نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

روشی هایی به منظور امنیت بیشتر در بانکداری اینترنتی

دسته بندی :IT 2 بهمن 1390 poor!a 1344
امنیت بیشتر در بانکداری اینترنتی

تاثیر کامپیوتر ، اینترنت و شبکه های ارتباطی بر هر جنبه از زندگی ما انسان ها امروزه به وضوح دیده میشود . هر جا که نگاه کنیم ، ردپایی از اینترنت و شبکه های ارتباطی را میبینیم . تقریبا میتوان گفت که ۹۰ درصد از چیزهای اطراف ما توسط کامپیوتر کنترل میشوند . سیستم های آب رسانی ، برق ، گاز ، تلفن . سازمان های دولتی ، خصوصی ، نظامی و بانک ها هم که جای خود دارند . در واقع با آمدن اینترنت تمامی معادلات قبلی بر هم خورد . اینترنت امکانی را برای ما فراهم میکند تا ساعت ها در صف های طولانی بانک منتظر نمانیم . دیگر مثل قبل لازم نیست برای پرداخت چند قبض درگیر ترافیک و شلوغی صف بانک شوید . کافیست در حالی که روی صندلی خود نشستید ، کار را به اینترنت و انگشتان دست خود بسپارید . تمامی قبض هایتان پرداخت میشود . میتوانید آنلاین بخرید و بفروشید . پولی از حسابی به حساب دیگری انتقال دهید

.اما در این میان که چند حلقه ارتباطی این قابلیت ها را در اختیار ما قرار میدهند ، شاید مهمترین حلقه ، حلقه ی امنیت باشد . مطمئنم که اگر به شما بگویند حتی یک درصد احتمال بروز مشکلات امنیتی در حساب های بانکی شما وجود دارد ، از انجام هرگونه عملیات بانکی به صورت آنلاین خودداری میکنید . چون هیچکس دوست ندارد پولی را که به وسیله کار و تلاش خود به دست آورده ، از دست بدهد .اما چگونه باید تمام سعی خود را به کار بگیریم تا امنیت را در بانکداری اینترنتی به بالاترین سطح ممکن برسانیم ؟؟؟ یادتان باشد همیشه گفته ایم که ” امنیت ۱۰۰% وجود نداشته ، ندارد و نخواهد داشت  .
نکته : توجه داشته باشید که این مطلب در سطح معمول گردآوری شده است و تعدادی از راهکارهای متداول که میتوانند امنیت را در زمینه بانکداری اینترنتی افزایش دهند در این مطلب آمده است . همچنین هیچ ترتیبی در موارد گفته شده وجود ندارد .

۱- بروز رسانی مرورگر ، آنتی ویروس و سیستم عامل ، اولین قدم :
 یک سیستم کامپیوتری که توسط یک کاربر مورد استفاده قرار میگیرد ، میتواند از سه طریق آسیب پذیر باشد . امروزه بیشتر آلودگی ها از طریق وبسایت های اشاعه دهنده ی بدافزار ، کدهای مخرب مثل اسکریپت ها و در کل ، اینترنت بوجود می آید . اولین برنامه ای که در یک کامپیوتر مسئول برقراری ارتباط با اینترنت میباشد ، مرورگر اینترنتی شماست . البته مرورگر شما میتوانید مثل یک پنجره باشد که در برابر خطرات ، شکنندگی زیادی دارد . برای اینکه ما بتوانیم نقص های امنیتی مرورگر خود را مرتفع کنیم ، بایستی آن را بروز نگه داریم . اگر شما مرورگر خود را بروز کنید ( و البته این کار را در فواصل زمانی کوتاهی انجام دهید ) میتوانید مطمئن باشید که گام بزرگی را در ارتقای امنیت خود برداشته اید .پس از مرورگر نوبت به آنتی ویروس میرسد . به نظر شما در هر دقیقه چند ویروس ، کرم ، تروجان و انواع دیگر بدافزارها تولید شده و وارد فضای اینترنت میشوند ؟؟؟ به صورت دقیق نمیتوان به تعداد آنها پی برد ، اما باید گفت که تعداد آن ها هزاران عدد است و هر کدام هم با روش جدید اقدام به نفوذ و آلوده سازی سیستم شما میکنند . شرکت های امنیتی نیز به صورت مستمر و بی وقفه این تغییرات را بررسی کرده و روش های جدید برای مقابله با آنها خلق میکنند . شما باید آنتی ویروس خود را همیشه در وضعیت آپدیت اتوماتیک قرار دهید . زیرا ممکن است در طی یک روز ، چند آپدیت منتشر شود و شما نیز باید بلافاصله این آپدیت ها را دریافت کنید . این آپدیت ها باعث شناسایی بدافزارهای جدید شده و امنیت شما را تا حد زیادی بالا میبرند .اما آخرین مورد سیستم عامل است . فرقی نمیکند که از چه سیستم عاملی استفاده میکنید . لینوکس ، مک و ویندوز هیچ تفاوتی در این مورد ندارند . شما باید از هر کدام که استفاده میکنید ، بروز رسانی هایی را که توسط شرکت های سازنده آماده میشوند را در اسرع وقت دریافت کرده و نصب کنید . سیستم عامل ها هم یک برنامه کامپیوتری هستند . البته از دسته برنامه های سیستمی . پس ممکن است که آسیب پذیری هایی داشته باشند و این بروز رسانی ها باعث رفع این سری از مشکلات میشوند .پس با بروز رسانی این سه مورد و موارد دیگری که امکان بروز کردن شان را دارید ، در حفظ امنیت خود و جلوگیری از ورود بدافزارها ، گام بزرگی را برداشته اید .

۲- استفاده از مرورگرهای منسوخ شده را کنار بگذارید : در واقع یکی از مشکلاتی که در کشور ما وجود دارد ، استفاده از مرورگر پیشفرض ویندوز است . پرطرفدارترین عضو خانواده ویندوز در کشور ما نیز متاسفانه ویندوز xp میباشد که مرورگر کاملا ناامن اینترنت اکسپلورر ۶ را به همراه دارد . اگر به فکر تامین امنیت خود هستید ، حداقل از نسخه های بالاتر این مرورگر و یا حتی مرورگرهای مدرن و با امنیت بالاتری همچون کروم ، فایرفاکس و اپرا استفاده کنید . البته لازم به ذکر است که استفاده از ویندوزهای جدیدتر مثل ویندوز ۷ نیز کمک شایانی به ارتقای سطح امنیت شما خواهد کرد .

۳- ذخیره کلمه عبور در مرورگر ، یک اشتباه فاجعه آمیز و مرگبار :
 اگر دوست دارید هر کسی که پشت سیستم شما مینشیند با خیال راحت پول را از حسابتان به حساب خود منتقل کند و یا خریدهایش را انجام بدهد ، لطفا کلمه عبور حساب بانکی خود را در مرورگرتان ذخیره کنید . واقعا نمیتوان پی برد که چرا برخی از افراد با دیدن هر پیغامی در مرورگرشان ، سریعا با آن موافقت میکنند . مرورگر از شما میپرسد که میخواهید کلمه عبور خود را ذخیره کنید و کاربر هم در کمال بی احتیاطی کلمه عبور را ذخیره میکند . اگر شما هم قبلا مرتکب چنین اشتباهی شده اید ، اکنون به شما خواهیم گفت که چگونه این اشتباه خود را جبران کنید .

در اینجا ما روش پاکسازی کلمات عبور در ۳ مرورگر اینترنت اکسپلورر ، کروم و فایرفاکس را به شما نشان خواهیم داد

نام فایل: روشی هایی به منظور امنیت بیشتر در بانکداری اینترنتی

مشاهده کامل مطلب: لینک به تالار گفتگو

منبع: نواندیشان
مقالات، مطالب، طرح ها و پروژه های خود را برای قرارگیری در سایت علمی آموزشی نواندیشان از اینجا بفرستید.
poor!a

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0