه

دانلود فایل: لینک مستقیم

پسورد: www.noandishaan.com

منبع: نواندیشان
مقالات، مطالب، طرح ها و پروژه های خود را برای قرارگیری در سایت علمی آموزشی نواندیشان از اینجا بفرستید.
نواندیشان

انجمن نوانديشان ، یک انجمن علمی، غیردولتی و مستقل است که در حوزه های علمی و تخصصی مختلف، فعالیت خود را از شهریور 1388 شروع کرد. این انجمن در راستای نیل به کمک در بهبود وضعيت علمي و پژوهشي و تحقيقاتي کشور ایجاد شده است و به دنبال فراهم کردن بستر ارتباطی مناسب میان متخصصین ایرانی جهت آشنایی با همدیگر و گسترش همکاریها و راه هاي رسيدن از علم به عمل است.

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0