نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

آیا زندگی جاودان به حقیقت بدل می شود؟

دسته بندی :فناوری و تکنولوژی روز 20 آذر 1394 نواندیشان 1858
زندگی جاودان

مرگ در جهان سردرگم و پرتردید امروز یکی از قطعی‌ترین رویداد‌های موجود است، حادثه‌ای که کسی توان گریز از آن را نخواهد داشت، اگرچه شرکتی نوپا قصد دارد با استفاده از فناوری‌هایی که هنوز به وجود نیامده‌اند،‌ این حقیقت را تا سال ۲۰۴۵ وارونه سازد.

براساس گزارش ساینس الرت، شرکت نوپایی به نام هومایی می‌گوید می‌تواند انسان‌ها را از چنگال مرگ برهاند. چگونه؟ با انتقال دادن هوشیاری و آگاهی انسان به بدنی مجازی. اگر این برنامه کمی تخیلی به نظر می‌آید دلیلش این است که هنوز به واقعیت تبدیل نشده‌ است، زیرا هیچ‌یک از فناوری‌هایی که شرکت هومایی برای اجرای برنامه‌اش به آن نیاز دارد در دسترس و اجرایی نیستند. با این‌همه این ضعف باعث نشده جاش بوکانگرا مدیر عامل شرکت هومایی ناامید شود. وی اعلام کرده تا ۳۰ سال آینده اولین انسان را در بدنی مجازی احیا خواهد کرد.

زندگی جاودان

فرایند انتقال هوشیاری یک انسان به بدنی روباتی یا مجازی در وب‌سایت این شرکت اینگونه توصیف شده‌ است: با استفاده از هوش مصنوعی و فناوری نانو داده‌های کلامی، رفتاری،‌پردازش فکر و اطلاعات درباره عملکرد درونی و بیرونی بدن فرد ذخیره خواهند شد. این داده‌ها کدنویسی شده و به فناوری حسگرهای چندگانه وارد خواهند شد. این حسگرها در بدن مجازی قرار خواهد گرفت که از مغزی مشابه فرد متوفی برخوردار است، مغزی که با کمک فناوری شبیه‌سازی ایجاد خواهد شد.

هوش مصنوعی

به بیانی ساده‌تر،‌ این شرکت قصد دارد مغز فرد متوفی را منجمد ساخته و زمانی که فناوری‌های مورد نیاز محیا بودند، آن را در بدنی دیگر قرار داده و احیا سازد. به گفته این شرکت زمانی که فناوری‌های لازم فراهم باشد،‌ مغز در بدنی مجازی احیا خواهد شد و این بدن تحت کنترل افکار و رفتارهای فرد متوفی قرار خواهد گرفت. با بالاتر رفتن سن مغز نیز با استفاده از فناوری نانو بخش‌های آسیب‌دیده ترمیم شده و بهبود خواهند یافت.

اگرچه تا به امروز پیشرفت‌هایی در زمینه بهره‌برداری از امواج مغزی برای خوانش ذهن و یا کنترل اجسام به دست آمده‌است، اما استفاده از یک مغز کامل و مجزا برای کنترل بدنی مجازی داستانی متفاوت است که شاید برای محقق شدن آن به چندین دهه زمان نیاز باشد. در عین حال باید این موضوع را نیز در نظر گرفت که مغز به تنهایی کنترل اعمال و رفتارهای انسان را به عهده ندارد و هورمون‌ها،‌ اندام‌های مختلف و حتی باکتری‌هایی که روی بدن زندگی می‌کنند نیز در آن نقش دارند.

منبع: بیگ بنگ
نواندیشان

انجمن نوانديشان ، یک انجمن علمی، غیردولتی و مستقل است که در حوزه های علمی و تخصصی مختلف، فعالیت خود را از شهریور 1388 شروع کرد. این انجمن در راستای نیل به کمک در بهبود وضعيت علمي و پژوهشي و تحقيقاتي کشور ایجاد شده است و به دنبال فراهم کردن بستر ارتباطی مناسب میان متخصصین ایرانی جهت آشنایی با همدیگر و گسترش همکاریها و راه هاي رسيدن از علم به عمل است.

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0