نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

پاورپوینت روش های برآورد نیاز به مسکن

دسته بندی :مقالات شهرسازی 9 خرداد 1395 محمد عارف 3805
روش های برآورد نیاز به مسکن

پاورپوینت روش های برآورد نیاز به مسکن توسط شریف نژاد دانشجوی دکترای جغرافیا و برنامه ریزی شهری تهیه شده که در ۵۵ اسلاید از لینک داده شده می تونید دانلود کنید.

روش های برآورد نیاز به مسکن

—برای تنظیم و اجرای برنامه های مسکن، باید نیاز به مسکن را بر حسب کمبود شرح داد. بدیهی است که برای تخمین نیاز به مسکن، باید عناصر اصلی این نیاز مورد بررسی قرار گیرد و یک روش کلی برای رسیدن به برآورد کلی نیز تنظیم شود.

—هدف از برآود نیاز به مسکن

برآورد مطمئن از نیاز به مسکن، عامل مهمی در تدوین سیاست و تنظیم و ارزیابی برنامه های مسکن است. برای تنظیم و اجرای برنامه ها، باید نیاز به مسکن در مناطق مختلف کشور مشخص شود و همچنین شناختی از خصوصیات اقتصادی و اجتماعی متقاضیان مسکن صورت گیرد که این باعث تعیین اولویتهای تهیه مسکن خواهد شد.  اولویتها ممکن است بر مبنای کمبود مسکن، اهمیت مناطق معین، گروه‌های جمعیتی و هدفهای برنامه‌های عمرانی تعیین شود.

—تقاضای مسکن

—تقاضای مسکن به عنوان تعدادی مساکن قراردادی یا خانه های مناسب زندگی تعریف شده‌اند که درزمانی خاص احتیاج به ساخته شدن یا ایجاد تغییراتی برای رسیدن به سطح استانداردهای قابل قبول ملی دارند. همچنین شامل تعداد مسکنی است که نیازمند به تعمیر و یا نگهداری هستند به طوری که در سطح استاندارد و در مدت زمان معین باقی بمانند.

—احتیاجات به طور کلی برای درجات مختلف و همه موقعیت‌های مسکن برآورد شده است یعنی احتیاج به تهیه خانه برای افراد بی‌خانمان، احتیاج به تهیه مسکن برای ساکنان زاغه‌ها و سایر مساکن موقتی،احتیاج به مسکن مجزا برای هر خانوار؛ احتیاج به نگهداری سطوح تراکم در یک سطح معین و برای آینده، احتیاج به تهیه مقرراتی برای افزایش پیش بینی شده تعداد خانوارو جایگزین کردن مساکن جدید با مساکن قدیم( زمانی که عمر آنها به پایان می‌رسد.)

ارسال کننده: شریف نژاد

نام فایل: پاورپوینت روش های برآورد نیاز به مسکن

دانلود فایل: لینک مستقیم

پسورد: www.noandishaan.com

منبع: نواندیشان
محمد عارف

اینجانب محمد عارف خیابانی کارشناس ارشد برنامه ریزی شهری دارای 10 سال سابقه کاری در زمینه مدیریت سایت و 6 سال سابقه کاری در زمینه شهرسازی بوده و علاقه مند به مباحث شهرسازی، روانشناسی و تکنولوژی روز می باشم.

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0