نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جزوه SPC – کنترل فرآیند آماری

دسته بندی :مهندسی صنایع 10 اسفند 1396 نواندیشان 4988
جزوه SPC

جزوه SPC با عنوان جزوه آموزشی کنترل فرآیند آماری (Statistical Process Control) که توسط مهندس محمد صالحی نژاد در سال ۱۳۸۲ در شرکت فراکیفیت سیستم تهیه شده را به صورت PDF در ۴۵ صفحه از لینک داده شده می توانید دانلود کنید. SPC مخفف Statistical Process Control است که به معنای کنترل آماری فرآیند می باشد و یک نوع روش کنترلی است که برای تحت کنترل در آوردن نوسانات فرایند های تولیدی بکار می رود.

مقدمه جزوه SPC :

اگر قرار باشد یک محصول مشخصات موردنظر مشتری را دارا باشد، آنگاه این محصول باید به وسیله یک فرآیند پایدار یا تکرارپذیر تولید گردد. به عبارت دیگر، فرآیند تولید باید از تغییرپذیری کمی در طول مقدار هدف یا ابعاد اسمی مشخصات کیفی محصول برخوردار باشد. کنترل فرآیند آماری (SPC) مجموعه ای قدرتمند و توانا از ابزار حل مشکل است که در ایجاد ثبات در فرآیند و بهبود کارایی آن از طریق کاهش تغییرپذیری مفید واقع می گردد. SPC را می توان برای هرگونه فرآیندی استفاده نمود. در SPC از هفت ابزار استفاده می شود که عبارتند از:

۱- هیستوگرام

۲- برگه کنترل

۳- نمودار پارتو

۴- نمودار علت و معلول

۵- نمودار تمرکز نقص ها

۶- نمودار پراکندگی

۷- نمودار کنترل

گرچه این ابزار غالباً هفتگانه عالی (The Magnificent Seven) نامیده می شوند، بخش مهمی از SPC را تشکیل می دهند ولی فقط جنبه های فنی آن هستند. SPC یک نگرش و طرز تفکر است. نگرشی برای کلیه افراد سازمان جهت برقراری یک سیستم بهبود مستمر در زمینه کیفیت و بهره وری. یک چنین نگرشی و طرز تفکری بیشتری پیشرفت خود را زمانی خواهد داشت که مدیریت در فرآیند بهبود مشارکت نماید. زمانی که این نگرش و طرز تفکر ایجاد گردد، استفاده از ابزار هفتگانه عالی بخش از کارهای روزانه می شود و سازمان در مسیر دستیابی به اهداف بهبود کیفیت قرار می گیرد.

نام فایل:جزوه SPC – کنترل فرآیند آماری

دانلود فایل: لینک مستقیم

پسورد: www.noandishaan.com

منبع: نواندیشان
نواندیشان

انجمن نوانديشان ، یک انجمن علمی، غیردولتی و مستقل است که در حوزه های علمی و تخصصی مختلف، فعالیت خود را از شهریور 1388 شروع کرد. این انجمن در راستای نیل به کمک در بهبود وضعيت علمي و پژوهشي و تحقيقاتي کشور ایجاد شده است و به دنبال فراهم کردن بستر ارتباطی مناسب میان متخصصین ایرانی جهت آشنایی با همدیگر و گسترش همکاریها و راه هاي رسيدن از علم به عمل است.

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0