نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مکانیابی نیروگاه های بادی

دسته بندی :مقالات مهندسی برق 22 فروردین 1396 مهدی عارف خیابانی 1582
مکانیابی نیروگاه های بادی

عنوان مقاله: مکانیابی نیروگاه های بادی با استفاده از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی (AHP) در محیط GIS

تکنولوژی انرژی بادی در سالهای اخیربسرعت رشد کرده است و اروپا در راس این صنعت دارای تکنولوژی رفیع قرارگرفته است. توربین ها در حال ارزانتر و قدرتمندتر شدن هستند، با طول پره بیشتر که قادر است از مقدار باد زیادتری استفاده کند و بنابراین الکتریسیته بیشتری تولید نماید و هزینه تولید برق از منابع قابل تجدید را کاهش دهد.
اولین مزرعه بادی تجاری در انگلستان در سال ۱۹۹۱ در دلابول واقع در کرن وال ساخته شد که از توربین های ۴۰۰ کیلو واتی استفاده می کرد، در حالی که آخرین دستاوردها در بردارنده توربین هایی است که ده برابر از توربین های ۴۰۰ کیلوواتی قدرتمندترند.
حتی بعد از این که بطور متوسط ۲۵-۲۰ سال از عمر کاری توربین های بادی گذشت، این ارزش را دارند که بصورت آهن قراضه می توانند فروخته شوند.ژنراتورهای توربین بادی می توانند برای تولید الکتریسته مورد استفاده قرار گیرند. باد باعث می شود توربین و پروانه آن بچرخد.یک باد نما جهت اطمینان از این که توریبن همیشه به سمت باد باشد، مورد استفاده قرارمی گیرد.پروانه توریبن به آلترناتوری وصل است که برق تولید می کند.

چکیده

با توجه به تحول انرژی در قرن حاضر و نیاز به انرژی های تجدیدپذیر، استفاده از انرژی بادی و تاسیس نیروگاه های بادی به طور روزافزون در حال توسعه می باشد. تعیین مکان مناسب برای احداث نیروگاه های بادی نیازمند توجه به معیارها و عوامل مختلفی است. در این تحقیق با توجه به اهمیت موضوع تلفیق اطلاعات، مدل فرآیند تحلیل سلسله مراتبی (AHP) انتخاب و با بهره گیری از نرم افزار Expert Choice پیاده سازی گردید و از محیط نرم افزاری (GIS) برای مدل سازی و تحلیل فضایی و تلفیق اطلاعات استفاده شد و استان خوزستان از نظر قابلیت احداث نیروگاه های بادی به چهار بخش ضعیف متوسط، خوب و عالی پهنه بندی گردید. در نهایت نتایج حاصله نشانگر آن است که (GIS) به عنوان یک سیستم حامی تصمیم گیری، می تواند هم در آماده سازی داده ها و هم در مدل کردن اولویت ها و نظرات کارشناسان در رابطه با عوامل مختلف بسیار کارآمد باشد و طراحان را در انتخاب مکان مناسب جهت احداث نیروگاه ها یاری نماید. همچنین نتیجه تحقیق نشان می دهد که فرآیند تحلیل سلسله مراتبی (AHP) نسبت به روش های دیگر از قابلیت انعطاف بالایی در رابطه با مدل کردن روابط منطقی، تاثیرات متقابل پارامترها بر یکدیگر و بر پدیده مکان یابی برخورداراست.

نام فایل:مکانیابی نیروگاه های بادی

دانلود فایل: لینک مستقیم

پسورد: www.noandishaan.com

منبع: نواندیشان

Here is a collection of places you can buy bitcoin online right now.

مهدی عارف خیابانی

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0