نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

دانلود دستورالعمل جامع احداث باغ در اراضی شیب دار

دسته بندی :مهندسی کشاورزی 31 اردیبهشت 1394 نواندیشان 5729
احداث باغ در اراضی شیب دار

پژوهش های برنامه ریزی و اقتصاد کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی که مجری طرح تهیه ضوابط و معیارهای فنی کشاورزی کشور است، نسبت به تهیه دستورالعمل احداث باغ در اراضی شیب دار اقدام نموده است.

ضرورت تهیه دستورالعمل جامع احداث باغ در اراضی شیب دار

کشور ایران از لحاظ جغرافیایی دارای شرایط اقلیمی و تنوع آب و هوایی خاصی است که این شرایط باعث شده است این کشور به لحاظ پتانسیل های موجود یکی از مناطق مهم تولید محصولات باغی و میوه در جهان به شمار آید. از سوی دیگر باغبانی مزیت شناخته شده کشاورزی ایران است که از نظر اقتصادی، اشتغالزایی و ارز آوری برای کشور مهم است .
با توجه به موقعیت کوهستانی ایران وجود عرصه های گوناگون و مستعد برای احداث باغ و توسعه باغ در اراضی شیب دار مزیت منحصر به فردی در زیربخش باغبانی ایجاد کرده است.
از جمله اهداف تبدیل اراضی شیبدار به باغات، جلوگیری از فرسایش بی رویه منابع آب و خاک، تولید پایدار از عرصه های شیبدار و کم بازده، تامین بخشی از نیاز علوفه کشور، کاهش فشار بر عرصه منابع طبیعی و توسعه فعالیت های آبخیزداری از طریق توسعه کشت درختان مثمر و غیرمثمر است.

با توجه به مراتب بالا، وجود یک دستورالعمل در مورد احداث این گونه باغ ها بر روی اراضی شیبدار به عنوان چارچوب کلی که در برگیرنده کلیه شرایط اجرایی کشور و مطابق با علوم باغبانی روز جهان باشد و خط مشی اصلی و روش های حرکت کشور به سوی اهداف مد نظر را تعیین کند، سندی برای استفاده مشاورین، مطالعه کنندگان، کارشناسان و دست اندرکاران باغبانی کشور خواهد بود.
معاونت نظارت راهبردی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور با توجه به وظایف قانونی خود طبق ماده۲۳ قانون برنامه و بودجه و آیین نامه استاندارد های اجرایی (موضوع قانون یاد شده ) مصوب هیات محترم وزیران و طبق نظام با همکاری موسسه فنی اجرایی کشور مصوب هیات محترم وزیران به شماره ۴۲۳۳۹ / ت ۳۳۴۹۷ ه مورخ ۲۰/۴/۱۳۸۵

نام فایل: دستورالعمل جامع احداث باغ در اراضی شیب دار

دانلود فایل: لینک مستقیم

پسورد: www.noandishaan.com

منبع: نواندیشان
مقالات، مطالب، طرح ها و پروژه های خود را برای قرارگیری در سایت علمی آموزشی نواندیشان از اینجا بفرستید.
نواندیشان

انجمن نوانديشان ، یک انجمن علمی، غیردولتی و مستقل است که در حوزه های علمی و تخصصی مختلف، فعالیت خود را از شهریور 1388 شروع کرد. این انجمن در راستای نیل به کمک در بهبود وضعيت علمي و پژوهشي و تحقيقاتي کشور ایجاد شده است و به دنبال فراهم کردن بستر ارتباطی مناسب میان متخصصین ایرانی جهت آشنایی با همدیگر و گسترش همکاریها و راه هاي رسيدن از علم به عمل است.

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

  1. فروغی گفته؛
    19:24 1394/05/20

    آیا استفاده از اراضی شیب دار جهت أحداث باغ همچنان باقی ست؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0