نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

روش های نوین کاهش تبخیر

دسته بندی :مهندسی کشاورزی 1 آذر 1396 نواندیشان 1268
روش های نوین کاهش تبخیر

مجله نیچرکمیونکشنز (nature communications)، مقاله‌ای از محققان دانشگاه کلمبیا به چاپ رسانده است که بر اساس برآوردهای این مقاله، دریاچه‌های ایالات متحده قادر هستند ۳۲۵ گیگاوات برق معادل ۷۰ درصد کل تولید برق کشور را تولید نمایند.

هرچند این محققان هشدار داده اند که تجهیزات مورد نیاز برای تبدیل تبخیر آب به برق هنوز در حال توسعه است، دانشمندان می‌گویند تحلیل‌های جدید آن‌ها نشان داده است که این یک منبع عظیم بالقوه است. پروفسور اکسارشاین بیولوژیست حاضر در این تحقیق گفته است که ما تکنولوژی دریافت این انرژی را از باد و آب و خورشید داریم اما تبخیر هم به همان اندازه قدرتمند است. حالا می‌توانیم تبخیر را هم به لیست منابع بالقوه خود اضافه نماییم.

در آزمایشگاهی که این پروفسور کار می‌کند انواع موتورهای بخار وجود دارند که با استفاده از حرکت باتری هایی کار می‌کنند که در مقابل رطوبت حساس هستند. دریچه‌هایی برای کنترل رطوبت وجود دارد و امکان تکثیر یا تقطیع باتری‌ها را فراهم می‌کند. این حرکت‌ها به ژنراتور تولید کننده برق منتقل و برق از آن تولید می‌شود. در مقاله نیچر کمیونیکشنز آمده هرچند انرژی حاصل از این تبخیر در مراحل ابتدایی توسعه قرار دارد، اما پیشرفت‌های روش‌های به کار گیری مواد حساس در برابر آب به وجود آمده است. با توسعه تبدیل انرژی، این مواد و تجهیزات می‌توانند بالقوه در حل چالش‌های مربوط به آب و انرژی به کار آیند.

هر چند این دانشمندان هشدار داده اند که کنترل این انرژی می‌تواند کیفیت آب را تغییر دهد، اما از طرفی این تکنولوژی می‌تواند از اتلاف منابع آبی در مناطق خشک جلوگیری کند. دانشمندان می‌گویند اتلاف آب در برخی مناطق ایالات متحده به دلیل تبخیر به ۲۵ تریلیون گالن می‌رسد که معادل یک پنجم آب مصرفی آمریکاست. کالیفرنیا، نوادا و آریزونا به دلیل همین مشکل دچار خشکسالی هستند، از طرفی این انرژی می‌تواند به حل مشکل دائمی نبودن منابع انرژی چون خورشید و باد بیانجامد.

نویسنده و ارسال کننده: هاشم راحمی

منبع: نواندیشان

نواندیشان

انجمن نوانديشان ، یک انجمن علمی، غیردولتی و مستقل است که در حوزه های علمی و تخصصی مختلف، فعالیت خود را از شهریور 1388 شروع کرد. این انجمن در راستای نیل به کمک در بهبود وضعيت علمي و پژوهشي و تحقيقاتي کشور ایجاد شده است و به دنبال فراهم کردن بستر ارتباطی مناسب میان متخصصین ایرانی جهت آشنایی با همدیگر و گسترش همکاریها و راه هاي رسيدن از علم به عمل است.

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0