نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

خوردگی میکروبی

دسته بندی :زیست شناسی 19 بهمن 1389 نواندیشان 2345
خوردگی میکروبی

شکی نیست بیوتکنولوژی در زندگی حال و آینده بشر اهمیت روزافزونی دارد. پیشرفت های بیوتکنولوژیک در دیگر کشورها نیز با شتاب ادامه دارد که حاکی از انرژی فزاینده ای است که پژوهش ها و اکتشافات بیوتکنولوژیک در عرصه های مختلف زندگی انسان پدید می آورند. فرآورده های مختلف بیوتکنولوژیک در علوم و صنایع مختلف، از معدن و محیط زیست گرفته تا رشته های پزشکی، کشاورزی و داروسازی، صنایع غذایی و حتی علوم و صنایع رایانه ای کاربرد دارد.
یکی از حوزه های نوین بیوتکنولوژی در صنعت مربوط به خوردگی میکروبی است که یکی از معضلات عمده صنعت به ویژه در ایران برآورد شده است. زیان خوردگی میکروبی به صنایع ایران، تنها در سال ۱۳۷۵ معادل شش برابر سرمایه گذاری دولت در بخش صنعت در همان سال بوده است.
طبق تعریف خوردگی عبارت است از واکنش فیزیکی شیمیایی متقابل بین فلز و محیط اطرافش که معمولا دارای طبیعت الکتروشیمیایی بوده و نتیجه اش تغییر در خواص فلز است. تغییرات خواص فلز ممکن است منجر به از دست رفتن توانایی عملکرد فلز یا محیط شود. بررسی های اقتصادی در سطح جهان نشان می دهد که معمولا بین ۱ تا ۵ درصد تولید ناخالص ملی هر کشور توسط خوردگی از بین می رود و سهم خوردگی میکروبی از زیان اقتصادی وارد آمده ۲۰ درصد کل این خسارات است. خوردگی میکروبی یا به اصطلاح صحیح تر آن، خوردگی تاثیرپذیر از عوامل میکروبیولوژیک دارای اثرهای زیست محیطی فراوانی است. در این نوع خوردگی بیشتر اثر باکتری های احیا کننده سولفات و باکتری های اکسید کننده گوگرد مدنظر است.

نام فایل: خوردگی میکروبی

مشاهده کامل مطلب: لینک به تالار گفتگو

پسورد: www.noandishaan.com

منبع: نواندیشان
نواندیشان

انجمن نوانديشان ، یک انجمن علمی، غیردولتی و مستقل است که در حوزه های علمی و تخصصی مختلف، فعالیت خود را از شهریور 1388 شروع کرد. این انجمن در راستای نیل به کمک در بهبود وضعيت علمي و پژوهشي و تحقيقاتي کشور ایجاد شده است و به دنبال فراهم کردن بستر ارتباطی مناسب میان متخصصین ایرانی جهت آشنایی با همدیگر و گسترش همکاریها و راه هاي رسيدن از علم به عمل است.

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0