نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مدل سازی تغییرات پوشش اراضی با استفاده از شبکه عصبی مصنوعی و زنجیره مارکف

مدل سازی تغییرات پوشش اراضی

مقاله مدل سازی تغییرات پوشش اراضی با استفاده از شبکه عصبی مصنوعی و زنجیره مارکف (مطالعه موردی: اصفهان-دهستان اشن) رو از لینک زیر می تونید دانلود کنید.

چکیده:

کاربری اراضی یکی از مهم‌ترین جنبه‌ های بررسی مدیریت منابع طبیعی و بازنگری تغییرات محیطی است. در این تحقیق با استفاده از قابلیت فن‌ های سنجش‌ازدور و سیستم اطلاعات جغرافیایی تغییرات کاربری اراضی بخشی از منطقه اصفهان در بازده زمانی بین سال‌های (۱۹۹۴ تا ۲۰۱۵) با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای لندست (ETM, TM ) مورد پایش قرار گرفت. طبقه‌بندی کلاس‌های کاربری اراضی، تجزیه تحلیل روش‌ها و تغییرات آن‌ها در محیط نرم‌افزار ENvi4.8 و edrisi18 انجام گردید. تجزیه و تحلیل تغییرات زمانی تصاویر در ۲۱سال مورد مطالعه نشان داد که سطح اراضی مسکونی افزایش محسوسی داشته و بیشترین تغییرات کاربری در مناطق پوشش گیاهی ایجاد شده است.

بر مبنای این تغییرات ۳ متغیر مستقل، فاصله از مرکز روستا، فاصله ازجاده، فاصله از رودخانه، به عنوان ورودی مدل انتخاب شدند و سپس، پتانسیل تبدیل کاربری و پیش بینی برای سال ۲۰۳۵، با استفاده از روش شبکه عصبی و زنجیره مارکوف مدلسازی شد. مقایسه نتایج پیش بینی با جدیدترین داده های زمینی و مطالعات گذشته نشان می دهد که نتایج تحقیق حاضر به واقعیت های زمینی نزدیکتر است . همچنین نتایج پیش بینی شده مشخص شد که بیش ترین احتمال تغییر مربوط به کاهش پوشش گیاهی و تبدیل آن به زمین بایر می باشد . با توجه به خشک سالی منطقه در سال های اخیر، عدم توجه و مدیریت مناسب در وضعیت هیدرولوژی منطقه، تأمین نهاده های کشاورزی و فقدان وضعیت ثبات اقتصادی از عوامل مؤثر بر روند تغییرات کاربری اراضی در منطقه مورد مطالعه می باشد.

کلمات کلیدی: کاربری اراضی ، تکنیک های سنجش از دور ، زنجیره مارکف ، شبکه عصبی ، حداکثر احتمال

نویسندگان: علی اکبر جمالی و مجید دانش

ارسال کننده: مجید دانش

نام فایل: مدل سازی تغییرات پوشش اراضی با استفاده از شبکه عصبی مصنوعی و زنجیره مارکف

دانلود فایل: لینک مستقیم

پسورد: www.noandishaan.com

منبع: نواندیشان
نواندیشان

انجمن نوانديشان ، یک انجمن علمی، غیردولتی و مستقل است که در حوزه های علمی و تخصصی مختلف، فعالیت خود را از شهریور 1388 شروع کرد. این انجمن در راستای نیل به کمک در بهبود وضعيت علمي و پژوهشي و تحقيقاتي کشور ایجاد شده است و به دنبال فراهم کردن بستر ارتباطی مناسب میان متخصصین ایرانی جهت آشنایی با همدیگر و گسترش همکاریها و راه هاي رسيدن از علم به عمل است.

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0