نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

نکاتی جهت ذخیره شارژ موبایل | آموزش افزایش عمر مفید باتری گوشی

دسته بندی :IT 25 آبان 1396 نواندیشان 1031
ذخیره شارژ موبایل

گوشی‌های هوشمند به دلیل دارا بودن صفحه نمایش بزرگ‌تر و باکیفیت‌تر، شارژ بیشتری را از باتری استفاده می‌کنند و از این جهت آموزش نکاتی جهت ذخیره شارژ موبایل بسیار سودمند می باشد.

ممکن است شما نیز جزو آن دسته از کاربرانی باشید که از طول مدت شارژدهی باتری گوشی خود ناراضی بوده و به‌دنبال راه‌هایی برای افزایش عمر مفید باتری گوشی خود و بهبود کارایی ذخیره شارژ موبایل هستند.

عوامل و فاکتورهای بسیاری در عمر مفید باتری گوشی و طول مدت شارژ دهی آن تاثیرگذار هستند که می‌توان با آگاهی یافتن از این عوامل و رعایت آن کمک به سزایی به افزایش طول مدت شارژدهی باتری گوشی و تبلت خود کرد.

از زمانی که صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند بزرگ و بزرگتر شد و باوجود سایز بزرگ نمایشگرها، گوشی‌ها نازک شدند و از آن سو نیز کیفیت صفحه نمایش و دوربین آنها نیز به طور چشمگیر و قابل ملاحظه‌ای بهبود پیدا کرد، مشکل شارژدهی طولانی مدت باتری‌های گوشی‌های هوشمند روز به روز پررنگ‌تر از دیروز شد. کاربران بسیاری با وجود رضایت از کیفیت بالای صفحه نمایش و بطور کلی عملکرد گوشی های خود، از زمان بسیار کوتاهی که باتری‌ها می‌توانند شارژ نگه دارند، ابراز ناخشنودی می کردند.

غول های تکنولوژی نیز به نظر می رسد با وجود تلاش های فراوان برای افزایش قدرت باتری گوشی های تولیدی خود، هنوز نتوانسته اند طول مدت شارژدهی باتری ها را به مدت زمان بالایی برسانند. آنها سعی داشتند همواره با انتشار نسخه‌های به‌روزرسانی شده از سیستم عامل گوشی های خود، عملکرد کلی باتری و ذخیره شارژ موبایل را بهبود ببخشند. اما به نظر می رسد تنها کاری که کاربران می توانند برای افزایش عملکرد باتری گوشی هایشان و بهبود ذخیره شارژ موبایل خود انجام دهند، نکاتی ریزی است که باید در گوشی خود به آن دقت کنند.

در این گزارش به بررسی مختصری بر عوامل تاثیر گذار بر عمر مفید باتری خواهیم پرداخت.

نکاتی جهت ذخیره شارژ موبایل :

۱. استفاده از اینترنت همراه گوشی

یکی از علت هایی که باتری گوشی بسیاری از کاربران را مستهلک می کند، استفاده بیش از اندازه و یا ناخودآگاه از اینترنت همراه گوشی است. کاربران باید به این نکته دقت کنند در صورتی که نیاز به اینترنت و تبادل پیام از این طریق ندارند، از خاموش بودن آیکون اینترنت همراه یا موبایل دیتا اطمینان حاصل کنند.

۲. استفاده از اینترنت وای فای

اینترنت وای فای گوشی با اینکه نسبت به اینترنت همراه یا موبایل دیتا، باتری کمتری مصرف می‌کند اما باز هم جزو فاکتورهای پرمصرف باتری به شمار می رود.

۳. تنظیمات گوشی را چک کنید

برای مطلع شدن از اینکه چه برنامه‌ها و اپلیکشن‌هایی بیشترین مصرف باتری را دارند، به تنظیمات گوشی رفته و در قسمت باتری، می‌توانید مصرف اپلیکیشن‌ها از لحاظ شارژ باتری را مشاهده و رصد کنید. در این قسمت، به شما نموداری از پرمصرف‌ترین برنامه‌ها ارائه می‌شود که می‌توانید در صورت عدم نیاز یا استفاده از آن، به طور کلی برنامه‌های مذکور را لغو نصب یا uninstall کنید.

افزایش عمر مفید باتری گوشی

۴. برنامه‌های پشت زمینه را ببندید

در صورتی که به عنوان مثال از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان یا غیره استفاده روزانه دارید، پس از هر بار استفاده و خروج از آن، به طور کلی برنامه را ببندید چراکه باز بودن برنامه‌های متعدد در پشت زمینه، شارژ بسیاری از باتری شما را هدر می‌دهد.

ذخیره شارژ باتری موبایل

۵. امکان اتصالات غیر ضروری را خاموش کنید

امکانات اتصال بسیاری همچون LTE, NFC, GPS, Wi-Fi, and Bluetooth در گوشی‌ها وجود دارد که تنها در صورت نیاز باید از آنها استفاده کرد و به هیچ عنوان لزومی ندارد ۲۴ ساعته روشن باشند. با چک کردن مداوم این امکانات و قابلیت‌ها، می‌توانید از روشن بودن همیشگی و مداوم آنها جلوگیری کنید.

۶. از قابلیت اولترا شارژ یا افزایش مدت زمان شارژ استفاده کنید

امروزه بسیاری از گوشی‌های هوشمند و جدید دارای قابلیت اولترا شارژ یا نام‌هایی با همین مضمون هستند که در اصل به منظور کاهش مصرف باتری گوشی طراحی و تعبیه شده است.

۷. نور گوشی را روی وضعیت خودکار تنظیم کنید

از آنجایی که صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند بزرگ بوده و از کیفیت بالایی نیز برخوردار است، بالا بردن نور گوشی می‌تواند شارژ بسیاری از باتری گوشی را مصرف کند. علت این امر نیز آن است که بدلیل بزرگ و با کیفیت بودن صفحه نمایش این گوشی‌ها تعداد زیادی از پیکسل‌ها وجود داشته و نیازمند مصرف باتری هستند.

افزایش عمر باتری

۸. تصاویر متحرک پشت زمینه را متوقف کنید

یکی دیگر از عواملی که در مصرف بالای باتری گوشی تاثیرگذار است، استفاده از تصاویر متحرک پشت زمینه است. برای کاهش مصرف باتری گوشی خود، این تصاویر متحرک را متوقف کنید.

۹. اپلیکیشن‌های گوشی خود را به‌روزرسانی کنید

شاید برایتان جالب باشد اما به‌روزرسانی برنامه ها و اپلیکیشن های نصب شده بر روی سیستم عامل گوشی‌تان، می تواند کمک به سزایی در کاهش مصرف باتری گوشی کند. سعی کنید با چک کردن زودهنگام در فروشگاه‌های اینترنتی معتبر نظیر گوگل پلی استور، برنامه های نصب شده گوشی خود را به‌روزرسانی کنید.

۱۰. سیگنال دهی ضعیف امواج وای فای؛ علت مصرف بالای باتری

در صورتی که در منزل یا محل کارتان قدرت سیگنال دهی امواج شبکه اینترنت بی سیم وای فای، کم یا بسیار کم باشد، گوشی یا تبلت شما تلاش بیشتری برای حفظ اتصال به مودم وای فای می کند و به همین علت هم شارژ و باتری بیشتری مصرف می کند.

در آخر باید گفت امید است با رعایت عوامل و نکات مذکور، بتوانید عمر مفید و طول مدت شارژ دهی باتری گوشی خود را افزایش داده و از قابلیت ها و امکانات گوشی خود لذت بیشتری ببرید.

منبع: نواندیشان

نواندیشان

انجمن نوانديشان ، یک انجمن علمی، غیردولتی و مستقل است که در حوزه های علمی و تخصصی مختلف، فعالیت خود را از شهریور 1388 شروع کرد. این انجمن در راستای نیل به کمک در بهبود وضعيت علمي و پژوهشي و تحقيقاتي کشور ایجاد شده است و به دنبال فراهم کردن بستر ارتباطی مناسب میان متخصصین ایرانی جهت آشنایی با همدیگر و گسترش همکاریها و راه هاي رسيدن از علم به عمل است.

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0