نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ردیابی گوشی گمشده اندروید و آیفون بدون نیاز به نرم افزار

دسته بندی :IT 22 مهر 1397 نواندیشان 1768
ردیابی گوشی گمشده

امروزه با توجه به افزایش قیمت گوشی های هوشمند نگرانی ها نسبت به گم شدن یا دزدیده شدن گوشی ها نیز بیشتر شده است. در این مطلب از سایت نواندیشان روش هایی برای ردگیری گوشی گمشده بدون نیاز به نرم افزار آموزش داده می شود. البته امیدوارم هیچ وقت به این آموزش نیاز پیدا نکنید.

روش های ردیابی گوشی گمشده

1- ردیابی گوشی اندروید از طریق اکانت گوگل

در این روش باید اکانت گوگل خود را داخل گوشی تعریف کرده باشید.

فعال کردن اکانت گوگل روی گوشی اندروید

برای این منظور مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. قسمت تنظیمات (Settings) گوشی را باز کنید.
  2. به قسمت حساب‌های کاربری (Accounts) بروید.
  3. بر روی اضافه کردن حساب کاربری (Add Account) بزنید.
  4. سپس گوگل (Google) را انتخاب کنید.
  5. بر روی ساخت اکانت جدید (create a new account) بزنید. اگر قبلاً اکانت ساختید، روی exiting بزنید و ایمیل و پسورد خودتان را وارد نمایید تا اکانت گوگل شما با گوشی سینک شود.
  6. برای ثبت نام، ابتدا نام و نام خانوادگی خود را برای حساب کاربری تایپ نمایید. در مرحله بعد نیز تاریخ تولد خودتان را وارد نمایید.
  7. در مرحله بعدی نام کاربری مورد نظر خود را وارد کنید. توجه داشته باشید، این نام کاربری به عنوان آدرس جیمیل شما نیز محسوب خواهد شد. در ضمن در آینده برای ورود به اکانت گوگل نیاز به آن ‌دارید. در صورتیکه نام کاربری مورد نظر شما، قبلا توسط فرد دیگری انتخاب شده باشد، باید آن‌را تغییر بدهید.
  8. سپس پسورد مورد نظر خود را وارد کنید. این پسورد باید حداقل ۸ کاراکتر داشته باشد.
  9. در مرحله بعدی به شما پیامی مبنی بر اضافه کردن شماره تلفن (Add a phone number) نمایش داده می‌شود. این ویژگی برای ورود به اکانت گوگل، تایید هویت شما و پیدا کردن شما توسط دیگر افراد، به کار می‌رود. ورود شماره تلفن نیز اختیاری است.
  10. برای تایید شماره تلفنی که وارد کردید، بر روی بعدی بزنید. همچنین با انتخاب رد کردن (Skip) می‌توانید از ورود شماره تلفن صرف نظر کنید.
  11. در این قسمت در مورد قوانین و مقررات اکانت گوگل به شما اطلاعات لازم داده می‌شود. در صورت تمایل آن‌را بخوانید و در صورت موافق بر روی گزینه موافقت (I agree) بزنید تا ساخت اکانت شما به پایان برسد.
  12. حداقل یکبار، از طریق جیمیل، گوگل مپ، گوگل پلی یا … (تفاوتی ندارد) وارد اکانت گوگل خود شوید.

بعد از سینک شدن اکانت گوگل روی گوشی اندرویدی شما، در هر زمان از طریق گوگل می توانید آن را ردگیری نمایید.

پیدا کردن گوشی از طریق Find My Device در گوگل

شرکت گوگل بخشی را با عنوان Find My Device راه اندازی نموده است که با ورود به آن از طریق اکانت خودتان می توانید گوشی های اندرویدی که اکانت گوگل خود را روی آنها سینک کرده اید را پیدا کنید. البته برای این منظور گوشی باید از طریق وای فای یا دیتا به اینترنت متصل باشد.

ردگیری گوشی با گوگل

زمانی که وارد سایت می شوید، در سمت راست گوشی هایی که اکانت گوگل خود را روی آنها تنظیم کرده اید را به شما نمایش می دهد و مشخصاتی از جمله میزان شارژ باتری آن را نیز نمایش می دهد. در زیر آن نیز سه گزینه وجود دارد.

پخش صدا (Play a sound): با انتخاب این گزینه حتی اگر تلفن‌ شما روی حالت بی‌صدا هم باشد، برای مدت ۵ دقیقه زنگ خواهد خورد.

ایمین کردن دستگاه (Lock): با زدن این گزینه دستگاه قفل شده و از حساب گوگل خود خارج می شوید. در این حالت می توانید پیام یا شماره تلفنی را روی صفحه در حالت قفل نمایش دهید تا اگر کسی گوشی را پیدا کرد، بتواند با شما تماس بگیرد.

پاک کردن داده های دستگاه (Erase): اگر از پیدا کردن گوشی خود به‌طور کلی ناامید شده‌اید و نگران افشای اطلاعات آن هستید، با انتخاب این گزینه همه محتوای دستگاهتان پاک می شود. بعد از پاک شدن محتوا، دیگر نمی توانید موقعیت مکانی آن را پیدا کنید.

پیدا کردن گوشی از طریق تاریخچه نقشه گوگل حتی در صورت خاموش بودن گوشی

اگر بر روی گوشی خود و داخل Google Map گزینه Location History را فعال کرده باشید، با مراجعه به بخش timeline تاریخچه نقشه گوگل، می توانید مسیر و مکان هایی که گوشی شما در آنجا بوده است را مشاهد و بررسی کنید. البته این قسمت برای افرادی که با آی پی ایران وارد می شوند، به دلیل تحریم، بسته می باشد. در این قسمت از سمت چپ می توانید تاریخ گم شدن گوشی را تعیین نموده یا آن را بر روی Today (امروز) تنظیم کنید و سپس مسیر و موقعیت هایی که گوشی شما بعد از تاریخ مورد نظر در آنجا حضور داشته است را ردیابی کنید.

تاریخچه نقشه گوگل

این امکان حتی اگر گوشی خاموش شده باشد نیز کاربرد دارد و اطلاعات را تا آخرین لحظه ای که گوشی روشن بوده است در اختیارتان قرار می دهد.

2- ردیابی گوشی از طریق سیمکارت

شرکت های همراه اول و ایرانسل شرایطی فراهم نموده اند تا مشترکینی که گوشی خود را گم می کنند بتوانند از این طریق گوشی خود را ردگیری کنند. برای این منظور مشترکین همراه اول برای ردیابی گوشی خود می توانند از روش های زیر استفاده کنند:

  • ارسال شماره سریال گوشی از طریق شماره گیری #2141*111*
  • از طریق سامانه جامع پیامکی خدمات همراه اول با ارسال 2141 به شماره 111

سیستم ردیابی گوشی پس از دریافت شماره سریال، تا 10 روز به جستجوی گوشی گم شده می پردازد و در پایان نتیجه را به مشترک اطلاع می دهد. پس از 10 روز در صورت موفقیت در ردیابی،مبلغ 3000 تومان از حساب مشترک کسر شده و کد رهگیری در اختیار مشترک قرار می گیرد تا مراحل حقوقی از طریق مراجع ذیربط پیگیری شود. در صورت عدم موفقیت، هزینه ای کسر نمی شود و مشترک می تواند مجدد اقدام به ردیابی نماید. در طول 10 روز مشترک می تواند با روش های زیر از فعال یا غیرفعال بودن سرویس ردیابی و نیز تاریخ اتمام مهلت آن اطلاع پیدا کند.

  • شماره گیری کد #2140*111*
  • ارسال 2140 به شماره 111

مشترکین ایرانسل ابتدا می توانند از اپراتور درخواست مسدود کردن خط را نمایند. سپس 5 روز بعد از مسدود شدن کد #61018* را از یک خط ایرانسلی شماره گیری نمایند. سپس شماره سریال ۱۵ رقمی گوشی را وارد نمایند. پس از ثبت موفق شماره سریال گوشی، این پیامک ارسال می‌شود: «درخواست شما ثبت شد، پاسخ ظرف ۴۸ ساعت از طریق پیامک ارسال خواهد شد». پس از ۴۸ ساعت پیامکی حاوی نتیجه ردیابی دریافت می‌کنید:

  • در صورت مثبت بودن نتیجه ردیابی مشترک می تواند در اسرع وقت برای طی مراحل قانونی و تهیه دستور قضایی اقدام کند. ضروریست کد پیگیری که در پیامک برایش ارسال شده و تاریخ ردیابی در دستور قضایی درج شود.
  • در صورت منفی بودن پاسخ، مشترک می‌تواند حداقل ۵ روز پس از دریافت پیامک اول مجدداً درخواست ردیابی خود را ثبت کند.

توجه داشته باشید که پس از شماره‌گیری کد #۶۱۰۱* پیام‌هایی درباره ضوابط استفاده از سرویس، تاییدیه کسر هزینه ثبت درخواست از اعتبار موجود در سیم‌کارت ایرانسل، سیم‌کارت فعال در گوشی در زمان مفقودی، مراحل و مدت زمان مسدودی سیم‌کارت دریافت می‌کنید که تا زمان تکمیل فرآیند ثبت درخواست و دریافت این پیامک، هیچ هزینه‌ای از حساب شما کسر نمی‌شود.

برای پیدا کردن سریال گوشی یا همان کد IMIE علاوه بر اینکه این کد بر روی قسمت باتری و همچنین جعبه گوشی درج شده است، می توانید با شماره گیری #60#* سریال گوشی را بدست آورید.

3- ردیابی گوشی آیفون از طریق icloud و اپل آیدی

برای انواع دستگاه های اپل میتوانید با مراجعه به سرویس icloud و اپل آیدی خود وارد داشبورد اکانت اپل خود شوید و از بخش Find My iPhone اقدام به ردیابی گوشی گم شده خود کنید این بخش بسیار شبیه به Android Device Manager گوگل است.توجه داشته باشید برای استفاده از این سرویس دستگاه شما باید به اینترنت متصل یاشد و قابلیت location services نیز بر روی دستگاه اپل شما از قبل فعال باشد و گزینه Find My iPhone از قبل روی گوشی فعال شده باشد.

پیدا کردن گوشی گمشده آیفون

سپس منو بالا صفحه را از روی All Devices بر روی نام دستگاه خود تنظیم کنید تا ردیابی آن شروع و در نهایت موقعیت آن بر روی نقشه نمایش داده شود،در نهایت همانند گوگل گزینه هایی نظیر Play Sound برای به صدا در آوردن دستگاه ، Lock برای قفل کردن و Erase برای پاک کردن اطلاعات از راه دورد نمایش داده می شود.

ردیابی گوشی آیفون با گوشی اندروید

اگر با گوشی اندروید وارد سایت icloud شوید، با این پیغام روبرو خواهید شد: «مرورگر شما هم‌اکنون توسط این وب‌سایت پشتیبانی نمی‌شود.» ین روشی است که اپل با کاربران اندروید برخورد می‌کند؛ اما می‌توانید با کلیک روی آیکون منو و گزینه‌ی Request desktop site در لیست بازشده، به وب‌سایت و صفحه مورد نظر دسترسی پیدا کنید.

منبع: نواندیشان

نواندیشان

انجمن نوانديشان ، یک انجمن علمی، غیردولتی و مستقل است که در حوزه های علمی و تخصصی مختلف، فعالیت خود را از شهریور 1388 شروع کرد. این انجمن در راستای نیل به کمک در بهبود وضعيت علمي و پژوهشي و تحقيقاتي کشور ایجاد شده است و به دنبال فراهم کردن بستر ارتباطی مناسب میان متخصصین ایرانی جهت آشنایی با همدیگر و گسترش همکاریها و راه هاي رسيدن از علم به عمل است.

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0