نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

آموزش تنظیمات دامنه ir و نحوه اعمال مشخصات هاست بر روی دامنه

دسته بندی :مهندسی کامپیوتر 25 اسفند 1396 نواندیشان 1036
آموزش تنظیمات دامنه

در بخش های قبلی از آموزش راه اندازی سایت با ویژگی های یک دامنه مناسب و انواع پسوندهای دامین آشنا شدید. در این بخش به آموزش تنظیمات دامنه ir و کنترل پنل آن در سایت nic.ir و همچنین نحوه اعمال مشخصات هاست بر روی دامنه در این کنترل پنل آشنا خواهید شد.

آموزش تنظیمات دامنه ir

زمانی که دامنه ای را ثبت می نمایید، مشخصات ورود به کنترل پنل دامنه برایتان از طریق ایمیل ارسال خواهد شد. اگه دامین انتخابی شما دامین ir باشد، برای ورود به کنترل پنل دامنه می بایست وارد سایت nic.ir شده و مشخصات ورود خودتان را بزنید.

میزبان های هاست و سرور که عملیات ثبت دامنه در آنها انجام می گیرد، گاهی اوقات برای ثبت دامنه ir در صورتی که آگاهی لازم را داشته باشید، ثبت نام در سایت nic.ir و ثبت دامنه در این سایت را به خودتان می سپارند. برای این منظور شناسه مالی را در اختیارتان قرار می دهند که در فرم ثبت نامی که در عکس زیر آمده است، در بخش رابط مالی وارد می نمایید. در بخش صاحب امتیاز، رابط اداری و رابط فنی نیز می توانید نام خودتان را وارد نمایید. گاهی اوقات نیز عملیات ثبت نام در سایت nic را به خودتان سپرده و سپس مشخصات ورود را گرفته تا عملیات ثبت دامنه را برایتان انجام دهند.

آموزش ثبت دامنه

تا این مرحله، ثبت دامنه توسط رابط مالی کامل انجام می شود و در ادامه اتصال دامنه به هاست و اعمال تنظیمات هاست بر روی دامنه توضیح داده می شود. البته در صورتی که مشخصات پنل را در اختیار مدیریت هاستتان قرار دهید که خودشان عملیات ثبت و تنظیمات دامنه را انجام دهند، نیازی به این آموزش ندارید. اما بهتر است که با یادگیری این قسمت، اقدامات لازم را خودتان به طور کامل انجام دهید.

آموزش اعمال مشخصات هاست بر روی دامنه

پس از ثبت دامین، زمانی که وارد سایت nic شوید، در بخش دامنه های من، هر تعداد دامنه های ir که ثبت کرده باشید را نمایش می دهد. هر زمان با زدن تیک کنار دامنه و زدن دکمه تغییر رابط ها می توانید رابط مالی و فنی و صاحب امتیاز و … را تغییر دهید. برای اعمال مشخصات هاست بر روی دامنه نیز تیک کنار دامنه را زده و دکمه ویرایش ردیف های کارگزاری نام و میزبانی دامنه را بزنید.

کنترل پنل دامنه

در صفحه جدید باید مشخصات NS Record را وارد نمایید. در زمان خرید هاست یا سرور، مشخصات IP و DNS سرور در اختیارتان گذاشته می شود که در بخش آی پی کارگزار همان IP دریافتی را وارد می نمایید. در بخش نام کارگزار نیز DNS های دریافتی که مشابه ns1.noandishaan.ir و ns2.noandishaan.ir هستند را وارد می نمایید و در نهایت دکمه اعمال را بزنید تا مشخصات هاست بر روی دامنه تنظیم گردد.

همچنین بخوانید: IP Address چیست؟

آموزش تنظیمات دامنه

برای دامنه های بین المللی همچون com نیز کنترل پنل مجزایی در اختیارتان قرار داده می شود که ماهیت تنظیم مشخصات هاست در داخل همه آنها یکسان است و نیاز به IP و DNS سرور دارند.

امیدوارم مطالب مفیدی در زمینه آموزش تنظیمات دامنه ir و نحوه اعمال مشخصات هاست بر روی دامنه ارائه کرده باشیم و با این آموزش خودتان بتوانید تنظیمات لازم را روی دامنه اعمال نمایید.

پکیج آموزش طراحی وب سایت در قالب ۹ دی وی دی شامل آموزش تصویری مولتی مدیا به مدت ۱۱۶ ساعت و با زبان فارسی می باشد که از لینک زیر می توانید تهیه کنید:

آموزش تصویری طراحی وبسایت

منبع: نواندیشان
نواندیشان

انجمن نوانديشان ، یک انجمن علمی، غیردولتی و مستقل است که در حوزه های علمی و تخصصی مختلف، فعالیت خود را از شهریور 1388 شروع کرد. این انجمن در راستای نیل به کمک در بهبود وضعيت علمي و پژوهشي و تحقيقاتي کشور ایجاد شده است و به دنبال فراهم کردن بستر ارتباطی مناسب میان متخصصین ایرانی جهت آشنایی با همدیگر و گسترش همکاریها و راه هاي رسيدن از علم به عمل است.

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0