نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

گزارشکار آزمایشگاه آنالیز مواد – سیستم کروماتوگرافی گازی

دسته بندی :مهندسی مواد 11 اردیبهشت 1397 نواندیشان 5168
سیستم کروماتوگرافی گازی

گزارشکار آزمایشگاه آنالیز مواد با عنوان سیستم کروماتوگرافی گازی با فرمت Word تهیه شده است که از لینک داده شده می توانید آن را دانلود نمایید. هرسیستم کروماتوگراف گازی دارای شش قسمت اصلی است:

  • منبع تامین کننده و ابزارهای تنظیم کننده جریان گاز حامل انژکتور
  • آون
  • گرمخانه
  • ستون
  • آشکارساز
  • ابزارهای ثبت کروماتوگرام و محاسبه نتایج

 سیستم کروماتوگرافی گازی :

طرح ساده ای از یک دستگاه کروماتوگراف :

طرح دستگاه کروماتوگراف

گازکامل با درجه ی خلوص بالا و با جریانی ثابت و پایدار وارد محفظه انژکتور شده، از میان ستون عبورکرده و به آشکارساز می رسد. به صورت خلاصه، اجزای فرآیند آنالیز و چگونگی انجام آزمایش به روش کروماتوگرافی گازی این چنین توصیف نمود:

محلولی (مایع یاگاز) از نمونه موردنظر،توسط یک میکروسرنگ به درون محفظه داغ انژکتور (با دمای ۲۰۰-۳۰۰ درجه سانتیگراد) تزریق می شود. اجزاء نمونه در تماس با دمای بالای انژکتور،بلافاصه تبخیرشده و به همراه جریان گاز حامل به سوی ستون هدایت می شوند. ستون در آونی قراردارد که دمای آن بادقت و حساسیت فوق العاده زیاد، تنظیم و تثبیت می گردد. هر جزء نمونه، به صورت مجزا با فاز ساکن درون ستون برهم کنش فیزیکی برقرارمی گردد. هرجزء نمونه، بصورت مجزا با فاز ساکن، متفاوت از سایر اجزاء بوده و در نتیجه سرعت حرکت هرجز، درطول ستون نیز،خاص خود آن جزء می باشد، و با سرعت اجزاء دیگر فرق دارد. میزان و نوع برهم کنش هرجزء بافاز ساکن و در نتیجه، سرعت حرکت آن، علاوه بر ماهیت ذاتی و ساختار شیمیایی گونه، بر نوع فاز ساکن، سرعت جریان گاز حامل و دمای آون نیز بستگی دارد.

پس از خارج شدن هر جزء از ستون و رسیدن آن به آشکارساز، یک سیگنال الکتریکی تولید می شود که شدت آن با مقدار کمی آن جزء متناسب است. سیگنال الکتریکی تولید شده به دستگاه رسم کروماتوگرام و محاسبه نتایج (انتگراتور، رسام، رایانه و…) ارسال شده و در آخر نتیجه نهایی در قالب یک کروماتوگرام به دست می آید. یک کروماتوگرام، در واقع نموداری است که در آن پاسخ های آشکارساز به اجزاء نمونه (سیگنال های الکتریکی) برحسب خروج اجزاء ازستون رسم شده اند.

نام فایل: گزارشکار آزمایشگاه آنالیز مواد – سیستم کروماتوگرافی گازی

دانلود فایل: لینک مستقیم

پسورد: www.noandishaan.com

منبع: نواندیشان
نواندیشان

انجمن نوانديشان ، یک انجمن علمی، غیردولتی و مستقل است که در حوزه های علمی و تخصصی مختلف، فعالیت خود را از شهریور 1388 شروع کرد. این انجمن در راستای نیل به کمک در بهبود وضعيت علمي و پژوهشي و تحقيقاتي کشور ایجاد شده است و به دنبال فراهم کردن بستر ارتباطی مناسب میان متخصصین ایرانی جهت آشنایی با همدیگر و گسترش همکاریها و راه هاي رسيدن از علم به عمل است.

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0