نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

اصول طراحی توربین بادی

توربین بادی

اصول طراحی توربین بادی

نیروگاه های بادی از جمله مراکز تولید انرژی هستند که به دلیل جای گزینی باد به جای سوخت های فسیلی برای تولید برق از اهمیت ویژه ای برخوردارند. استفاده از توربین های بادی در سراسر دنیا رو به گسترش است. نیاز به تولید انرژی بیشتر، ملاحظات زیست محیطی، کمبود منابع زیرزمینی در اغلب کشورها، از مواردی است که تمایل به استفاده از این فن آوری را افزایش داده است.
هم اکنون در بسیاری از کشورهای جهان از جمله دانمارک و آلمان، درصد قابل توجهی از انرژی الکتریسیته از طریق نیروگاه های بادی تأمین می شود. برای مثال در دانمارک در حدود ۲۰ درصد مصرف الکتریسیته سالانه از طریق انرژی باد تأمین می شود. با این حال سهم نیروگاه های بادی در تولید برق جهان تنها ۳% است .در کشور ما نیز از مدت ها قبل قدم هایی در این راه برداشته شده است و هم اینک پروژه هایی در شمال (منطقه منجیل) و شرق (بینالود ـ خراسان) در دست اجرا است.
تا اواخر سال ۱۳۸۳ تعداد ۵۱ عدد توربین بادی در سایت های مختلف بادی در اطراف شهر منجیل و رودبار نصب شده بود که ظرفیت مجموع آن ۲۱هزار ۵۸۰ کیلو وات بوده و مشتمل بر ۲۷ واحد توربین ۳۰۰ کیلوواتی ، ۲ واحد توربین ۵۰۰کیلوواتی در مناطق رودبار و منجیل، ۱۸ واحد توربین ۵۵۰ کیلوواتی و سه واحد توربین ۶۶۰ کیلوواتی و یک واحد ۶۰۰ کیلو واتی در بابائیان منجیل بود.
هم اکنون در نیروگاه بادی منجیل حدود ۸۷ توربین بادی نصب است که می تواند سالانه ۱۸۰میلیون کیلووات ساعت برق تولید کند. هم چنین نصب سایت جدید با حدود ۳۶ دستگاه توربین در این نیروگاه در حال اجرا است که در صورت پایان عملیات اجرایی نصب این توربین ها در سه تا چهار ماه آینده، ظرفیت تولید برق نیروگاه به ۱۰۰مگاوات و میزان تولید سالانه برق آن به ۳۰۰ میلیون کیلووات ساعت افزایش خواهد یافت.
این توربین ها که از سه پره به طول تقربیی ۳۰ متر ساخته شده اند انرژی جنبشی باد را توسط ژنراتوری که در پشت پره ها قرار دارد، به انرژی الکتریکی تبدیل می کنند و در شرایطی که وزش باد مناسب باشد، هر کدام از این توربین ها قادرند در هر ثانیه حدود یک مگا ژول انرژی الکتریکی تولید کنند.

متن کامل جزوه توربین بادی در ۱۵۱ صفجه را میتوانید از لینک زیر دانلود کنید.

نام فایل:اصول طراحی توربین بادی

دانلود فایل: لینک مستقیم

پسورد: www.noandishaan.com

منبع: نواندیشان
مهدی عارف خیابانی

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0