نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

معدن طلای موته

دسته بندی :مهندسی معدن 16 مرداد 1390 نواندیشان 1691
معدن طلای موته

موقعیت جغرافیایی: معدن طلای موته در ۲۷۰ کیلومتری جنوب غرب تهران در رشته کوههای نسبتاٌ پست واقع در جنوب دلیجان – شمال غربی میمه و شمال شرقی گلپایگان قرار دارد. فاصله مجتمع معدنی موته از روستای موته که در کنار جاده آسفالته گلپایگان قرار دارد، ۸ تا ۱۰ کیلومتر می‌باشد. ارتفاع منطقه از سطح دریا ۱۹۰۰ تا ۲۳۰۰ متر می‌باشد.
اندیسهای عمده در ناحیه طلا دار موته عبارتند از معدن طلای چاه خاتون، معدن طلای سنجده، معدن طلای دره اشکی، معدن طلای تنگه زر، معدن طلای چشمه گوهر، معدن طلای قرم قرم، معدن طلای چاه باغ، معدن طلای چاه علامه و معدن طلای سه کلپ.
زمین شناسی: معادن طلای مذکور که اغلب در امتداد شکستگیهای مناطق دگرسان بوجود آمده‌اند، تماماٌ در اثر تجمع کانی‌های فلزی طلا‌دار از قبیل پیریت و کالکوپیریت‌های طلا‌دار داخل سنگهای منطقه در داخل شکافهای گسلهای موجود که به صورت تله‌ای برای گرفتن آنها عمل نموده است، ‌ایجاد شده‌اند و چون فقط در حد گسترش عمقی و طولی و عرضی گسل موجود توانسته‌اند تجمع یابند، لذا اغلب دارای گسترش عمقی و عرضی زیاد نبوده و گسترش طولی آنها نیز بستگی به طول گسل مذکور دارد.
وضعیت زمین شناسی طلای موته طی چندین گزارش بصورت جامع توسط زمین شناسان ایرانی و خارجی تهیه و در آرشیو شرکت طلای ایران موجود است. کانسارهای شناخته شده در معدن طلای موته در مجموعه ای متامور فیک و در دوره پرکامبرین تشکیل شده اند. تشکیلات پرکامبرین بصورت تپه ماهورهای رنگی در شمال روستای موته گسترش یافته است و شامل مجموعه تشکیلاتی بی و کهر است. ذخایر طلا به شکل رگه ای و رگچه ای در داخل درزها و شکستگیهای شیست ها مربوط به تشکیلات بی بصورت کانی های طلادار یافت می شود. مشخصات کانی زایی طلای مذکور توام با مشخصاتی از کیفیت سیلیسی شدن و سرسیتی شدن سنگ های در بر گیرنده همراه با برشی شدن رگه های کوارتز و کانی پیریت می باشد. ماده معدنی در یونهای مینیرالیزه شده با شیب کم تا متوسط با بدنه های ورقه ای دیده می شود. شیب رگه در معدن سنجده در حدود ۳۰ درجه به طرف شرق است.

نام فایل: معدن طلای موته

مشاهده کامل مطلب: لینک به تالار گفتگو

منبع: نواندیشان
مقالات، مطالب، طرح ها و پروژه های خود را برای قرارگیری در سایت علمی آموزشی نواندیشان از اینجا بفرستید.
نواندیشان

انجمن نوانديشان ، یک انجمن علمی، غیردولتی و مستقل است که در حوزه های علمی و تخصصی مختلف، فعالیت خود را از شهریور 1388 شروع کرد. این انجمن در راستای نیل به کمک در بهبود وضعيت علمي و پژوهشي و تحقيقاتي کشور ایجاد شده است و به دنبال فراهم کردن بستر ارتباطی مناسب میان متخصصین ایرانی جهت آشنایی با همدیگر و گسترش همکاریها و راه هاي رسيدن از علم به عمل است.

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

  1. feraidoun گفته؛
    16:09 1390/05/31

    با سلام

    وقتی وارد قسمت دیدن و دانلود میشوم این یادداشت ظاهر میشود

    شما نمیتوانید وارد سایت شوید ! دسترسی شما به سایت به دلیل زیر قطع شده است :
    هیچ دلیلی اتخاذ نشده است

    پایان مدت محرومیت شما : هرگز

  2. 3shahrsaz گفته؛
    09:59 1390/06/02

    سلام دوست عزیز
    با چه نام کاربری در انجمن ثبت نام کردید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0