نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

بیماریهای زئونوز و ارتباط آنها با بیماریهای نوپدید و بازپدید در انسان

دسته بندی :پزشکی 17 بهمن 1394 نواندیشان 2328
بیماریهای زئونوز

مقاله بیماریهای زئونوز و ارتباط آنها با بیماریهای نوپدید و بازپدید در انسان نوشته مجتبی اسمعیل پور روشن دانش آموخته رشته دکتری دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار رو به صورت PDF از لینک زیر می تونید دانلود کنید.

چکیده:

بدون نظارت، افزایش تماس بین انسان، ناقلین و مخازن، ضعف زیر ساختهای بهداشتی، نارسایی در برنامه­های کنترلی و ایمن سازی، نارسایی در تشخیص سریع بیماریها و به طور کلی تغییرات انسان در اکولوژی و اکوسیستم ها بیماریهای نوپدید و بازپدید ایجاد شده اند. بیماری مشترک نوپدید بیماری است که به تازگی شناخته شده و یا پدیدی یافته و یا آنکه قبلاً وجود داشته اما اخیراً میزان شیوع آن افزایش یافته و یا انتشار جغرافیایی، میزبان و ناقلین آن گسترش یافته است.در انسان از ۱۷۷ بیماری نوپدید مطرح شده ۱۳۰ مورد آن (حدود ۷۳ درصد) جزء بیماریهای مشترک هستند. گروهی از بیماریهای مشترک خسارات اقتصادی شدیدی به انسانها وارد می­کنند و با توجه به اینکه درمان موثری برای برخی از بیماریهای مشترک انسان و دام (نظیر هاری، جنون گاوی و …) وجود ندارد و یا بعضی از عوامل عفونی مشترک در طول زمان تحت اثر محیط دچار تغییر شده و چهره­ای جدید به خود گرفته و حتی از انسان به انسان منتقل می­شوند (مثل ویروس آنفلوآنزا، ایدز و ….)، لذا باید برنامه­ بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی از میان ۱۷۰۹ عامل بیماریزا بیش از ۸۵۰ عامل از حیوانات به انسان منتقل می شوند. هرچند تلاشهای بشر در ریشه کنی بیماریهای عفونی موفق بوده اما در قرن حاضر به دلایلی از جمله افزایش جمعیت، سهولت مسافرت انسان و حمل و نقل دامها، فقر بهداشتی،کنترلهای ضعیف در نقاط استراتژیک و ضعف در سیستم قرنطینه ای، تهیه مواد غذایی زیاد در شرایط های کنترلی مناسبی برای بیماریهای مشترک اندیشید که این نیازمند همکاری تمام سازمانها می­باشد.

با توجه به تمام این مسائل و اهمیت بسیار زیاد بیماریهای نوپدید و بازپدید لزوم توجه به بیماریهای مشترک بسیار مهم است و این موضوع نشان می­دهد که نه تنها اهمیت دامپزشکی کمتر از پزشکی نیست بلکه بسیاری از یافته‌های پزشکی در خصوص بیماریهای مشترک از طریق تحقیق بر روی حیوانات حاصل می‌شود و بر این اساس، باید دامپزشکی نیز همچون پزشکی مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
هدف از این مطالعه بیان اهمیت بیماریهای مشترک انسان و دام در اپیدمیولوژی بیماریها نو پدید و باز پدید میباشد.

واژه های کلیدی: بیماری زئونوز، بیماریهای نوپدید , بازپدید، اپیدمیولوژی

نویسنده و ارسال کننده: مجتبی اسمعیل پور روشن

نام فایل: بیماریهای زئونوز و ارتباط آنها با بیماریهای نوپدید و بازپدید در انسان

دانلود فایل: لینک مستقیم

پسورد: www.noandishaan.com

منبع: نواندیشان
نواندیشان

انجمن نوانديشان ، یک انجمن علمی، غیردولتی و مستقل است که در حوزه های علمی و تخصصی مختلف، فعالیت خود را از شهریور 1388 شروع کرد. این انجمن در راستای نیل به کمک در بهبود وضعيت علمي و پژوهشي و تحقيقاتي کشور ایجاد شده است و به دنبال فراهم کردن بستر ارتباطی مناسب میان متخصصین ایرانی جهت آشنایی با همدیگر و گسترش همکاریها و راه هاي رسيدن از علم به عمل است.

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0