نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

آموزش نرم افزار mplab x IDE | نرم افزار تخصصی میکروکنترلرهای PIC

آموزش نرم افزار mplab x IDE

در این مطلب به آموزش نرم افزار mplab x IDE نرم افزار تخصصی میکروکنترلرهای PIC پرداخته شده است. پیش از این در تاپیک آموزش نرم افزار mplab به آموزش به زبان اسمبلی اون توضیح داده شده بود و این بار آموزش با برنامه نویسی C انجام می شود.

شرکت Microchip یک شرکت آمریکایی فعال در زمینه تولید ادوات الکترونیکی نظیر میکرو کنترلر (PICmicro, dsPIC / PIC24, PIC32) ، حافظه EEPROM سریال ، حافظه SRAM سریال، دستگاه های KEELOQ، قطعات آنالوگ مورد استفاده جهت کنترل و نظارت بر توان و شارژ باطری ، آیسی های شبکه و تبدیل پروتکل های شبکه ای به یکدیگر و… میباشد.

MPLAB® XC نام مجموعه نرم افزاری شرکت میکرو چیپ برای برنامه نویسی میکروکنترلرهای PIC میباشد. این نرم افزار در دو گروه اصلی کامپایلر ( که خود دارای ۴ زیر مجموعه است) و رابط کاربری (IDE ) ارائه شده است، کاربران میتوانند با توجه به میکروکنترلرهای مورد استفاده و زبان برنامه نویسی دلخواه خود، یکی از کامپایلرهای را دانلود کرده و استفاده کنند.

در این مجموعه رابط کاربری یا IDE، محیطی است که کاربر برنامه خود را در آن وارد میکند، با فشرده شدن کلید MAKE در نرم افزار، برنامه نوشته شده از محیط IDE به کامپایلر ارسال شده و توسط آن به زبان ماشین ترجمه میشود. در واقع کامپایلر مبدل زبان C به کد مورد نیاز برای برنامه ریزی میکروکنترلر است.

از خود سایت میکرو چیپ می توانید این نرم افزار را دانلود کنید. به همراه نرم افزار، کامپایلر آن را نیز می توانید دانلود کنید.لینک دانلود نرم افزار در این مطلب قرار داده شده تا خودتان به سایت میکروچیپ رفته و از آن دیدن کنید از نرم افزار را به همراه کامپایلر آن از داخل سایت دانلود کنید.

نام فایل: آموزش نرم افزار mplab x IDE | نرم افزار تخصصی میکروکنترلرهای PIC

مشاهده کامل مطلب: لینک به تالار گفتگو

منبع: نواندیشان
نواندیشان

انجمن نوانديشان ، یک انجمن علمی، غیردولتی و مستقل است که در حوزه های علمی و تخصصی مختلف، فعالیت خود را از شهریور 1388 شروع کرد. این انجمن در راستای نیل به کمک در بهبود وضعيت علمي و پژوهشي و تحقيقاتي کشور ایجاد شده است و به دنبال فراهم کردن بستر ارتباطی مناسب میان متخصصین ایرانی جهت آشنایی با همدیگر و گسترش همکاریها و راه هاي رسيدن از علم به عمل است.

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0