نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

میزان فضا و پهنای باند مناسب برای سایت چقدر است؟

دسته بندی :مهندسی کامپیوتر 5 اردیبهشت 1397 نواندیشان 1391
میزان فضا و پهنای باند مناسب برای سایت

در ادامه آموزش راه اندازی سایت و بررسی و تحلیل برای انتخاب هاست مناسب به بررسی مفهوم پهنای باند که یکی از معیارهای انتخاب هاست می باشد پرداخته و نحوه تعیین میزان فضا و پهنای باند مناسب برای سایت بیان می شود. تا بتوانیم میزان فضا و پهنای باند مناسب  و مورد نیاز برای سایتمان را تشخیص دهیم.

میزان فضا و پهنای باند مناسب برای سایت

پهنای باند به زبان ساده حجم اطلاعات است که از روی سایت خوانده شده یا روی آن بارگزاری می شود. زمانی که حجم یک صفحه با تمام عکس ها و کدهایی که در آن قرار دارد به طور مثال ۲۰۰ کیلوبایت باشد، هربار که این صفحه توسط بازدیدکننده ای باز بشه، ۲۰۰ کیلوبایت از پهنای باند سایت را مصرف کرده و کلاً این صفحه ۲۰۰ کیلوبایت از فضای هاست را نیز اشغال کرده است. اپلود کردن یک عکس یا فایل بر روی هاست یا دانلود کردن آن نیز از پهنای باند مصرف می کند. البته راه غیرمستقیمی نیز باعث مصرف پهنای باند می شود. به عنوان مثال زمانی که عکسی را که داخل سایت خودمان بارگزاری کردیم در سایت دیگر با همان لینک قرار داده شود، هر بازدیدی که از صفحه آن سایت و عکس مورد نظر صورت پذیرد، از پهنای باند سایت ما نیز جهت لود شدن تصویر استفاده خواهد کرد.

با این توضیحات مشخص می شود که چه مواردی در مصرف پهنای باند و همینطور اشغال فضای هاست تأثیرگذار است.

  • حجم کدهای سایت
  • تصاویر و فایل های بارگزاری شده بر روی هاست و انتشار آنها داخل خود سایت یا در سایت های دیگر
  • تعداد صفحات با لینک های مختلف از یک سایت
  • طراحی صفحات و نوع محتوا
  • میزان بازدید

پس برای تصمیم گیری جهت تعیین میزان فضا و پهنای باند مناسب سایت نیاز داریم تا هدف سایت و رویکردی که داریم را مدنظر قرار دهیم. و اینکه از چه سیستم مدیریت محتوا و قالبی استفاده می کنیم و حجم کدهای سایتمان چه میزان است؟ به عنوان مثال وردپرس به صورت خام حدود ۳۰ مگابایت فضا نیاز دارد.

باید در نظر بگیریم و برآورد نماییم که چه میزان عکس بر روی سایت بارگزاری خواهد شد و حجم تقریبی آنها چقدر است؟ همچنین حجم فایلهایی که قرار است بر روی سایت قرار گیرد نیز مورد توجه واقع گردد. اهمیت این برآوردها برای اینکه بتوانیم در هزینه های اولیه سایت صرفه جویی نماییم، مفید می باشد.

همچنین تعداد مطالبی که قصد داریم در سایت منتشر کنیم و اینکه روزانه چه تعداد مطلب منتشر خواهد شد را باید در نظر بگیریم. سایت به صورت دینامیک است که روزانه مطالب مختلفی در سایت قرار می گیرد یا بروزرسانی مطالب با فاصله زمانی زیاد انجام خواهد گرفت؟ یا سایت به صورت شرکتی و معرفی خدمات و … هست که از صفحات ثابت و مشخصی برخوردار است و به ندرت صفحه جدیدی به آن اضافه خواهد شد.

مورد بعدی طراحی صفحات و قالب انتخابی است. قالب های متنوع با حجم های متنوعی وجود دارد که قطعاً در سنگینی صفحات و مصرف پهنای باند تأثیرگذار خواهند بود. میزان عکس ها و فیلم هایی که در طراحی صفحه به کار می رود نیز در حجم صفحه تأثیرگذار است. البته پیش بینی این مسئله چه مقدار از عکس ها و فیلم ها در سایت های دیگر منتشر خواهد شد نیز برای برآورد حجم مصرفی پهنای باند ضروری می باشد.

در نهایت میزان بازدید از سایت نیز برای برآورد حجم مصرفی پهنای باند مورد نیاز می باشد. اینکه سایت شرکتی با بازدیدی تقریباً مشخص است یا سایت دانلودی است که بازدیدهای زیادی داشته و احتمال پخش شدن لینک های دانلود آن نیز زیاد است. یا به صورت فروم و تالار گفتگو است که قابلیت ثبت نام و ارسال مطالب زیاد توسط کاربران وجود دارد یا به صورت سایت خبری است که مطالب و بازدید بالایی دارد یا سایت فروشگاهی یا شخصی یا …. ؟

با پاسخ دادن به تمام پرسش های فوق به خودمان، می توانیم میزان فضایی که احتیاج داریم و پهنای باند موردنیاز سایتمان را تا حدی تخمین بزنیم. البته توجه نمایید که در این برآورد باید دست پایین گرفت. زیرا همیشه می توان هاست اولیه خریداری شده را ارتقا داد و هزینه ما به تفاوت آن را پرداخت نمود. ولی وقتی از همان ابتدا دست بالا بگیریم و فضای خیلی زیادی را بگیریم که ممکن است بی استفاده بماند، پولمان را هدر دادیم. اگر دقت کنید ریشه تمام این سوالات به نوع مطالبی که قصد انتشار آنها را داریم یا در واقع به هدف و برنامه ریزی که ابتدای کار تعیین کرده بودیم برمی گردد. البته لازم است باز هم تکرار کنم که هیچ وقت به شعار و واژه فضای بی نهایت و پهنای باند بی نهایت اعتماد نکنید.

پکیج آموزش طراحی وب سایت در قالب ۹ دی وی دی شامل آموزش تصویری مولتی مدیا به مدت ۱۱۶ ساعت و با زبان فارسی می باشد که از لینک زیر می توانید تهیه کنید:

آموزش تصویری طراحی وبسایت

منبع: نواندیشان
نواندیشان

انجمن نوانديشان ، یک انجمن علمی، غیردولتی و مستقل است که در حوزه های علمی و تخصصی مختلف، فعالیت خود را از شهریور 1388 شروع کرد. این انجمن در راستای نیل به کمک در بهبود وضعيت علمي و پژوهشي و تحقيقاتي کشور ایجاد شده است و به دنبال فراهم کردن بستر ارتباطی مناسب میان متخصصین ایرانی جهت آشنایی با همدیگر و گسترش همکاریها و راه هاي رسيدن از علم به عمل است.

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0