نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

خانه the fade

دسته بندی :مقالات مهندسی معماری 23 آذر 1396 نواندیشان 2821
خانه the fade

[vc_message message_box_color=”violet” icon_fontawesome=”fa fa-tags”]

نام اثر: خانه the fade

کاری از شرکت: OBBA

مکان: کره جنوبی Gapyeong-gun,

معماران: Sojung Lee, Sangjoon Kwak

گروه طراحی: Daee Kim, Jaeho Kim

مهندس سازه: THEKUJO (Byungsoon Park)

مساحت زیربنا: ۳۵۲ متر مربع

مساحت سایت: ۸۷۶ متر مربع

سطح اشغال ساختمان: ۱۷۴٫۶۹ متر مربع

سال ساخت: ۲۰۱۷

[/vc_message]

خانه the fade 1

خانه The fade ، خانه ای برای یک زوج هنرمند -موزیسین و تهیه کننده نمایش- است. محل پروژه در طبیعتی بی نظیر قرار گرفته است. در کنار رودخانه Bukhan و نزدیک به Gapyeong، جایی که هر سال معروف ترین  فستیوال موسیقی جاز کره ، برگزار می شود. از آنجایی که مرد غالبا در Gapyeong  کار می کند و خانم خانه به سرتا سر جهان برای اجرای موسیقی اش، سفر  می کند، محل پروژه در جایی در نظر گرفته شده که دسترسی آسان داشته باشد و از آرامش طبیعت بهره ببرد.

خانه the fade 2

ما به دنبال این بودیم که محیطی آرام و فرح بخشی برای خانم خانه فراهم کنیم تا بتواند بعد از تورهای خارجی اش به خوبی استراحت کند و همچنین به دلیل علاقه ی زیاد شوهر به طبیعت و باغبانی، در نظر داشتیم خانه ای طراحی کنیم که عمیقا با طبیعت پیرامون یکپارچه شده باشد.

این سایت از سمت شرقی به رودخانه ی Bukhan راه دارد و از جهات دیگر توسط کوه احاطه شده است و سمت شیبدار غربی آن به کوه Muran ، منتهی می شود.

خانه the fade 3

سازماندهی حجمی ساختمان از طبیعت پیرامون آن بهره می گیرد؛ با این حال، در هماهنگی با آن است. ما آرزو داشتیم که طبیعت پیرامون را به نشیمن طبقه پایین دعوت کنیم. شکل به خصوص حجم که به واسطه در هم رفتن دو حجم U شکل به وجود آمده ، فرصتی را فراهم آورد که از شیب کوه غربی، به سمت مرکز ساختمان در مقطع، استفاده شود و یک فضای هجواری دلپذیری را ایجاد کند. علاوه بر این؛ ناهم ترازی حجم در جهت شرقی-غربی و شمالی-جنوبی باعث به وجود آمدن تراس ها و لبه های بام با کارکرد و شخصیت های متفاوت شده است.

خانه the fade 4

حجم بر اساس درجه محرمیت مناسب هر اتاق، به دو طبقه تقسیم شده است. طبقه ی پایینی، فضایی برای مهمان ها را در خود جای داده است و طبقه بالایی به فضای خصوصی زن و شوهر اختصاص داده شده است. در طبقه پایین، به وسیله کشاندن کوهپایه به نشیمن با استفاده از پلکانی عریض از وسط حیاط، طبیعت پیرامون، بی واسطه، به داخل آورده شده است. با باز کردن پنجره میان نشیمن و حیاط، می توان از آن به عنوان صحنه ای کوچک، برای زوج هنرمند و دوستانشان، استفاده شود. بعد از لذت بردن از اجرایی کوچک، مهمان ها می توانند در هر کدام از اتاق های مهمان که در اطراف حیاط مرکزی تعبیه شده است، استراحت کنند. همچنین یک استودیو برای تمرین موزیسین و تعامل با همکارانش، در گوشه شرقی خانه جای گذاری شده است. کنار استودیو یک حیاط کوچک مخفی است که فقط از استودیو دسترسی دارد و فضایی دنج و الهام بخش و محل استراحت است.

خانه the fade 5

خانه the fade 6

در طبقه بالا، یک نشیمن گود که به شرق و غرب بازشو دارد، در وسط حجم U شکل قرار گرفته است. یک اتاق خواب مستر، اتاق لباس و اتاق مطالعه، در سمت جنوب، با رعایت حرمت نشیمن، قرار گرفته است و یک آشپزخانه و یک سالن ناهار خوری در سمت شمالی تعبیه شده است. هر فضا یک تراس مستقل دارد که مجاورتش با طبیعت پیرامون خانه را، بیشتر می کند. اتاق نشیمن به منظور ایجاد حس یک فضای وسیعتر به واسطه بلندتر بودن سقف، گود طراحی شده است. این کار باعث شده است که افقی بودن و سکون حجم حفظ شود و مزاحمتی برای توالی بصری در میان فضای داخلی، ایجاد نشود. بدین منظور  با پایین آمدن کف نشیمن، کاناپه با فضا یک پارچه شده است. سالن ناهار خوری L شکل در گوشه که از یک سمت با نشیمن و از سمتی دیگر با آشپزخانه در ارتباط است، بر ارتباط بصری بین اتاق های مختلف تاکید می کند. به علاوه تراس ها، این توالی را گسترش می دهند –از نشیمن تا سالن ناهارخوری و آشپزخانه- به سمت فضای خارجی و حیاط که شما را به نشیمن طبقه پایین هدایت می کند.

خانه the fade 10

خانه the fade 11

در زیر تصاویری از فضاهای مختلف خانه را مشاهده می نمایید.

منبع: The Fade / OBBA

مترجم و ارسال کننده: فهیمه عبدی

نواندیشان

انجمن نوانديشان ، یک انجمن علمی، غیردولتی و مستقل است که در حوزه های علمی و تخصصی مختلف، فعالیت خود را از شهریور 1388 شروع کرد. این انجمن در راستای نیل به کمک در بهبود وضعيت علمي و پژوهشي و تحقيقاتي کشور ایجاد شده است و به دنبال فراهم کردن بستر ارتباطی مناسب میان متخصصین ایرانی جهت آشنایی با همدیگر و گسترش همکاریها و راه هاي رسيدن از علم به عمل است.

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0