نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ضوابط و مقررات ساختمانی و شهرسازی طرح تفصیلی بابل

دسته بندی :نقشه، طرح، پروژه شهرسازی 10 اردیبهشت 1395 محمد عارف 4869
طرح تفصیلی بابل

طرح تفصیلی بابل به همراه اصلاحیه های بعدی آن که توسط مهندسین مشاور معماری و شهرسازی زیستا تهیه شده به صورت PDF در ۱۴۳ صفحه از لینک زیر می تونید دانلود کنید. ضوابط و مقررات ساختمانی و شهرسازی طرح تفصیلی بابل در مرداد ۱۳۸۲ تهیه شد که اصلاحیه اول آن در آبان ۸۲ و اصلاحیه دوم در اردیبهشت ۸۳ و سومی هم در تیرماه ۸۳ بود. اصلاحیه های چهارم و پنجم هم در مرداد ۸۳ انجام گرفت.

بابل معروف به شهر بهارنارنج یکی از شهرهای استان مازندران و مرکز شهرستان بابل، پرجمعیت ترین شهرستان مازندران و دومین شهرستان پرجمعیت شمال ایران (پس از رشت) می‌باشد. این شهر به دو منطقه شهری تقسیم می‌شود. بابل مرکز مخابرات استان مازندران و مرکز منطقه ١ مخابراتی کشور ایران می‌باشد.

جمعیت شهری بابل در سرشماری سال ۱۳۹۰ برابر با ۲۶۱٬۷۳۳ نفر بوده است.

بابل یکی از شهرهای مهم شمال کشور در زمینه پزشکی، کشاورزی، دانشگاهی، سیاسی، فرهنگی و تجاری است.در گذشته به دلیل تجارت و عبور و مرور تاجران و بازرگانان در این شهر ،آن را بارفروش می خواندند. این شهر دارای بیش از ۲۰ دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی است و مهم‌ترین دانشگاه این شهر دانشگاه صنعتی نوشیروانی است که رتبه ششم را در میان دانشگاه‌های صنعتی ایران داراست.هم‌چنین بابل تنها شهر غیر مرکز استان در شمال ایران است که دانشگاه علوم پزشکی سراسری دارد. درحال حاضر بیش از ۲۶۱٬۷۳۳ نفر جمعیت شهری و ٢٣٣٬٧٣٩ نفر جمعیت روستایی در این شهرستان ساکن می‌باشند. این شهر در حد فاصل دریای مازندران و رشته کوه البرز، و در فاصله ۱۵ کیلومتری دریای مازندران و ۲۱۰ کیلومتری شمال شرقی تهران، واقع شده‌است.

شهر بابل در ۱۵ کیلومتری جنوب دریای مازندران قرار دارد و رشته کوه البرز نیز حدوداً در ۱۰ کیلومتری جنوب بابل قرار دارد و بابلرود نیز از غرب این شهر می‌گذرد. قرار گرفتن ۲ بزرگراه در ۳۰ کیلومتری غربی(هراز ۷۷) و ۱۵ کیلومتری شرقی(فیروزکوه ۷۹) شهر بابل، جایگاه ویژه‌ای به موقعیت مکانی این شهر داده است. قرار گرفتن این شهر در مرکز مازندران اهمیت موقعیت مکانی این شهر را دو چندان کرده است. شهر تورستی بابلسر و دریای مازندران در شمال این شهر قرار دارند که این نیز از دیگر دلایل اهمیت موقعیت مکانی این شهر است.

نام فایل: ضوابط و مقررات ساختمانی و شهرسازی طرح تفصیلی بابل

دانلود فایل: لینک مستقیم

پسورد: www.noandishaan.com

منبع: نواندیشان
محمد عارف

اینجانب محمد عارف خیابانی کارشناس ارشد برنامه ریزی شهری دارای 10 سال سابقه کاری در زمینه مدیریت سایت و 6 سال سابقه کاری در زمینه شهرسازی بوده و علاقه مند به مباحث شهرسازی، روانشناسی و تکنولوژی روز می باشم.

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

  1. كاوه گفته؛
    17:21 1396/05/07

    میشه راهنمایی کنید اونی که با موبایل وارد میشه چطور باید فایل را دانلود کرد؟؟؟ این روشتون برای دانلود یک پی دی اف خیلی قدیمیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0