نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

معرفی نرم افزارهای مهندسی برق

نرم افزارهای مهندسی برق

معرفی نرم افزارهای مهندسی برق

تو تاپیک زیر نرم افزارهای مهندسی برق رو بطور مختصر معرفی کرده و آموزش آنها را قرار دادیم .امیدوارم مورد توجه دوستان قرار بگیرد.

Cadence Orcad

نرم افزار OrCad یکی از قدیمی ترین و قدرتمند ترین نرم افزار های رسم شماتیک، طراحی مدارهای الکترونیکی، شبیه سازی طرح الکترونیکی، طرح پشت فیبر مدار چاپی و طرح layout است.

——————————-

نرم افزار پروتئوس ( Proteus Design Suit)

*نرم افزاری پرکاربرد با کارایی ساده و نزدیک به دنیای واقعی
*طراحی مدارات الکتریکی و الکترونیکی
*طراحی مدارات میکروکنترلری
*طراحی مدارات دیجیتالی
*داشتن ابزار آلات اندازه گیری مجازی مانند اسکوپ و مولتی متر و …
*طراحی برد مدارچاپی PCB
*داشتن آرشیو کاملی از مدارات و قطعات

*داشتن المان های پویا مانند LCD که در زمان شبی سازی مطالب روی آن نمایش داده می شود.

—————————————–

نرم افزار اتوکد الکتریکال ( AutoCad Electrical )

نرم افزار AutoCAD Electrical بصورت خاص برای ساخت و طراحی مدارات کنترل الکتریکی ساخته شده است. مانند دیگر محصولات نرم افزاری خانواده AutoCAD ، نرم افزار AutoCAD Electrical قابلیت رفع مجازی ایراد های کنترلی و طراحی مدار، اطلاعات دقیق برای ساخت و زمان بیشتر برای طراحی و مهندسی را در اختیار کاربران می گذارد.
—————————————-

DIgSILENT PowerFactory

یکی از قوی ترین نرم افزارها در زمینه شبکه های توزیع و نیروگاههای برق DIgSILENT Power Factoryکه مخففDIgital SImuLator for Electrical NeTwork می باشد، است که یک ابزار شبیه سازی محاوره ائی برای محاسبه و تحلیل رفتار سیستمهای قدرت با اهداف طراحی و بهره برداری می باشد. طراحی و توسعه این نرم افزار از سال ۱۹۷۶ توسط مهندسین و برنامه نویسان با تجربه در شرکت DIgSILENT GmbH آلمان آغاز شده است.
آخرین ویرایش این نرم افزار بر اساس تجربیات موفق نسخه های قبل و در محیط C ++ ایجاد گردیده است.
DIgSILENT در عین اینکه میتواند بعنوان یک ابزار محاسباتی قوی برای سیستم های قدرت در مقیاس بزرگ استفاده شود همچنین بعنوان یک ابزار جیبی برای حل مسائل برق استفاده میگردد.
الگوریتم و تکنیک های مدلسازی این نرم افزار مطمئن و قابل انعطاف می باشد بگونه ای که قادر است طیف وسیعی از رفتارهای سیستم قدرت را در حالتهای ماندگار و یا گذرا شبیه سازی و محاسبه نماید

———————————–

نرم افزار Etap

نرم افزار Etap قدرتمند ترین نرم افزار برق قدرت برای شبیه سازی سیستمهای قدرت و آنالیزهای اتصال کوتاه ، افت ولتاژ رله ستینگ و ….. می باشد.

————————————–

نرم افزار Cyme

بر خلاف ETAP که کلیه بخشها را در خود انجام می دهد از چند نرم افزار مجزا تشکیل شده است و بعد ازETAP دومین نرم افزار پرکاربرد مهندسی برق ست:

۱-نرم افزار امکان طراحی زمین پستها، نیروگاهها CYME GRD

۲-نرم افزار محاسبه ظرفیت و مشخصات کابلها CYME CAP

۳- نرم افزار رله ستینگ و هماهنگی حفاظتی CYME TCC

۴-نرم افزار بهینه سازی و بهره برداری و بهینه سازی سیستم توزیع CYME DIST

۵- نرم افزار محاسباتی پخش بار، ‌اتصال کوتاه, پایداری گذرا، ‌مطالعات هارمونیکی وراه اندازی موتور PSAF

———————————-

نرم افزار Eplan

این نرم افزار یک نرم افزار نقشه کشی است و بیشتر نقشه تابلوهای برقی و شماتیک با آن کشیده می شود.

در واقع ePLAN P8 یک نرم افزار قدرتمند و باهوش برای طراحی نقشه های شماتیک برقی و تهیه دیگر مستندات لازم جهت اجرای یک پروژه است

اکثر کارخانه ها ی مهم وبزرگ دنیا از این نرم افزاراستفاده کرده و نقشه های برقی دستگاههای تولیدی خود را توسط این نرم افزار تهیه می کنند.

———————————-

نرم افزار Neplan

NEPLAN برنامه ای است بسیار خوش ساخت که دارای رابط گرافیکی بسیار عالی برای ارتباط راحت بین کاربران و نرم افزار می باشد ، منوها بسیار ساده و تحلیل شبکه های بزرگ بسیار لذت بخش است. این برنامه بگونه ای ساخته شده که به اکثر نیازهای تحلیلی و محاسباتی سیستم های برق قدرت از قبیل محاسبات پخش بار ، اتصال کوتاه ، پایداری ، حفاظت و … پاسخ می دهد.

————————————–

نرم افزار Pls-cad

در حال حاضر و در حوزه طراحی خطوط فشار قوی انتقال نرم افزار PLS-CADD قدرتمندترین و جامعترین نرم افزار طراحی در حوزه مذکور می باشد. این نرم افزار محصول شرکت Power Line System است که در زمینه طراحی و تهیه نرم افزارهای تخصصی در زمینه طراحی خطوط انتقال نیروی برق فعالیت دارد.

—————————————-

نرم افزار Pscad

این نرم افزار، قادر به شبیه سازی نرم حالت پایدار،گذرا و دینامیکی سیستمهای قدرت (ولتاژ بالا و نه صنعتی) می باشد و بیشتر جنبه تحقیقاتی دانشگاهی دارد. با توجه به سادگی ارتباط کاربر با این نرم افزار و توانایی های بالای آن در شبیه سازی سازی رفتار سیستمهای قدرت، از این نرم افزار در شبیه سازی های سیستمهای قدرت به وفور استفاده می شود

——————————————

نرم افزار Dialux

نرم افزار دیالوکس یکی از بهترین نرم افزار های مهندسی روشنایی بوده و جهت شبیه سازی و محاسبات روشنایی خیابان ها، معابر عمومی، ساختمان ها و تونل‌ها ، محوطه‌ها و . . . استفاده می گردد. همچنین قابلیت وارد کردن یک نقشه دو بعدی به داخل نرم‌افزار Dialux هم وجود دارد که در این حالت می‌توان طرح‌های مختلف روشنایی را بر حسب تجهیزات داخل ساختمان یا مکانهای دیگر قرار داد.
نرم افزار DIALUX بهترین نرم افزار جهت نورپردازی های داخلی و خارجی ساختمان است که یکی از احتیاجات رشته برق می باشد . زیرا بر اساس آن غیر از نورپردازی، تعداد لامپ ها و وات مورد نیاز را به راحتی می توان محاسبه کرد. همچنین با این روش می توان به مشتری قبل از اتمام طرح نورپردازی محیط را نشان داد. در حال حاضر هیچ نرم افزاری مانند DIALUX در زمینه نور پردازی قدرتمند نیست .

——————————————-

عنوان مطلب: معرفی نرم افزارهای مهندسی برق

مشاهده کامل مطلب: لینک به تالار گفتگو

آموزش تصویری بسیاری از این نرم افزارهای مهندسی برق را از لینک زیر می توانید تهیه نمایید

آموزش تصویری نرم افزارهای مهندسی برق

منبع: نواندیشان
مهدی عارف خیابانی

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0