نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

تفاوت کنترل پنل Cpanel و DirectAdmin و Plesk

دسته بندی :مهندسی کامپیوتر 14 اردیبهشت 1397 نواندیشان 963
تفاوت کنترل پنل Cpanel و DirectAdmin و Plesk

در تاپیک تفاوت هاست ویندوز و لینوکس یکی از موارد مطرح شده کنترل پنل های مربوط به این سیستم عامل ها بود. در این بخش از آموزش راه اندازی سایت به بررسی ۳ کنترل پنل پرکاربرد در لینوکس پرداخته و تفاوت کنترل پنل Cpanel و DirectAdmin و Plesk بیان می شود.

تفاوت کنترل پنل Cpanel و DirectAdmin و Plesk :

کنترل پنل Cpanel :

این کنترل پنل را می توان پرطرفدارترین و به نوعی قوی ترین کنترل پنل دانست که البته گرانترین کنترل پنل نیز می باشد. کنترل پنل Cpanel در هاست های اشتراکی اغلب به صورت رایگان واگذار می گردد. ولی در سرورهای نیمه اختصاصی و اختصاصی اغلب رایگان نبوده و می بایست جداگانه هزینه آن پرداخت گردد که لایسنس گرانی نیز دارد.  این کنترل پنل بیشتر برای سیستم عامل لینوکس ارائه می گردد و برای ویندوز زیاد مورد استفاده قرار نمی گیرد.

کنترل پنل Cpanel بسیار کاربرپسند بوده و کار با آن ساده می باشد. مدیریت فایل، ایمیل، وبسایتها، پهنای باند، دیتابیس، بک آپ گیری و … را به راحتی می توان در این کنترل پنل انجام داد و قابلیت نصب پلاگین های اضافه را نیز دارا می باشد و دارای برخی امکانات بیشتر برای مدیریت فایل و … همچون زیپ کردن فایلها می باشد.

همچنین بخوانید: آموزش کنترل پنل Cpanel

کنترل پنل DirectAdmin :

کنترل پنل دایرکت ادمین نیز همچون سی پنل قابلیت های را دارد. از جمله دارای قابلیت مدیریت فایل، ایمیل، دیتابیس، بک آپ گیری، پهنای باند و … می باشد.

اگرچه به اندازه Cpanel کاربرپسند و ساده نیست ولی با این حال نسبتاً کاربرپسند می باشد و در این زمینه کمی از سی پنل ضعیف تر است. ولی در عوض سرعت بالاتری داشته و پشتیبانی قوی تری نیز دارد. کنترل پنل دایرکت ادمین لایسنس ارزونتر و قیمت پایین تری نسبت به سی پنل دارد. این مسئله باعث شده است تا اغلب سرورهای نیمه اختصاصی و اختصاصی از این کنترل پنل استفاده نمایند که برخی از میزبان ها با دریافت هزینه و برخی به صورت رایگان این کنترل پنل را به همراه سرور ارائه می دهند.

کنترل پنل DirectAdmin فقط در سیستم عامل لینوکس پشتیبانی می شود.

کنترل پنل Plesk :

کنترل پنل پلسک چندان کاربرپسند نبوده و اغلب مورد استفاده افرادی قرار می گیرد که کمی حرفه ای تر بوده یا خودشان خدمات میزبانی وب داشته و هاست اشتراکی واگذار می نمایند. این کنترل پنل برخلاف دو کنترل پنل قبلی قابلیت نصب پلاگین را ندارد.

یکی از قابلیت های جالب کنترل پنل پلسک، دارا بودن نرم افزار اختصاصی اندروید و IOS می باشد و با مرورگرهای مختلف نیز کار می کند و با سرعت های مختلف اینترنت سازگار می شود. همانگونه که اشاره شد، این کنترل پنل برای مدیریت و پیکربندی سایت مناسب بوده و یکی از ویژگی های مهم آن نیز رایگان بودنش می باشد.

کنترل پنل Plesk نیز همچون سی پنل در هر دو سیستم عامل لینوکس و ویندوز پشتیانی می شود.

پکیج آموزش طراحی وب سایت در قالب ۹ دی وی دی شامل آموزش تصویری مولتی مدیا به مدت ۱۱۶ ساعت و با زبان فارسی می باشد که از لینک زیر می توانید تهیه کنید:

آموزش تصویری طراحی وبسایت

منبع: نواندیشان
نواندیشان

انجمن نوانديشان ، یک انجمن علمی، غیردولتی و مستقل است که در حوزه های علمی و تخصصی مختلف، فعالیت خود را از شهریور 1388 شروع کرد. این انجمن در راستای نیل به کمک در بهبود وضعيت علمي و پژوهشي و تحقيقاتي کشور ایجاد شده است و به دنبال فراهم کردن بستر ارتباطی مناسب میان متخصصین ایرانی جهت آشنایی با همدیگر و گسترش همکاریها و راه هاي رسيدن از علم به عمل است.

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0