نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

حمل و نقل پایدار شهری

دسته بندی :مقالات شهرسازی 15 اردیبهشت 1390 محمد عارف 3562
حمل و نقل پایدار شهری

در میان منابع کره خاکی ما شاید هوا تنها منبعی باشد که نامحدود بودن آن دیرتر از سایر منابع برای انسان شناخته شده و این، چه بسا بدین دلیل بود که نگاه انسان به افق ها و اعماق ناپیدای آسمان ها، بیکرانگی و نامحدود بودن هوا را برای اوامری حتمی نمود؛ اگرچه در مورد سایر منابع، به هر صورت تصور پایان پذیری آنها امری محتمل بود.
این مقاله بر آن است تا این حقیقت انکار ناپذیر را مطرح ساز که اساساً هر منبعی در طبیعت، تا آنجا که به عالم واقع و جهان حادث مربوط می شود، امری پایان پذیر و تمام شدنی است اگرچه مقیاس آن فراتر از مقیاس ها در دسترس ذهن انسان باشد. این همان غفلتی است که انسان در بهره برداری از منابع کره خاکی و جهان پیرامون خود، با فرض پایان ناپذیری آنها، بدان دچار گشته و به موازات دستیابی به فن آوری های جدید در بهره برداری سیری ناپذیر از منابع جهان، این ذنب لایغفر را همواره ادامه داده و اینک به یکباره متوجه شده است که پایداری جهان و پایداری توسعه، از جمله در قلمرو زندگی شهری و به ویژه در حمل و نقل شهرها، به خطر افتاده است.
تلاش مقاله بر آن است تا اعتقاد به محدودیت منابع را از نقطه آغاز حرکت در راستای حمل و نقل پایدار و پایداری شهرها مطرح سازد و بر این اساس گام های عمده حرکت در زمینه را، در قالب مفاهیم اصلی در تصمیم گیری های استراتژیک حمل و نقلی، به عنوان شاخص های اصلی و کلان حمل و نقل پایدار معرفی کند. این مقاله به ویژه بر آن است تا تلویحاً مدیریت خود به خودی حمل و نقل شهرها را که اینک در شرهای ما به عنوان بارزترین ویژگی حمل و نقلی آنها مطرح می گردد، به عنوان حرکت در جهت عکس پایداری شهرهای کشور به نقدی ضمنی بکشد.

نام فایل: حمل و نقل پایدار شهری

دانلود فایل: لینک مستقیم

پسورد: www.noandishaan.com

منبع: نواندیشان
مقالات، مطالب، طرح ها و پروژه های خود را برای قرارگیری در سایت علمی آموزشی نواندیشان از اینجا بفرستید.
محمد عارف

اینجانب محمد عارف خیابانی کارشناس ارشد برنامه ریزی شهری دارای 10 سال سابقه کاری در زمینه مدیریت سایت و 6 سال سابقه کاری در زمینه شهرسازی بوده و علاقه مند به مباحث شهرسازی، روانشناسی و تکنولوژی روز می باشم.

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

  1. morteza گفته؛
    12:26 1390/09/19

    khaste nabashid

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0