نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

۶ ویژگی اپلیکیشن WhatsApp Business که باید بدانید | اپلیکیشن ویژه کسب و کارهای کوچک

اپلیکیشن WhatsApp Business

واتس اپ برنامه جدیدی به نام WhatsApp Business ساخته است. این برنامه دارای ویژگی های بسیار جالبی است و در این مطلب به ویژگی های اپلیکیشن WhatsApp Business می پردازیم. اما چرا به این اپلیکیشن نیاز است؟

بسیاری از صاحبان کسب و کارهای کوچک از طریق واتس اپ با مشتریان خود ارتباط برقرار می کنند. از آنجایی که این اپلیکیشن برای کسب و کارها طراحی نشده است، ویژگی ها و قابلیت های زیادی که صاحبان کسب و کار نیاز دارند را ندارد.

خوشبختانه واتس اپ برنامه اختصاصی را در این زمینه طراحی کرده است. در حال حاضر این اپلیکیشن در هند، اندونزی، ایتالیا، مکزیک، انگلستان، آمریکا قابل دسترس و استفاده است.

اپلیکیشن WhatsApp Business چیست؟

WhatsApp Business اپلیکیشن جدید راه اندازی شده توسط واتس اپ است که بر روی نیازهای کسب و کارهای کوچک تمرکز دارد. ویژگی های اضافی که در برنامه های معمول وجود ندارد را شامل می شود.

تنظیمات WhatsApp Business

WhatsApp Business به شما اجازه می دهد تا شما پروفایلی را ایجاد کنید که اطلاعات کسب و کار همچون آدرس فیزیکی، ایمیل و غیره را اضافه نمایید. این اپلیکیشن یک ابزار پیام رسان مانند پاسخ سریع است که فرآیند ارتباط بین مشتریان و صاحبان کسب و کار را آسان نموده و تسریع می بخشد.

WhatsApp Business در وب و رایانه نیز قابل دسترس است. ولی همه ویژگی های کلیدی را ندارد و در حال حاضر برای IOS نیز هیچ برنامه ای وجود ندارد.

چه تفاوتی هایی با واتس اپ دارد؟

WhatsApp Business دارای لوگوی مشابه واتس اپ است که یک حرف B توپر جایگزین نماد تلفن در لوگو شده است. لوگوی جدید را حتی در  نوتیفیکیشن ها نیز مشاهده خواهید نمود.

آیکن WhatsApp Business

زمانی که اپلیکیشن را باز می کنید، اولین چیزی که متوجه می شوید، تفاوت رنگ آن است. WhatsApp Business برخلاف واتس اپ که رنگی سبز دارد، آبی مات است.

    

علاوه بر تفاوت رابط کاربری نام برده در بالا، WhatsApp Business برخی ویژگی های جالب دارد که در واتس اپ موجود نیست. اما آنها چه هستند؟ در ادامه بخوانید:

ویژگی های اپلیکیشن WhatsApp Business :

۱- افزودن اطلاعات کسب و کار:

WhatsApp Business اجازه می دهد تا یک پروفایل کسب و کار کامل ایجاد کنید. می توانید اطلاعاتی همچون آدرس فیزیکی را به طور مستقیم بر روی نقشه گوگل تحت دسته بندی کسب و کار، مشاهده کرده و اضافه نمایید. همچنین می توانید ساعات کاری خود را نیز اضافه کنید. همچنین قابلیت افزودن یک آدرس ایمیل و دو آدرس سایت وجود دارد.

پروفایل در WhatsApp Business

تمام اطلاعات برای مشتریان، زمانی که پروفایل کسب و کار شما را از اکانت خودشان مشاهده می نمایند، قابل رویت است.

نکته: برای افزودن اطلاعات کسب و کار، اپلیکیشن را باز کرده و به مسیر Settings > Business settings > Profile بروید.

۲- تنظیم پیام خوشامدگویی

 اگر تاکنون یک صفحه فیسبوک را مدیریت کرده اید، با پیام های خوشامدگویی آشنا هستید. WhatsApp Business به شما این امکان را می دهد تا یک پیام خوشامدگویی را ارسال نمایید.

زمانی که یک مشتری برای اولین بار یا پس از ۱۴ روز عدم فعالیت، پیامی را برای شما ارسال می نماید، می توانید اپلیکیشن را طوری تنظیم نمایید که به صورت خودکار پیام خوشامدگویی را برای آنها ارسال نماید.

برای تنظیم پیام خوشامدگویی دلخواه، به تنظیمات اپلیکیشن وارد شده و مسیر Business settings > Greeting message را بروید.

۳- تنظیم پیام خروج

همانند پیام خوشامدگویی، شما می توانید پیام خروج را نیز در WhatsApp Business تنظیم کنید. این قابلیت به طور اتوماتیک پیام تنظیم شده دلخواهی را به مشتریانی که خارج می شوند، ارسال می نماید.

پیام خروج WhatsApp Business

این اپلیکیشن سه نوع برنامه زمانبندی را برای پیام های خروج ارائه می دهد. شما یا می توانید یک برنامه زمانبندی دلخواه را تنظیم کنید یا گزینه Out of business hours (خارج ساعات کار) را انتخاب کنید. هردو به طور اتوماتیک در زمان مربوطه فعال خواهند شد. همچنین می توانید گزینه سوم یعنی Always send (همیشه ارسال شود) را استفاده کنید.

اگر همیشه ارسال شود را انتخاب کنید، برخلاف پیام خوشامدگویی که تنها زمانی ارسال می شود که یک مشتری برای اولین بار یا پس از ۱۴ روز عدم فعالیت پیامی را برای شما ارسال می کند، یک پیام خروج دلخواه اتوماتیک به همه مشتریان موجود و جدید در هر زمانی ارسال خواهد شد.

نکته: برای تنظیم پیام خروج اتوماتیک، وارد تنظیمات اپلیکیشن شده و به مسیر Business settings > Away message  بروید.

۴- وارد کردن پاسخ های سریع

پاسخ سریع واقعاً یک ویژگی ارسال فوق العاده است. حالا، چه کسی این را نمی خواهد؟ برای کسانی که اطلاع ندارد، توضیح دهیم که پاسخ سریع در WhatsApp Business اجازه می دهد تا کلیدهای میانبری برای پیام هایی که مکرر ارسال می شود، ایجاد کنید.

به عنوان مثال اگر شما اغلب پیام هایی مانند: “شما می توانید از طریق لینک زیر در نواندیشان به صورت آنلاین و یا کارت به کارت پرداخت کنید”. ارسال می کنید، شما الان می توانید به لطف پاسخ سریع، یک میانبر برای این پیام ایجاد کنید.

برای دسترسی به پیام پاسخ سریع، علامت / را در حین نوشتن پیام وارد نمایید تا همه پاسخ های سریعی که ایجاد کرده اید در پنجره ظاهر شود. بدوین نیاز به کپی پیست، تمام متن یکباره وارد می شود.

پاسخ سریع در WhatsApp Business

نکته: برای ایجاد پاسخ های سریع، وارد تنظیمات واتس اپ شده و به مسیر Business settings > Quick replies بروید.

۵- مشاهده آمار پیام

اگرچه این ویژگی در مقایسه با واتس اپ، ویژگی جدیدی به حساب نمی آید، اما در WhatsApp Business دسترسی به آمار پیام آسان است. شما می توانید تعداد ارسال، تحویل، خواندن و دریافت پیام ها را مستقیماً در مسیر Business settings > Statistics مشاهده کنید.

آمار پیام WhatsApp Business

همان آمار نیز در مسیر WhatsApp Settings > Data and storage usage > Network usage برای هردو اپلیکیشن در دسترس است.

۶- برچسب پروفایل کسب و کار

پروفایل هایی که در WhatsApp Business ایجاد می شوند، به عنوان پروفایل کسب و کار ثبت نام شده و برچسب حساب کاربری کسب و کار می گیرند. مشتریان می توانند به آسانی با مشاهده پروفایل خود، بررسی کنند که می خواهند با یک کسب و کار ارتباط برقرار کنند یا با یک فرد. همه پروفایلهای کسب و کار، برچسب کسب و کار دارند.

برچسب پروفایل WhatsApp Business

علاوه بر این، WhatsApp business پروفایل های کسب و کار را توسط یک نشان سبز رنگ که در کنار نام مخاطب نشانه گذاری می شود، متمایز می کند. در حال حاضر، تأیید پروفایل WhatsApp business برای همه باز نیست.

درباره سایر ویژگی های WhatsApp چطور است؟

به غیر از ویژگی های فوق، همه چیز شبیه مشابه اپلیکیشن واتس اپ است. همه ویژگی های اپلیکیشن واتس اپ مانند وضعیت، گروه ها، پیام های صوتی، پیام های گسترده، تماس های صوتی و ویدئویی و … قابل دسترس هستند.

حتی تنظیماتی مشابه تنظیمات واتس اپ دارد. شما می توانید افرا را مسدود کرده، تنظیمات حریم خصوصی را برای آخرین وضعیت فعالیت تنظیم نموده و صدای متفاوتی را برای اعلان ها در بین سایر ویژگی ها تنظیم کنید.

آیا می توانم اپلیکیشن WhatsApp business را امتحان کنم؟

متأسفانه فعلا در ایران این اپلیکیشن قابل استفاده نمی باشد، اما به زودی با سرتاسری شدن آن، می توانید از این اپلیکیشن استفاده نمایید. در حال حاضر هرکسی می توانید یک حساب کاربری در WhatsApp business ایجاد کنید. برای استفاده از این سرویس نیازی به مالکیت ثبت شده نیست. با این حال، همانگونه که در بالا ذکر شد، واتس اپ حساب ها را در آینده تأیید خواهد کرد تا به شناسایی کسب و کارهای واقعی کمک کند.

به ما اطلاع دهید چه چیزی از WhatsApp business را دوست دارید؟

نام فایل:اپلیکیشن WhatsApp Business | اپلیکیشن ویژه کسب و کارهای کوچک

دانلود فایل: لینک از Google Play

پسورد: www.noandishaan.com

منبع: نواندیشان
نواندیشان

انجمن نوانديشان ، یک انجمن علمی، غیردولتی و مستقل است که در حوزه های علمی و تخصصی مختلف، فعالیت خود را از شهریور 1388 شروع کرد. این انجمن در راستای نیل به کمک در بهبود وضعيت علمي و پژوهشي و تحقيقاتي کشور ایجاد شده است و به دنبال فراهم کردن بستر ارتباطی مناسب میان متخصصین ایرانی جهت آشنایی با همدیگر و گسترش همکاریها و راه هاي رسيدن از علم به عمل است.

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

  1. سپیده گفته؛
    11:33 1399/01/28

    سلام من یه سوال دارم اگر برای نصب واتساپ بیزینس شماره ای را بدهم که اون شماره در گوشی دیگر واتساپ دارد و من از واتساپ بیزینس استفاده کنم به گوشی که واتساپ دارد اطلاع میدهد؟

  2. جمشیدیان گفته؛
    12:38 1399/06/04

    سلام وقت به خیر
    من واتس اپ بیزینس را نصب کردم در قسمت تنظیمات ایجاد البوم وقتی که همه فیلدها پر شدو عکس اضافه شد اجازه ذخیره نمیده و پیغام حداقل یک قسمت باید به روز شود را میدهد لطفا برای رفع مشکل راهنمایی کنید
    سپاس

    • سلام و وقت بخیر
      اگر بتونید عکسی از خطا بفرستید بهتره

  3. محمد گفته؛
    12:26 1399/12/24

    سلام. وقت بخیر.
    در هنگام ایجاد البوم وقتی که فیلد قیمت پر میشود اجازه ذخیره نمیده و پیغام حداقل یک قسمت باید به روز شود را میدهد.
    این رو هم میدونم که اگر فیلد قیمت رو خالی بزاریم کار میکنه.
    میخوام بدونم علت چیه فیلد قیمت ارور میده. برای ایرانه یا کلا اینطوره؟؟
    با تشکر.

  4. توحید گفته؛
    14:52 1401/05/01

    سلام در واتساپ بیزینس میشود در گروه لینک دلخوا هساخت ممنون میشم جواب بدیت

    • سلام و احترام
      نه متأسفانه در حال حاضر چنین قابلیتی وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0